I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

köpa playstation 3

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-08-17 04:09

köpa playstation 3

tjena får 10.400 snart och då ska jag köpa ett ps3 och jag undrar vilka spel som är bra och så så jag inte köper massa skitspel och sen undrar jag om det blir billigare om jag beställer en från tillexempel usa.

2007-08-17 11:40
De spel som folk verkar uppskatta mest är:

Oblivion
Resistance: Fall Of Man
Motorstorm
Rainbow Six Vegas
Ninja Gaiden Sigma
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2007-08-17 17:01
Vad är du intresserad av för spel?

Angående att beställa, så kan det bli billigare. Så länge du inte åker på tull, tror jag. Har själv inte beställt några större prylar från USA så vet inte. Dessutom kan det bli strul med garantin om det blir något fel med konsollen (dock håller den jävligt bra).

2007-08-17 17:49
rpg . racing och fps

2007-08-17 17:56

Här! Kan du få den jävligt billigt om du ska beställa från usa!

Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2007-08-17 18:32
Finns inget RPG till PS3an ännu, förutom Oblivion, men FFXIII ska ju släppas bl.a.

Har dock noll koll på RPG i princip. Inget som intresserar mig.

Vill du ha FPS så finns det en massa att välja på. De bästa som finns ute nu är väl Resistance: Fall of Man och Rainbow Six: Vegas. Ska släppas fler riktigt grymma FPS, t.ex. Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 och Haze.

Vill du ha racing så finns ju spel som Motorstorm och Ridge Racer 7. Sen kommer ju Gran Turismo 5: Prologue och Dirt snart.

2007-08-17 23:23
Akta dig for att bestalla fran usa. Detta later otroligt men en kompis bestallade en ps3a, och tullen la pa en summa ekvivalent med 300 sek for att det var for billigt. Sjukt?
soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com

2007-08-18 11:12
300 spänn e väl fan inte mycke elle vad menar du??

2007-08-18 12:43
ghost recon är inget fps men...

2007-08-18 12:46
Äh, det är väl en kombination mellan FPS/Tredje Person. Går ju kör i FPS-läge om man vill.

2007-08-18 14:54
asså, har inte laddat hem demot än. dirt demot har jag fått hem nu iaf

2007-08-18 15:18
resistance är grymt online

2007-08-18 15:25
Finns den att köpa någonstans nu? Helt slut hos Webhallen.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-08-18 15:41
Resistance? Kolla här

Har faktiskt inte ens testat det online än. Köpte det samtidigt som Rainbow Six Vegas, och har fastnat för det online.

2007-08-18 15:49
bursan: Tanka det, riktigt kul! lite väl lätt demo kanske, men trots allt kul. Lite dålig framrate ibland kanske, men som sagt, kul!

2007-10-16 11:32
Någon som vet vilka sladdar som krävs för att kunna spela på vanlig tv? Räcker det med en S-video kabel?

2007-10-16 12:02
Mja, ska du köra något annat än HDMI är det speciella kablar ämnat för PlayStation som behövs. Men det finns nog s-video.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-10-16 12:57
Ja, ursäkta min slarvighet. Jag menar naturligtvis Sonys Ps3 s-videokabel.

2007-10-16 12:58
Akta dig for att bestalla fran usa. Detta later otroligt men en kompis bestallade en ps3a, och tullen la pa en summa ekvivalent med 300 sek for att det var for billigt. Sjukt?

Hände mig när jag beställde en skiva från USA, slutade upp med att betala 200 kr extra i strafftull :(

Föreslår, beroende på vilken genre av spel du gillar:

Oblivion (räcker hur länge som helst)
Pro Evolution Soccer 2008 (lär knappast göra en besviken)
Assassins Creed (samma där)
Ninja Gaiden Sigma (riktigt jävla bra, kräver färdighet dock)
The Darkness (kul idé och riktigt roligt spel)
Heavenly Sword (snyggt och roligt, grymma fighter)
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-10-16 12:59
Man får en scart-kabel till... eller du behöver inte köra just scart, men kablar för SDTV finns med i lådan

2007-10-16 13:43
Army of Two verkar förresten bli riktigt bra, har kollat på några trailers på IGN och har höga förhoppningar på det spelet.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-10-18 10:24

Får man nån sladd med så man kan ladda handkontrollen eller måste man köpa till det? Sitter här och filar lite på vilkat kringprylar man kan behöva köpa. Någon som har tipps på viktiga sladdar eller annat?

2007-10-18 11:05
har inte köpt mitt ps3 än . funderar på att handla en ps3a med 80 gb hårddisk från www.videogamesplus.com 

2007-10-18 11:14
Fisherman P22 man får en sladd, som bara är 1 meter lång. Jag köpte direkt ett dubbelpack http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=60435&lang=se&subsite=games&&ref=

Dom är 3.1 meter långa.

Ska du köra via HDMI eller vad?

2007-10-18 12:09
Jag ska också snart köpa mig en ps3 och en ny TV, kan passa på att fråga lite här..

Tjänar man något på att streama filmer från datorn till ps3? Blir det bättre kvalité jämfört med att köra en hdmi>dvi kabel från tvn till grafikkortet? Kan man föra över filmer etc från en extern USB hårddisk till ps3 och sen spela upp dem?

2007-10-18 12:37
HenkO: Tack! Nej det blir på vanlig skittv nu i början.

2007-10-18 13:40
Det är snyggt på vanlig TV också, fast texten blir lätt svårläst i spel som är anpassade för HD.

2007-10-18 15:34
Peterpan
Tjänar man något på att streama filmer från datorn till ps3? Blir det bättre kvalité jämfört med att köra en hdmi>dvi kabel från tvn till grafikkortet? Kan man föra över filmer etc från en extern USB hårddisk till ps3 och sen spela upp dem?

Det blir samma kvalite om du streamar till PS3an genom nätverket som om du streamar genom DVI>HDMI eller genom en extern. Dessutom så kan du spela upp alla codecs  om du kör DLNA och ha bättre inställningar etc. PS3an stödjer enbart ett fåtal format, främst Mpeg-1, Mpeg-2 och Mp4... så om du vill spela Avi t.ex.(Vilket jag antar) så måste du streama genom DLNA eller köra DVI till HDMI. Fördelen ifall du streamar genom DLNA är att du kan spola etc genom Sixaxis och behöver inte göra allt genom datorn.

Fisherman
Tack! Nej det blir på vanlig skittv nu i början.

Då behöver du inga andra kablar, förutom en längre USB-kabel då kanske. Jag brukar dock ladda kontrollen i min laptop medan jag spelar.

potatissuger
Det är snyggt på vanlig TV också, fast texten blir lätt svårläst i spel som är anpassade för HD.

Alla spel är anpassade för HD. 720p eller 1080i/p.

2007-10-20 22:17
Köp S.K.A.T.E

2007-10-20 22:25
Någon som köpt den nya modellen?
jagvillocksåhaenblog.com

2007-10-21 02:21
Pigeon_

När jag kollar HD-film på min tv från datorn har jag en vanlig VGA-skärmsladd mellan datorn och TVn, tvn har en VGA (aka PC-IN) ingång, men datorn har DVI, så jag har en adapter från VGA till DVI där.

Är det du snackar om en DVI-till-HDMI kabel? Finns det såna så visste jag inte det. Får jag bättre bild med en sån?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-10-21 02:31
Är det du snackar om en DVI-till-HDMI kabel? Finns det såna så visste jag inte det. Får jag bättre bild med en sån?

Jo det finns det. DVI och HDMI ger i princip samma bild. Använder samma teknik för överföring av bilden. Skillnaden är att HDMI även överför ljud. VGA är sämre än DVI/HDMI så jo, det borde bli bättre bild.

2007-10-21 02:46
ouch. vad kostar en sån kabel? jag köpte vga-sladden 5m för 90 spänn hehe.

2007-10-21 03:29
Det är en adapter, så det kan gå på en del. med tanke på att du behöver en DVI-kabel, en adapter, samt en hdmi-kabel.

2007-10-21 11:54
jaha, på så sätt!

2007-10-21 18:02
yes, men om du har ett PS3 så är det definitivt bättre spela upp genom DLNA :)

---

Btw, FW 2.0 ska komma på fredag! Oct 26th

2007-10-21 18:49

Vad kommer det att betyda då?

2007-10-21 18:53
Pigeon_
Säker på det? Har inte sett nåt datum..

Hoppas den "läckta" listan på nya funktioner är korrekt. Ingame XMB vore på tiden.

potatissuger
FW = Firmware, som altså är ungefär PS3's operativsystem.
Här är vad nån påstod skulle finnas med i FW 2.0

2007-10-21 19:01
Jo, förstod att det var Firmware, undrade bara vilka förändringar som skulle ske. Ursäkta en klantigt formulerad fråga :P

Tack för länken förresten.

2007-10-21 19:07
Säker på det? Har inte sett nåt datum..

Hoppas den "läckta" listan på nya funktioner är korrekt. Ingame XMB vore på tiden.

Har iofs ingen säker källa, utan mest bloggar etc, men verkar logiskt med tanke på att Home betan etc ska släppas snart. Så det är bara hålla tummarna. Ville inte säga rykte för det lägger en negativ ton på det hela direkt haha

In-game XMB har Sony sagt för flera månader sen att det skulle komma med FW 2.0! Så det kan vi känna oss säkra på :)

2007-10-21 23:21
Pigeon_

Vad är DLNA?

2007-10-22 00:48
DLNA står för Digital Living Network Alliance och är egentligen en standard som skapats genom samarbete av de flesta stora företag för runt 4 år sen. Men för att vara mer specifik, så genom program som TVersity t.ex. kan du skapa en Mediaserver, och spela upp film/musik/foton eller vad som helst genom nätverket. Med TVersity kan du exempelvis spela upp AVI-filer på din PS3, då du kan ställa in programmet att konvertera filerna till ett format PS3 stödjer, under tiden du spelar upp den. Detta fungerar fläckfritt och är väldigt enkelt.

Här har du en guide till hur du gör det!

2007-10-22 19:48

Någon som vet var man kan köpa konsolpaketet med två spel och två kontroller för en billig slant i butik? Gärna i uppsala.

2007-10-22 20:45
Fisherman: Kolla på On/Off! fick hem ett reklamblad från de idag och det verkade som om de hade det i lager!

2007-10-22 22:25
TVersity finns bara till PC.
Men jag hittar Azureus servrar i mitt PS3 under foto, musik och filmmappen, men får bara nåt felmeddelande när jag försöker öppna dom.

2007-10-22 23:49
TVersity finns bara till PC.
Men jag hittar Azureus servrar i mitt PS3 under foto, musik och filmmappen, men får bara nåt felmeddelande när jag försöker öppna dom.

Aj då, funkar Nero till mac? För isf kan du köra med Nero Media Home... Kan söka efter lite alternativ för Mac.

2007-10-23 11:44
Dock är fördelen med TVersity att man kan köra filformat som inte stöds av PS3's FW, eftersom den konverterar "on the fly"..

2007-10-23 12:55
"funkar" nero till mac? windowsprogram har suffixet .exe, något mac osx inte använder sig av öht. så svaret är nej. det finns heller ingen konvertering eller skrivet för mac. dessutom så tycker jag nero är skit i jämförelse med roxio toast.
det borde finnas motsvarande TVersityprogram skrivna för osx. har inte kollat upp det än.
jag kör ju allt direkt kopplat från datorn till tvn med vgasladd för tillfället, och det funkar ju.

OT: jag kollade upp den där dvi-hdmi adaptern, den kostar runt 200 kr. så det är den + hdmisladd jag behöver köpa. dvisladdar har jag redan. men är det värt det? blir det så stor skillnad jämfört med vgasladden?

2007-10-23 14:02
Caliber:

Måste man köra igång (.avi)filen på datorn också för att se den på PS3? Får bara foton/musik att fungera nämligen :(

2007-10-23 14:14
"funkar" nero till mac? windowsprogram har suffixet .exe, något mac osx inte använder sig av öht. så svaret är nej. det finns heller ingen konvertering eller skrivet för mac. dessutom så tycker jag nero är skit i jämförelse med roxio toast.
det borde finnas motsvarande TVersityprogram skrivna för osx. har inte kollat upp det än.
jag kör ju allt direkt kopplat från datorn till tvn med vgasladd för tillfället, och det funkar ju.

Jag uttryckte mig lite klumpigt, menade förstås om det finns en version skriven till OSX.

OT: jag kollade upp den där dvi-hdmi adaptern, den kostar runt 200 kr. så det är den + hdmisladd jag behöver köpa. dvisladdar har jag redan. men är det värt det? blir det så stor skillnad jämfört med vgasladden?

Det är inte värt det hehe, så stor skillnad blir det inte att det är värt att lägga runt 400 kronor på.

Caliber:

Man kan också konvertera filer medan man streamer genom Nero Media Home, det var därför jag frågade om det fanns en Mac-version :)

2007-10-23 14:14
potatis:

nä, det behöver man inte. Står det att det är "unsupported data" eller nåt sånt?
Tror du kan ha problem med codecs. Ta en titt på det här
Jag har följt den guiden och allt funkar perfekt, inklusive subtitles (som jag hade problem med innan)

Pigeon:
Ah, hade ingen aning om det. =)