Vanguard: Saga of Heroes
Nån som lirar? Håller på att tanka spelet nu iaf, köpte det online. Verkar fett nice kommer nog lämna WoW om det är så bra som det verkar. Lite dålig info på siten bara så rabblar väl upp lite här. Det är ganska likt WoW i upplägget men är bra mycket mer avancerat, crafting osv är mer genomtänkt, du kan tom med bygga egna hus eller fan en stad om du pallar. En massa klasser, gamla klassiker typ rogue, paladin, eller nya som blood mage eller dread knight. Finns en hel del mounts, allt från flygande drakar till fula katter. Man kan styra sin egen båt till sjöss, världen är stoooor. Insåg precis att jag är rätt kass på att beskriva det :P men kolla in siten och googla lite så hittar ni nog mer.www.vanguardsoh.com
vanguard, har inte det något med Eragon å göra?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Såg det liret på guildet hemsida, titta hur de rider på mountsen, inte direkt imponerande. Verkar också som att de har lagt ner mer tid på hemsidans effekter än på själva spelet. Men jag har inte spelat det så jag kan inte uttrycka mig rättvist.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Kostar det per månad? (försöker hitta den infon själv men det går inte)
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Ja de kostar i månaden. Hur mkt vet jag dock inte, men runt 100-150 skulle jag tro.
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.
Än så länge är spelet nice iaf har bara kommit till lvl 11, försöker hitta ett alternativ till WoW som jag är så fett trött på. Grafikmässigt, kör man på högsta är det som att spela Oblivion online typ, om inte snyggare. Tror det kan gå rätt bra för dom om folk står ut med "barnsjukdomarna" som finns nu direkt efter releasen.
Jag lirar, heter Rasdac och lirar på Florendyl. Det är inte direkt nått spel som de som bara gillar WoW skulle uppskatta. Men gillar man typ EQ och DAoC kommer man nog gilla det
http://felidae-music.com
Jag tycker att den här "realistisk-fantasy" looken som vanguard, nevervinter nights 2, oblivion osv. har är otroligt avtändande. jag tror därefter att Warhammer Online kommer vara svaret på alla mmorpg-böner ngåonsin och att cronicles of spellborn kommer vara tillräkligt intressant för att slå ihjäl tiden tills dess.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Det är just den där "realistiska" looken som jag tycker är skön, men alla kan ju inte tycka likadant ^^.
Warhammer Online lär vara bra då det är mythic som gör det. Personligen gillar jag dock vanguards old school RPG känsla
Jo har läst om Warhammer Online och det verkar nice, är mest det att Warhammer världen aldrig riktigt tilltalat mig alls :/ nee håller mig till Vanguard ^^ världen känns helt enorm, har spelat varje dag sen releasen och har typ varit på 3% av kartan, och den kartan är bara en av tre öar :o spelet tilltalar dock inte alla, är en fördel med det med eftersom större delen av spelarna är mogna och inte små fjortisar som på WoW. Tror det blir så på Warhammer med, mer mogen spelarskara. Och bara det är ett stort plus.
krapduude, vad lirar du för karaktär?
Kör sorcerer, dom gör helt sjuk skada ^^ lirar på Frengrot (Team PVP) är bara lvl 13 dock :P gjorde en legendary hit för 1122 igår :o
Det är helt grymt! Jag kör på RP-servern (jag började i förrgår så har inte lärt mig namnen på raserna och sånt än .__.) och kör dels en stor bufflig orc smith (han ska inte slåss mycket, utan bara crafta saker) och en liten "japansk" monk som inte tror på vapen och våld, så han blir nog en kille jag kör utan vapen. Fast monks gör ändå typ 150-200 skada på level 5 så jag klagar inte ;) Dessutom är spark och slag-animationerna grymma! :D I like!
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
fast vanguard släpptes nog några månader för tidig, finns alldeles för mycket buggar. kul att vänta massa timmar på petition för att få ens gear tillbaks efter servrarna buggade sig igår natt
De barnsjukdomarna kommer att passera. Innan sommaren kommer spelet flyta grymt bra, alla animationer kommer att ligga som de ska osv :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
taskig patch man fick igår också, smyg-nerf av alla classes och inte fixade dom några buggar
sjukt nice spel allstå.. har precis börjat lira.. har en Kojani Warrior på lvl 21 på Gelenia.. skriv till Zinenumi om nån vill lira Infineum groupquesten:P peace
414. Klubb Knutby
ska förresten komma 2 klasse till så småningom.. Barbarian & Inquisitor.. ska även komma en High-lvl kontinent: Lothenland, tydligen massa snö:P
414. Klubb Knutby
så hur går lirandet? Har ni laggt ner wow till fördel för vanguard? berätta! jag är lite sugen ifall det är bra. trött på att wow är så enformigt och litet.
Alltså, world of warcraft är nada gämnfört mot vanguard.. av alla MMORPG-spelen jag spelat är detta självklart det bästa! har spelat: World of Warcraft, Lineage 2, Archlord & Vanguard.. så jävla svårt att stänga av spelet alltså.. spelar tills jag svimmar typ:P peace
414. Klubb Knutby
Wow,vilken genomgående förklaring till varför Vanguard är bäst. /sho
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Fyfan vad jag hatar spelsidor där man inte kan gå in och kolla screenshots. Fy fan!
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Har faktiskt varit nyfiekn på Vanguard, problemen som följer är dock: 1. Tidsbrist..spelar man WoW i ett aktivt eng-game guild så har man merparten av sin fritid uppbokad. 2. Pengar, ska man betala en månadsavgift för ytterligare ett mmorpg? Så möjligheten jag har är att prova Vanguard och sen sälja det om jag inte "trivs". Möjligheten att bygga hus och sånt lockar dock.
http://www.myspace.com/dirtydonline
själv rekommenderar jag att vänta med att skaffa vanguard. spelet skulle egentligen inte vara färdigt för än 2008, men de fick slut på pengar och SOE tvingade dem att släppa spelet alldeles för tidigt. sen har nyligen SOE köpt upp sigil, vilket jag ser som att det kommer bli typ som eq: 16 halvdåliga expansions under loppet av några år. det blir ~5000kr ni får pröjsa då, plus månadsavgiften
de finns visserligen nåra nackdelar med Vanguard, dom släppte spelet allt för tidigt. Vilket ledde till sjukt mkt buggar, man kunde från början ha endast häst & kamel(egentligen ska man kunna ha mängder av olika mounts), man kunde inte ha synliga hjälmar, de va snack om en 4:e kontinent + två klasser till(vilket ej blev av), de fanns inte många olika utseenden på armor & vapen, möjligheten att skapa ett Fellowship skulle funnits.. mm. Men det är ändå hel grymt + att ifall ni har tålamod så kommer dom jobba på alla löften. Dom gör en uptade ungefär varje vecka då det alltid är något trevligt som lagts till:) Ha de bra!
414. Klubb Knutby
Jag komer nog haka på snart, verkar soft.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
de e värt ett test.. lite segt o komma igång bara:P
414. Klubb Knutby
Lyricist
2007-06-07 16:01
har lirat en del, gillar det skarpt, mycket svårare än wow o plöjja igenom, samt mycket mer innehåll och snyggare grafik har en lv 38 warrior på galenia hola !
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"
Alldrig spelat spelet men Vanguard är ett förbannat bra oi-band från staterna måste jag lägga till
Shooo bree
Min spel rigg pajade för typ 3-4 månader sen, inte haft möjlighet att laga den heller :( kan inte spela Vanguard på laptopen... jag saknar vangaurd!! vill spela ju... säkert nerfat min sorcerer sen jag spela sist dock :P
Lyricist
2007-06-08 10:02
krapduude P20 tror inte dom nerfat sorcarna mycket faktiskt.
och jag vanguard är skoj =)
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"
Jag la ner nyligen. Dock så var det värt köpet och månadsavgifterna bara för att bli insatt i storyn bakom och hur pinsamt hårt utvecklarna failade.