Final Fantasy XII (spoilers)
har inte varit så mycket snack på forumet här sen den svenska releasen, kanske många som spelade det när det släpptes i NTSC? har en fundering som nån kanske kan svara på, vem var befälhävare på Leviathan när det stördade? var det Judge Ghis eller var det bara nån random snubbe? man fick ju se honom utan hjälm första gången man var på skeppet, och tyckte nästan att det var samma snubbe som stod på bryggan när skeppet exploderade. någon som vet säkert?
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Jag fastnade på den jävla isbossen (andra "summonen"), sen köpte jag ett PS3 och har inte fixat en minneskort adapter, så jag har inte spelat på ett tag nu... Riktigt nice spel iaf! Va iiite skeptisk över fighting systemet i början, men det gör att spelet flyter så grymt bra! Diggar det verkligen!! Alla som inte spelat det innan den svenska releasen borde verkligen ta och inhandla på stört!!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
ja, jag har för mig att det är Judge Ghis som var befälhavare över Leviathan innan den störtade. Även samma old geezer man fightas med innan, eller hur?
What I said, yo!
sjukt nice spel.. inte spelat så länge men är helt inne i det.. ska dock tvinga mig ifrån det nu på en sväng ut..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vad e nytt i fightingsystemet?
kan man köpa teleport stones nånstans?
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
fightingsystemet är inte som förrut, du ser dina monster i förväg. du kan köra attack på dom, eller ha s.k Gambits redo då dina spelare kan välja mellan en rad olika saker dom kan göra mot sina fiender. självklart måste du fixa gambits genom att fixa din licensboard och till den måste du ha licensepoints som du får genom att fightas. sen köper du från nån merchant olika techniques osv. man kan inte köpa teleport stones, men om du accepterar vissa Hunts som finns i vissa städer på en newsboard (eller vad det heter) så kan du kanske få teleport stones av den som vill ha något dödat.
What I said, yo!
så om jag bara har en kvar så kan jag ta mig till bhujerba för att göra mitt hunt quest där, men jag kan inte ta mig tillbaks till rabanastre?
är det en moogle som har en Hunt i Bhujerba? jag tror han ger en teleport stones när man vunnit över hans hunt, annars kan man väl gå till aerodrome och flyga till rabanastre? eller kan man inte ta en chocobo? jag har inte varit där på ett tag alltså...
What I said, yo!
man kunde flyga från aerodrome, så det ordnade sig :)
du kommer längre fram i spelet hitta en snubbe på en chocobo som säljer teleportstones. Du kommer hitta honom i Balfonheim Port.
http://www.myspace.com/choysmusic
Har för mig att du kan köpa teleportstenar av en klanmedlem i första staden. Han ska vara i marknadsgränden...
www.homos.se "En genväg till himmelen"
har faktiskt redan hittat en, en affär ombord på flygskeppet till Nalbina vid lvl 35
Av klanmedlemen kan du nog köpa efter din första hunt..
www.homos.se "En genväg till himmelen"
jag har en fråga. vad är t.ex "15-chain" eller "2-chain"... ja allt chains som sker när man fightas?
What I said, yo!
Det är när du har dödat flera fiender av samma sort i ett kör. Tex 5 vargar då får du en 5-chain dödar du sedan en cockatrice så bryts kedjan. Desto högre chain du får desto bättre itams får du av de fiender du dödar i slutet av kedjan.
Shooo bree
fattar inte hur sjukt tidigt det kom ut på nätet, har typ haft det i 5 månader eller nåt. fastnade på den där draken som är hälften träd eller nåt, den som slänger en hel hög med skit på en, rättare sagt allt skit som går.
krapduude P19 Sprang runt ock runt i skogen i 3 timmar innan den draken sedan var jag powerlevlad i flera banor framöver.
Shooo bree
ah ok heh, ja den är fan riktigt dryg, får man väl lvla lite då. måste fan köpa spelet sen, det är det lätt värt.
haha jasså, det visste jag inte. låterbra hursomhelst. har precis kommit till archades. måste möta balthier i centra (central?) genom att snacka med massa folk.
What I said, yo!
ligger i draklor laboratories, wiwi. om jag kör om spelet, ska jag köra med walkthrough nästa gång, behöver alla espers. har bara två nu.
What I said, yo!
Klarade spelet for ett par monader sedan och e so sjukligt besviken. Noll karaktaerutveckling, ett levelsystem som ser till so att alla gubbar e i princip likadana och en story som sporar ut totalt. Vilken funktion fyller teleport stones? varfor kan det inte vara "gratis" att transportera sig. Man har ju 100 po sig hela tiden i vilket fall. saknar en del gambits. sluta steala naer du har gjort en succesful steal, hur jaevla svort ska det vara?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Coke P21 Håller med dig att det saknades en hel del i karaktärsutvecklingen. Tyckte inte att det var kul att levla i det här spelet över huvudtaget. Att dom kunde gå ner sig så efter FF10 helt underbara spheresystem fattar jag inte. Om man bortser från FFX-2 så är detta det sämsta FF spelet sedan FF4
Shooo bree
jag är besviken att jag ligger på de sista bossarna just nu, har knappt spelar 30 timmar. långt spel? nej. buuuuu. håller med att alla gubbar är likadana, alla kan använda sig av yxa, svärd, vapen, bow. varför kunde inte t.ex vaan hålla sig till svärd? och fran till bow osv.. visst kan man väl det men då kan man inte fortsätta på hela licenseboard. jag ligger nära slutet och tycker ändå att det fattas så mycket detaljer, mer spänning. känns halvdant, har gått och väntat på det här hur länge som helst, varför har dom inte ...gah! varför är inte nobuo uematsu med och gör musiken längre? känns så ruttet.
What I said, yo!
Vi får hoppas på FF13 som ser grymt snyggt ut.
Shooo bree
japp! speciellt battlesystemet, det ser bra ut. har nyss klarat av spelet. helt okej slut ^^
What I said, yo!
PhilAhz0phee inga ff-spel esaerskilt longa om man inte kor sidequests. Bara att ta alla hunts tar ett jaevla bra tag.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
ja, men man måste ta hunts vid en specifik tid. t.ex Dina eller något i Giza Plains, letade som en tok efter henne, hittade inte henne, så man måste ha tagit den tidigare. Så, visst, gjorde väl kanske 10 hunts eller så.
What I said, yo!
är i ogri yensa.. diggar fighting systemet grovt, det e liksom roligt att fajtas lite nu!
Ja'da!
PhilAhz0phee nej, hunts e inte tidsspecifika, du kan dra dem naer du vill.
hon menar nog tidspecifika med att dom dyker enbart upp under gynnsamt väder.
i'm always telling the truth even when i'm lying.
precis, när det är "the rains" i giza, så går det inte att göra vissa hunts.
What I said, yo!
Det går ju fortfarande att ta dom. Bara att du måste vänta tills det slutat regna. Denna tidprocedur ändras varannan timma. Så bara att köra story eller grinda i en timma och sedan återvända. Tycker du att detta är störande borde du testa Ephernal Phantasia
Shooo bree
gör det när jag kör om någon gång.
What I said, yo!