I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pro evolution soccer 6 Master league tips/råd [Multi]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-06-23 18:03

Pro evolution soccer 6 Master league tips/råd [Multi]

Jag kör just nu med Milan.

Har ni några tips på billiga spelare man kan köpa som utvecklas rejält?

Gärna ytter/mittbackar och anfallare.

Mitt lag just nu är:

Dida

Nesta   Kaladze
Maxwell                           Cicinho

Assuncao

A. Pirlo
J. Cole                   

Kaka           
                                       Messi

Ronaldo

Avbytare:

Gomes
Emanuelson, Carragher, Simic
Seedorf, Makelele, Ambrossini, Ribery, Duff
Aghahowa, Defoe, F. Inzhagi

Dida är på nedgång så i senaste övergångsperioden köpte jag Gomes som snart får ta över i målet.

Detta är den bästa formationen för mitt spel har jag kommit fram till.

2007-06-23 18:29
Rafael Sobis i Betis har en heeeeeelt sjuk utvecklingskurva. Han är SS,CF,AMF.

Mathieu blir också bra som fan. Kan spela DMF, SMF, AMF, CMF och SB. Vänsterfotad och skjuter sjukt bra

Hittade en målvakt som heter Navarro efter några säsonger. Han är 21 för mig nu, år 2011 och har 92 i keeper skills
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."

2007-06-23 18:44
vart spelar Mathieu?

2007-06-23 20:21

Mathieu har jag också köpt upp, sen lirar jag med barca, och där är dos santos grymt bra, har gett honom mycket speltid och nu är han fan världsklass.

Aguero är ett bra köp.

Ett tips är ju att köpa retired players, fina "talanger" till snygga priser under negotiation perioden under säsongen, inte mellan säsongerna.

Har köpt upp beckham, henry, ze roberto, r.carlos, cafu, maldini, cannavaro, pagliuca, stam,campbell, makelele, rivaldo, ANDY COLE (grym avslutare), davids, zidane hehe fan och då lirar ändå ronnie , messi, eto´o, fortfarande, har fixat torress också och aguero, känner mig nöjd

och alla är typ runt 17-21 just nu, förutom ronnie etc då som varit med från början

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-23 20:29
då kanske du kan säg vart Mathieu finns?

2007-06-23 20:32
är alla dina spelare 17-21 menar du?

jag vill inte köpa spelare som "börjat om" eller så..

2007-06-23 20:46
Mathieu kan jag verkligen förstå att ni nämner han är riktigt stabil..
Det som är bra med han är även att han är lång, skjuter bra, bra frisparkar och bra kondis så han är perfekt som ytterback

HenkO han spelar i Toulouse

Jag vet att båda målvakterna i Celtic kommer utvecklas mycket..

Jag köpte någon spelade som hette Kaiser som dök upp efter nån säsong

DMF eller CMF var han..

Och HenkO kör du med en vänsterfotad Maxwell som högerback resptive högerfotad Cicinho som motsatta sina vanliga sidor för att de ska kunna gå in och skjuta?

Hatar att köpa spelare som börjat om, för dem är sååå jävla dåliga i början, och alltid har dem sämst kondis.. I allafall dem jag har sätt..

För tilfället kan jag inte komma på nån mer speciell som jag vet..

2007-06-23 20:57
nej dom spelar på sina "rätta" sidor.

2007-06-23 21:02

Va? det gör dem ju inte enligt din "ritning"

2007-06-23 21:07
isf skrev jag fel :)

2007-06-23 21:11
okej så maxwell till höger och cicinho till höger..

Ibland brukar jag köpa Halil Altintop, han brukar bli ganska bra oxå.. Ryan Babel, och Manucharyan brukar oxå bli stabila. båda är CF SS/WF

2007-06-23 22:03
Men dem utvecklas ju ganska snabbt om dem får lira mycket, det blir iaf soft att lira.

Kaiser borde väl vara beckenbauer om jag inte minns fel, ibland dyker upp sådana , jag hittade en som heter machado, nån ung brasse som är bra på allt, allround, perfekt som dm.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-23 22:10
nej båda är inte till höger :) Maxwell till vänster ja

alla har väl sitt sätt o välja spelare på..men jag vill alltid känna till spelaren någorlunda. känns bättre :)

jag e väldigt nöjd me mitt mittfält/anfall..Yttrar som Cole och Messi liksom..och Ribery att varva med. Vill ha nån mer riktig striker bara..Ronaldo är ju rätt trött nu..

2007-06-23 22:16
köp upp andy cole då? jag är grymt impad av honom i spelet

varför inte c.ronaldo? rooney? suazo från cagliari?

2007-06-23 22:19
han e väl rätt gammal?

asså det finns många jag skulle vilja ha..men det e inte lätt att få dom..Jag ger inte mer än ett par tusen över deras värde..Finns det nåt knep?

2007-06-23 22:22
Knep vet jag ej....men knip andy cole när han börjar om, vet att du inte vill men...han tar så sköna löpvägar och öppnar upp för sig själv liksom, gillade spelet mer när jag såg honom, ibland kan han ta en löpning sen bara stanna upp för att fixa yta till sig själv, ibland bara dröja kvar i en position, han är alltid lätt att hitta med en passning och är oftast fri.

Walcott borde väl vara av intresse annars?

2007-06-23 23:48

Vänt ett tag, var inte Henko 25 nyss..
Grattis i sånafall..

Asså vafan är det för bullshit att det går fort det är inte som att när jag köpte en 17 årig Pierre Van Hooijdonk att han gick från 63 i kondis till 80 på en säsong.. Jag bröt hans kontrakt så fort jag kunde..
Palla ha en spelare i 7 år innan han blir riktigt bra..

Jag pallar inte ha en spelare som måste bytas ut varje match pga trötthet..

Jag tror inte Kaiser är Beckenbauer. För att jag tittade på Tyska klassiska laget och så kollade jag hyfsat noga på spelarena man kan köpa på shopen men där såg jag inte..

Jag vet nu oxå att Yohann Pele eller va fan han heter..Målvakt i nått franskt lag i allafall typ Nantes, han blir bra..

Om du vill ha en forward som kan ersätta Ronaldo så skulle jag satsa på en forward som är
över 184 - För att inte va liten och klen och även kunna ha en chans i luftduellerna
Ganska snabb och kunna skjuta rätt bra

Satsa på?
Pazzini
Benzema
Bojinov
Podolski, i för säg bara 180 men jag har honom och jag vet att han blir bra

Benzema är framtid.
Ryan Babel i Ajax kan oxå funka..

annars kan du ju söka på search ace striker och kategoricera efter ålder..

Eller så kan du trycka quick search och Future players elelr va fan det står så kommer det en sida med spelare för framtiden som blir bra

2007-06-24 00:17
varit 26 sen november 2006...

får se vilka spelare jag skaffar sen

2007-06-24 00:24
aha då måste jag trott fel :P

mm jo det är ju så klart upp tiull dig..
Tycker personligen att det är jävligt olika vilka spelare som passar mig tex

Jag vill helst ha två mittbackar som är över 188, varav en är vänster fotad och en höger, en ska gärna vara bra på att skjuta oxå..

Högerbacken ska vara konditionstark, och hyfsat snabb sen skiter jag i..
Vänsterbacken ska ha ett bra skott.. Där är Mathieu jävligt bra som ett exempel på en skön spelare

Gärna en 190 lång defensiv mittfältare med bra huvudspel och skottkraft.

En bra passnings och bra dribbling på offensiv playmaker.. två snabba yttrar med  höger har bra skott och vänstern har bra dribblingar

forwarden ska en vara lång och en kan vara kortare..

Fast i för sig så är det svårt att uppnå målen ofta men aja va fan

2007-06-25 14:24
Nuri Sahin är grym 19 år i början utväcklas som fan!

2007-06-25 16:06
har bytt fifa till pes nu, och det är en helt annan känsla. det är grymt jävla svårt, men antagligen sånt man kommer in i. men nu undrar jag hur fan man skjuter normala skott på spelet? asså fattar att man måste få in tajming och sånt, men likförbannat skjuter dom ju över. och jag håller inte inne knappen länge alls, bara duttar på den typ. är det något jag missat eller?
Ave, imperator, morituri te salutant.
Iacta alea est!

2007-06-25 16:07
okey förlåt, offtopic.
ska jag kanske göra en egen tråd?
Iacta alea est!

2007-06-25 16:45
jag har spelat PES sen första spelet på ps2..och nu 7 år senare typ, så har man ändå inte behärskat det..vad jag försöker säga är att det bara e att träna o träna.

som det har nämnts förr så är det en del som spelar in på skotten.
vinkel, fart, avstånd till bollen..till slut lär man sig när man kan hålla inne knappen mer..eller när det bara behövs en snudd. träna träna

2007-06-25 16:54
Om jag spelar en säsong på PES 6, alltså inte master league, och hamnar topp 4 i t.ex. premier league, får jag då spela någon form av CL-turnering nästa säsong?
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!

2007-06-25 17:06
tror inte det

2007-06-26 15:38
ah spelat lite nu och märkte att man ska (elolr blir iaf bätre) trycka på den där knappen som gör att spelaren springer sakta, innan man skjuter. Blir mycket bättre då ju!

Annars verkar det vara ett schysst spel. Man verkar lära sig hela tiden, tar typ inte stopp verkar det som. Som fifa tex. där är det ju typ bara mot mål som gäller, här gäller det spel och sånt med som är schysst!
Iacta alea est!

2007-06-26 15:39
en sak till. På master league, hur länge behöver man spela ungefär innan man kan byta till ett bättre lag? för det kan man väll på master league? Förutsagt att man vinner matcher då förstås.
Iacta alea est!

2007-06-26 16:44
byta till bättre lag?

2007-06-26 17:06
mm.
startade ett master league, och då tog jag arsenal men kan endast vara typ b laget eller nått liknande.
för man ska la köra mster league och inte endast season eller vad det andra är? jag vill hålla på länge så att säga, vad ska jag ta?
Iacta alea est!

2007-06-26 17:54
jo men du byter inte själva laget alltså..du får köpa spelare vid särskilda perioder..Men du kan välja att ha det vanliga laget eller de där påhittade spelarna som inte är så heta..Det låter som du valde det.

Jag startar med det riktiga laget...Har kört 3 säsonger nu..vnn Ligan och Champions league sist :)

Har köpt flera bra killar nu..Carvalho, Mathieu, Rafael Sobis, Maxi Rodriguez, Wallner, Mitea..

Wallner va ett mycke bra köp märker jag..ung, snabb, målfarlig,  billig :)

2007-06-26 17:56
aha får testa det då!
tack.
Iacta alea est!

2007-06-27 12:27
Henko

Vadå Ligan och champions league? menar du att du vann din master league, och den cup som man spelar där?

2007-06-27 18:22
jag började i division 2..gick direkt upp till div 1..o vann ligan och ..och därför fick jag va me i Champions league året efter..som jag vann :) förstår du? man spelar ju även vanliga Division cup.

2007-06-28 11:07
Haha mm nu förstår jag, sorry om jag ställer jobbiga frågor =)