I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-07-21 20:16

Skärm till 360

Tänkte köpa mig en skärm och en VGA adapter till Xboxen, tänkte också ha den till laptopen när jag är hemma. Då undrar jag om det är nån som vet någon skärm som funkar bra tillsammans med 360:n eftersom jag jag läst att vissa skärmar inte funka så bra alls. Ska helst va runt 20 tum och widescreen, tackar.

2007-07-21 20:19
jag har en fujitsi siemens L22W5 .. en 22" widescreen  med 5ms

fungerar alldeles utmärkt till min 360.. såg också nu att den hade gått ner 800:- sen jag köpte den i april .. skulle säga att den är ett självklart val
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2007-07-21 20:24

Min samsung 910T fungerar alldeles utmärkt med boxen, det negativa är att jag bara har ett VGA uttag, jobbigt att byta mellan datorn och boxen.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-07-21 21:33
jag har ett dvi och ett vga uttag.. så boxen är alltid kopplad i vga och datorn i dvi.. man kan byta på fronten som man byter kanal på en tv
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2007-07-21 21:42
Ursäkta grabbar, men jag håller på att leta efter hdtv för maximal njutning till min xbox, men det verkar som att skärmarna ni nämner fungerar alldeles utmärkt som komplement? Kan någon förklara lite mer ingående för och nackdelar med de båda valen.
Om jag kommer undan med 3000 istället för 7000 är jag väldigt nöjd liksom. Vänligen svara, tack på förhand.

Bör tillägga att jag inte är hemma i teknikens värld gällande teve och skärmar, Vad är VGA, hur fungerar det etc etc. All info ni ger är värdefull för mig. tack igen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-21 23:24
VGA är gammal hederlig skärmkabel, stödjer upp till 1080p, men i kvalitet så har den blivit förbrisprungen av dvi.. men detta är när vi snackar datorer och grafikkort och så

från en 360 räcker det gott och väl med vga, tror jag kör 1920x1000 nånting sånt och det fungerar bra med 360n

nackdelen med en datorskärm ist för en hdtv är ju att du inte kan använda den som vanlig tv (inte utan tv-kort i datorn iaf) och att den är förhållandevis liten jämfört med en tv.. jag köpte den för att använda till datorn främst, men den fungerar grymt bra med min 360 också liksom

jag betalade 3200:- för min fs l22w5, men nu kostar den 2500:- .. helt klart värt det, om man har nytta av den som datorskärm också

2007-07-21 23:27
Tack för den utförliga information. Den duger dock och väl med andra ord, frågan jag bryr mig om är följande; Kommer den maxa ut det grafiska ur min xbox 360? d.v.s. blir det hdupplösning eller vad det nu kallas. Ursäkta min okunnighet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-21 23:58
jupp, vet inte om en dator skärm är "i" eller "p" men upplösning är ~1080 alltså full hd

2007-07-22 00:09
Tack som fan man! Du gjorde min dag

2007-07-22 21:43

mdubbelc P23
Skärmen du har verkar helt klart intressant, 22" blir fint med när jag pillar med mina foton på datorn med. Blir nog en sån i slutet av månaden när det är dags för löning :) Tackar

2007-07-22 23:04

Kan tipsa om 24hshop.se om ni vill köpa vga kabeln, se till att högtalarna/subwoofern har sådana ingångar dock. Själv fick jag ta fram ett par gamla speakers efter den missen.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-07-26 13:15

okay, ska kolla där, kör dock via den optiska utgången till min förstärkare så det ska inte vara några probs :)

2007-08-28 08:41
yarr! beställde en fujitsi siemens L22W5 nu plus vga adapter och bioshock. nu ska jag låsa in mig!