I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-08-24 14:02

shenmue 3?

Ja, som rubriken kan tydas..är det någon som vet om det kommer någon 3:e del i denna otroligt underskattade spelserie?
För de som spelat 2an vet man ju att slutet helt klart lämnade dörren öppen för en uppföljare. Men hur blir det?

2007-08-24 15:36
Kommer aldrig. Sega insåg att meningen med att ha ett företag var att tjäna pengar inte tillverka bra spel. Därför satsar de på att släppa massproducerade sonicspel istället för bra spel med hög utvecklingskostnad som t ex uppföljare till Shen Mue och Panzer dragoon saga.
Sesam öppna och stäng dig

2007-08-24 16:20
dom har fortfarande inte sagt att den är nedlagd officiellt heller.
och i asien släpps/släpptes shenmue online...

men spelet var som sagt en gigantisk flopp med tanke på vad det kostade att göra spelet och hur mycket det såldes. men sjukt bra var det ingen tvekan. skulle behöva släppas på en stor konsoll bara.

det kommer nog en trea innom 20 år tror jag.

2007-08-24 23:07
ett utav dom bästa spelen någonsin enligt mig
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-08-25 11:12
Jag hoppas verkligen på en uppföljare.. 2:an var lite sådär men ettan är ett av de bästa spelen någonsin.
360 GT: Beezwaax
Rappare

2007-08-25 11:44
Ifall det kommer en tre lär den ju snarare likna tvåan än ettan.
De kommer ju knappast lägga ner ens i närheten av samma utvecklingskostnad på det iaf.

Fast jag har för mig att de officiellt har lagt ner serien.

2007-08-25 16:09

Roy är död, bara att inse.

De la ju ner onlinegrejen också har jag för mig.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-08-26 00:30
De råkade läcka spelet på en lista tidigare i våras, frågan är bara om det var för lite gratis publicitet eller om det var sanning det återstår att se...

2007-08-26 02:41

NoWice

Den listan är ju fake to the max. Såg ut som segaboys önskelista.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Producent

2007-08-26 22:53
Innan 360 släpptes ryktades det ju om att Shenmue 3 skulle släppas till boxen tillsmmans med upphottade verisioner av ettan och tvåan. Villken jävla dröm det hade varit...