Folklore, sneak preview Demo [PS3]
Fick precis hem "Sneak Preview Demon" (som dom kallade den :)) av Folklore!
Väldigt originellt spel måste jag säga! Det är ganska likt FFXII i själva upplägget, man springer runt på banor och dödar monster helt enkelt. Twisten är att man dödar monster genom att använda sk. Folks vilket är bäst beskrivet som själen av de monster man redan dödat. Eller ja, Folks är egentligen alla monster man fightas mot, men när man dödat dom så absorberas man deras "själ" och får antingen ett helt nytt vapen/monster att fightas med, eller poäng så att ens redan existerande vapen uppgraderas på olika sätt. Varje gång man använder ett vapen så minskar en mätare i kraft, och om man använder upp hela mätaren så måste man avvakta ett tag innan man kan attackera igen. I demot var det två oväntat stora banor att välja mellan. Den ena spelar man som en tjej och världen man är i då är väldigt sagolik fast lite twisted liksom, den andra spelar man som en man och hans värld är väldigt helvetisk. (Jag tror att det finns två olika världar i spelet som ungefär representerar himlen och helvetet) Världarna är iaf livet efter döden så att säga.
Fick info om att demot enbart kommer finnas en limiterad tid och att det enbart kommer släppas på den amerikanska marknaden. Men man kan ju registrera ett amerikanskt konto på PS3an som jag fattat det, och då kan man tanka det!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
|