I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Wii och regionsparrar

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2006-11-29 01:27

Wii och regionsparrar


ar i USA for tillfallet och tankte kopa pa mig spel har ,,men har bokat wii i Sverige,har last nagonstans att bara nintendos spel skall fungera och andra skall vara regionskyddade.

har fragat runt pa olika spelaffarer har ,men far olika svar vissa sager att de fungerar med alla spel andra sager att nintendos egen producerade bara fungerar ,har aven mailat bergsala/Nintendo
och detta var deras svar:

Wii är regionskodad vilket gör att du inte kan spela spel från olika regioner på ditt Wii. Det
går självklart att köpa ett Wii i USA, du blir dock tvungen att importera dina Wii-spel för att
du skall få dessa att fungera på ditt Wii.

För att detta skall fungera på din TV gäller det att denna har stöd för NTSC. I Europa använder
vi oss utav PAL.


Tack för ditt brev, har ni fler frågor är ni varmt välkommna att återkomma till oss.


sa whoa! hur ligger det till?? Jag borjar bli tokig!Manga sager att Bergsala ljuger andra sager att det stammer!

 vill inte kopa pa mig massa spel som sedan inte gar att spela pa min pal wii,
jag tanker inte kopa konsolen har! 

spelen ja har tankt mig ar
Zelda
Red steel
Rayman
Wariorware
 fungerar dessa pa min svenska wii?