I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur fixa chippad gamecube billigt?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-12-10 20:22

Hur fixa chippad gamecube billigt?

Hallå, tack vare lanseringen av det nya Zeldaspelet så måste jag köpa en konsol att spela det på, Wii går tyvärr inte pga pengabrist, och det känns ganska onödigt att köpa den då Zelda är (enligt mig) det enda intressanta spelet. Så det får bli en Gamecube, och den ska vara chippad.

Alla chip utom "duoQ" går för sig (duoQ klarar inte spel på 2 diskar). Jag kan montera chippet själv, så jag måste inte köpa en färdigchippad konsoll. Vad är det billigaste alternativet? Det finns inga begagnade gamecubes eller affärer som säljer chip i mitt område, så jag kommer åtminstone att få köpa chippet via webben.

Hur ska jag nu gå till väga för att få tag i en gamecube och ett chip så billigt som möjligt? Jag ska även ha ett minneskort och 2 kontroller. Vilka webbshoppar vänder jag mig till?

Tacksam för svar.

2006-12-10 20:23
men du e ju helt jävla idiot.
köp en vanlig gc+zelda och spela som folk ,  jävla retard.
gamertag :ridleywhoa

2006-12-10 20:45
Haha, va?

Personangreppet tänker jag inte ens kommentera, jag skulle dock vilja kommentera din stilistiska förmåga av ren välvilja då folk med lika stor avsaknad av den som du tenderar att inte bli tagna på allvar. Första bokstaven i en mening ska vara en versal. Din första mening "men du e ju helt jävla idiot" är helt grammatiskt inkorrekt. Antagligen får du skriva "Men du är ju helt jävla idiotisk" eller "Men du är ju en jävla idiot". och sist men inte minst vill jag påpeka att det inte är snyggt att blanda två språk.

Tillbaka till ämnet, hur får jag tag på en chippad gamecube så billigt som möjligt innan fredag?

2006-12-10 21:11
men vafan , en gamecube får du typ gratis.
så det blir billigare att skaffa en sån +zelda.
plus , vafan det e  zelda.
tänk på hur länge/hårt dem har jobbat med det.
visa lite respekt.

2006-12-10 21:33

Skulle det vara värre/mer omoraliskt att chippa och ladda ner Zelda än att ladda ner något annat spel? Herregud. Jag hittar inga påhopp ifrån dig i alla trådar som handlar om att chippa ps2 eller xbox konsoller.

Om du tycker att man får en gamecube med spel "nästan gratis" kan jag väll vara gratulera dig till att ha rika päron.... Själv lägger jag mina pengar på andra saker som jag prioriterar högre.

Tillbaks till topic. Det hade varit snällt ifall ni länkar till webbshoppar som säljer gamecube chip.

2006-12-10 21:50
GOOGLE FFS.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-10 21:57
jag har fixat en gamecube med alla zelda (windwaker, collection och förbokat twilight princess) för strax över tusenlappen (typ 1060:-). bara chippet kostar väl typ tusen spänn? och det är fan så mycket mer värt att ha allt original, särskilt när det är så här billigt
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-12-10 22:04
mdubbelc: Ett chip får man för 3-400:-. Var någonstans fick du allt det för 1000:-? Det var faktiskt riktigt billigt!

2006-12-10 22:09
har köpt allt löst på auktioner och blocket och så.. enda minuset är att windwaker saknar fodral, men å andra sidan fick jag det för 120:- inkl frakt
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-12-10 22:10
detta är en andra uppsättning som jag ska ge bort.. har själv haft en kub med zelda-spelen sen ett par år tillbaks

2006-12-10 22:21
Jasså,, tror tyvärr inte att jag har möjlighet eller tid till att hålla på att trixa med auktioner och blocket, men jag får gratulera till ett fint kap.

Måste väll finnas billigare alternativ än "Gamecube modifierad med Qoob PRO" på http://www.gamecom.se/?

2006-12-11 07:51
tror tyvärr det där är billigaste, ett vanligt gamecube kostar väl runt 1000lappen och om du ska ha ett chip monterat så blir det inte lägre än 1500, såvida du inte köper begagnat

2006-12-11 14:01
där åkte du på det ridley
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2006-12-11 16:12
Word åkte på vad?
haha fan e d för uttryck?

2006-12-11 19:36
hooth: Antagligen har du rätt, man får väll räkna med att lägga ut ca 1500:-. Jag hade trott att jag skulle kunna få det lite billigare eftersom jag kan montera chippet själv, men att köpa ett gamecube och ett chip blir tydligen ungefär lika billigt som att köpa ett gamecube med färdigmonterat chip.

2006-12-12 18:07
jag chippade min på psxcare.se
funkar fint gör den, minns dock inte hur mycket det gick på.
www.tobar.se

2006-12-12 21:57
Varför inte använda Freeloader? Kostar 160kr lr något...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-13 00:00
http://www.playforce.se/index.php?meny=tvspel&sub=gamecube&art=107

där har du lite att välja på , bra priser och fri frakt om du beställer för över 500kr.

2006-12-13 00:01

2006-12-13 13:03
insdel
Dom var ju dyra och de fanns typ inget att välja mellan?
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2006-12-14 10:26
Ja jo, utbudet på chip var kanske inte stort till kuben, jag köpte dock "Xeno GC" därifrån och måste säga att det var mycket enkelt att installera själv, även om man har "normal" erfarenhet av lödning, man la helt enkelt chippet direkt på moderkortet och lödde fast 6 punkter om jag inte minns fel, helt utan kablar och tjaffs, och det fungerar utmärkt.

2006-12-15 13:05

2006-12-20 18:35
Jag har fortfarande inte köpt någon. Men nu befinner jag mig dock i Göteborg, och jag har en budget på 1800:-. Finns det någon butik jag kan vända mig till? Gamecom som jag länkde ovan fungerar inte då de har slut på enheter.

Mycket tacksam för svar /allt

2006-12-21 12:30
1495kr på sidan jag skickade
aigt?!

2006-12-22 00:09
Nu har jag äntligen köpt en Gamecube! Köpte begagnat på EBgames för 699:-, och jag köpte Zelda TP orginal, så nu kan Ridley sova gott. Blir till att köpa ett QOOB pro chip och löda fast själv sen.

Imorgon kväll ska jag lira Zelda :D

Tack till alla som tippsade om sidor.

2006-12-22 04:45
EBgames för 699:-,

ey jag sa ju det ;)

2006-12-22 16:07
Hur kom du fram till att du ska köpa just det chippet?
Jag sitter och funderar om jag ska köpa det eller viperchippet!

2006-12-22 16:17
asså varför använder ni inte bara freeloader? shiat... kostar 100-200kr

2006-12-22 16:28
Finns inget som motiverar mig till att använda freeloader kanske?

2006-12-22 16:30
EBgames suger.
På Game har vi begagnat plus ett begagnat spel samt alla kablar för 599:-
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2006-12-22 17:32
Kolavil: Jag tror att Freeloader enbart gör så att man kan spela spel ifrån andra regioner, vi vill kunna ladda ner och bränna ut spel.

Baboso: Damn, jag skulle ha vetat det igår.

Hock: Jag har enbart hört possitiv kriktik om QOOB chippen, de har allt man vill ha. Dessutom är de lätta att löda fast (bara sex punkter tror jag). Och priset är inte särskilt farligt heller. Jag har faktiskt inte kollat upp något om Viper chippet, men jag känner inte att jag ens har anledning att göra det.

2006-12-22 22:53
aha ok. trodde man kunde spela brända spel med fl :(:(