I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Open Tray" fel på Xbox 360

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-09-23 16:28

"Open Tray" fel på Xbox 360

2007-09-23 16:33
ojj.. sökte i forumen men jag hittade ingen tråd med detta problemet.

Har NME chip till boxen. Väldigt ofta när jag ska spela brända spel så hoppar dom inte igång, den går upp i varv för att sedan gå ner igen till open tray. När jag väl får igång ett spel kan jag inte byta spel då det blir samma sak igen och jag måste då låta konsollen stå avstängd i ca en timma.

Har vart hos chipper och pratat med dom men dom verkar inte veta vad felet är, och jag kan inte hitta något svar på någon annan sida heller.

aja ni har väl säkert hört detta problemet förut, min fråga är då till er.. FINNS DET NÅGON SOM VET VAD FELET ÄR?

tacksam för svar..

2007-09-23 18:11
lättare att bara flasha läsaren ;)
 i get more pussy then panty!

2007-09-24 17:56
mjo kanske det. men nu har jag betalt över 1000lax på o chippa så ser ingen mening med attt sätta i någe sämre då.

2007-09-24 18:37
det är tillochmed gratis att flasha en läsare.

tyvärr har jag inger på din fråga.

2007-09-24 21:36
Jag har börjat få samma problem de senaste dagarna....

Men...grejjen är att jag har VARKEN chippat eller flashat min Xbox. Ibland när jag startar ett spel så får jag medelande där det står typ "För att spela detta spelet sätt in den i din Xbox 360".....öh?

2007-09-24 23:21
torsk.. hade precis samma problem fasst jag hade flashat, det var på psx care  och det dom gjorde va att uppdatera firmware så testa med det du också

2007-09-25 01:07
okey.. antar väl att det inte har med chippet o göra.. är väl ett av microfucks misstag av alla miljoner dom har gjort med 360...

2007-09-29 13:21
Har ringt Xbox support, de har bett mig att testa olika skivor, torka av skivor osv... funkar fortfarande inte. Så ja...jag ska typ boka tid med UPS och skicka iväg den för lagning. Som tur så fick jag låna en annan 360 av en polare sålänge =)

2007-10-01 19:59
okey jag blev så jävla trött på det så jag gick in till chipper och sa åt dom o plocka ut NME chippet och sätta in extreme flash istället... nu funkar det klockrent så ni som sa att man skulle flasha istället ni hade rätt... nu säger jag bara "SKAFFA INTE NME CHIP"

2007-10-01 20:10
hur mycket fick du betala för att flasha läsaren?

2007-10-03 13:12
Nu är det så att idag, tryckte in ett nytt spel så lirade jag en stund säg 15 minuter, sen stannade allt och jag fick upp en ruta som säger "xbox cant recognize this cd, it may be dirty etc etc" . Så jag tar ut den sätter i den igen, så hör man att den försöker läsa cd:n men det funkar inte, testar andra spel och det är samma sak. Allt är original etc, så det verkar som just denna skivan trashat läsaren eller? Dags att skicka iväg antar jag?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.