I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

köpa ps3 i japan eller usa...vilket vore bäst (om något)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-09-25 16:07

köpa ps3 i japan eller usa...vilket vore bäst (om något)

ja, jag ska förbi både usa och japan här i jobbet nu på lördag...och en fråga då, ett ps3, vart ska man köpa det??

senast jag var i japan så hävdade killen jag skulle köpa det av att dom japanska ps3orna är enbart byggda för den japanska marknaden med kopieringskyddade spel som bara funkar i japan osv...priset var dock bra, tror det var ca 3500 för ett 60gb.

men med allt snack han drog så vågade jag inte chansa.....så nu då ska vi till usa ochså

vet att det är 110v där men en transformator e lätt fixat och det kan jag leva med....men hur är det med själva burken...klarar den att lira spel man köper här i sverige?

nån som har lite info om detta?

Förhindra den syndiga onanin

2007-09-25 16:11
va jag vet så e ps3 spelen regionsfria, men bakåtkompabiliteten är regionslåst.

2007-09-25 23:28

hmmf...nån som har nått annat att komma med ??=)

2007-09-25 23:32
JPN PS3
  • plays all Blu-ray games
  • plays region A Blu-ray movies*
  • plays NSTC-J PS1&PS2 games
  • plays region 2 DVD movies
  • current model works on 100-240V 50/60Hz
USA PS3
  • plays all Blu-ray games
  • plays region A Blu-ray movies*
  • plays NSTC PS1&PS2 games
  • plays region 1 DVD movies
* Region-encoding for Blu-ray movies is optional, for example: as far as I know, all currently released Warner Bros. and Universal movies are region-free, Disney movies are not
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-09-25 23:32
köp en här i sverige.....de e lika bra att skita i vad priset är här i sverige....samtidigt slipper du tänka på om du ska skicka iväg den eller nått när de gör sönder.....de e bara att gå till samma kedja och lämna in den som du köpte den i om du köper här i sverige

2007-09-25 23:51
de e lika bra att skita i vad priset är här i sverige

Varför?

samtidigt slipper du tänka på om du ska skicka iväg den eller nått när de gör sönder

När något går sönder? det är inte en 360 vi snackar om ;)
Seriöst, om du kan spara 2-3k på att köpa den i japan respektive Usa så finns det ju ingen rimlig anledning att skaffa en i swe. Det hade väl varit om man har många europeiska ps2spel som man vill kunna köra.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-09-25 23:52
eller om du hade tänkt att köpa många Disney-filmer.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-09-25 23:55
filmerna kan ju också importeras :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-09-26 22:44
det var främst det billiga priset på konsolen jag var ute efter, sen som sagt tror jag inte att den går sönder dirr...hinner nog leka med den 2 år innan den råka ut för någo och då är den säkert billig här hemma ochså.....sen att spelen verkar funka som ni säger låter jävligt bra,....blir nog lite segt i längden att hållapå importera hela tiden

men sen...filmerna...ni sa att jänkar modellen lirar regionA...vad har vi här i sverige om det nu skulle vara regionskyddade??

2007-09-26 22:46
alltså du kan ju fortfarande skicka in konsolen till deras reapircenter här i europa sålänge du har garanti kvar.

2007-09-26 22:51
jo det förstår jag...är äll 1 års "fabriksgaranti" som dom inte slipper undan....men sen, varför skulle den gå sönder

sony = kvalitè :p

2007-10-06 23:21
jag har ett amerikanskt jag köpte på ebay.
det funkar alldeles utmärkt, du behöver ingen transformator, det är bara att koppla det direkt in i väggen med en vanlig strömsladd, precis en sån du har från datorn eller skärmen in i väggen.
alla spel är regionsfria.
som någon skrev ovan är det filmer som inte är regionsfria.
du kan alltså lugnt köpa en i usa.
de japanska konsollerna har jag ingen erfarenhet utav men jag tror inte det skulle vara några problem heller.
o
|\_o
)) \

2007-10-07 09:44
* Region-encoding for Blu-ray movies is optional, for example: as far as I know, all currently released Warner Bros. and Universal movies are region-free, Disney movies are not

Bra källa då Universal inte släpper filmer på Blu-ray. :)
jagvillocksåhaenblog.com