I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

PS3 en besvikelse???

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-11-28 07:40

PS3 en besvikelse???

Har sett de första recensionerna på Gamespot å e faktiskt inte ett dugg impad, spel som Call of duty 3 osv, har t o m fått LÄGRE (!?) betyg än 360 versionen?! Resistance: Fall of man som skulle vara Gears of war dödaren å var skithypat fick 8.8...klagade på ojämn FPS osv...

Blir det en besvikelse, är den kanske så svårprogrammerad som folk säger...

Jag blev dock lite osäker och kommer definitivt hålla mig till min 360 om det inte blir bättre... 

You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!

2006-11-28 07:57
folk e störda du kan inte jämmföra start spelen med spel gjorda till en kosnoll som vatt ute ett bra tag

snarare mera logiskt att jämmföra 360s första spel med ps3s

men men

vänta 6-9 månader öch gör en all over jämförelse då istället så får du en mycket mer nyanserad bild

2006-11-28 09:32
PS3 förlorade kriget =\

2006-11-28 09:58
sotarpojken: Du ärallt bra korkad som påstår något sådant innan kriget ens startats!
Ja konsolerna finns ute men inte överallt och man måste ge dem en inkörs period innan konsolerna levererar som bäst. Vänta och se så får vi se hur det ser ut om ungefär ett år!

2006-11-28 10:10
PS3 har kapaciteten att göra bättre och snyggare spel än till 360. Frågan är om speltillverkarna drar nytta utav detta.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2006-11-28 10:12
hehe, jodå..men 360:s öppningspel fick bra mer i betyg än vad PS3:ans, såg t o m nåt som låg ner på en sleten 4 i betyg..men skitsamma, hur förklarar ni att spel som släppts på båda konsollerna fått lägre betyg på PS3?

2006-11-28 10:28
Nä men det känns lite som att PS3an inte blev "färdig", att de stressade till och gjorde allt snabbt för att släppa ut konsollen så snabbt så möjligt. Som ni har hört så är det ju FPS problem på flera spel, om det inte finns normala spel ute till PS3 så vad är det för mening med att släppa ut konsolen nu?

Bra start är viktigt vid en konsoll release och det känns inte som att PS3an gjorde det.

2006-11-28 12:30

haha, men kan herr STFU fortfarande förklara hur samma spel flyter på sämre på en bättre konsoll...

2006-11-28 12:33
"Microsoft är än så länge bara "en förbättrad kopia av vad som redan finns."

Vad är det som är så specielt nytt med PS3 som är välidgt mycket "next generation" ?

Alla konsoler brukar väl bli en förbättrad kopia av vad som redan finns förutom Nintendo, som satsar på att göra NYA saker hela tiden.

2006-11-28 12:37
Stronso P22:

Mm precis, alla spelföretag vill ju göra spel till konsoller som säljs mest av.

2006-11-28 12:46
Dicecard:

Vilka såldes det flest av:
a) PS2
b) Xbox
c) GameCube

1) 360
2) PS3
3) Wii

Nu snackar vi om "next gen" konsoller.

Tror du att PS3an och Wii kommer att lyckas sälja fler maskiner än 360 nu? Nu när 360 har varit ute i 1år?

Och vad tänker ett spelföretag, ska de göra det bästa spelet till 360 (där det finns x-antal ägare av konsolen) eller PS3an (där det finns x-antal mindre ägare än 360)?

2006-11-28 12:48
Ah jo, för att grafiken och hårdvaran som finns i Wii är ju SÅÅÅ NY. Eller inte. Enda som är nytt är kontrollen denna gång. Hård/mjukvaran är samma som GameCube fast optimerad.

Som jag sa så satsar Nintendo på något NYTT, att ha bättre grafik är inget NYTT. Med nytt menar jag att de göra något helt nytt, nytt spelsätt. Annorlunda sätt att spela.

2006-11-28 12:57
Så du tror att PS3a och Wii kommer säljas mer efter 1år än vad 360 kommer säljer på 2 år?

2006-11-28 13:01
Om 2 år kommner de flesta av ps3 hatarna ha skaffat sig maskinen ändå pga spelutbudet och det sänkta priset som kommer finnas då.
Shooo bree

2006-11-28 13:06
Om 2 år kommer ännu fler ha skaffat sig 360 maskinen pga spelutbudet och det sänkta priset (som redan har sänkts en gång).

Så kan man också säga.

2006-11-28 13:18
ehm..

PS2: 2000
PS: 1994

6 år...okey, vad fanns det mer att välja på den tiden?

Xbox 360: 2005
Xbox: 2002

3 år...det är klart att Microsoft gör en 360 när alla andra ska börja med "Next Gen" konsoller.

"As of September 2006, the PS2 still outsells its competition, the GameCube, Xbox, and Xbox 360, in North America and Japan."

Jo det är klart att PS2an är konsollen som har sålts flest av, den har ju varit ute i nästan 7 år.

Som du ser så är konsollen som släpps först blir konsollen som säljs flest av.

360, Wii och PS3an.

Vilken konsoll släpptes först?

2006-11-28 13:19
1080p finns på 360 NU med
Varför verka alla glömma bort det?

Sen att skriva ut siffror osv för ps2 och argumentera att det skulle visa att ps3 kommer vara överlägset är helt befängt. Som att ni tror alla som köpte en ps2 automatiskt kommer köpa en ps3.

Dicecard: Du skriver också att Nintendo inte gör något nytt för grafiken bara är ett bra steg upp från Gamecube, inte i klass med 360/ps3. Kom igen, vilka är det som gör något nytt alls...

Och alla dessa inbillningar om att ps3 kommer hålla längre än 360...
Om 360 klarar mindre polygoner men har ett överlägset texturminne så kommer det nog bli jämt hur som helst. Visst är säkert ps3 lite starkare men xbox och gamecube var betydligt jävla starkare än ps2 och de vann inte.

Alla Sonyfanboys skrek fram till ps3 att grafik spelar ingen roll, nu säger ni tvärt emot till vi som vill ha en Wii.

2006-11-28 13:28
Dicecard:

Japp, jag kommer att skapa en ny tråd om 1år ;)

Rappare

2006-11-28 13:35
Jag kan absolut inga fakta osv.

Men jag tror att PS3 blir hur bra som helst!

Så Diecard får en klapp i ryggen av mig.
http://www.innuce.nu

2006-11-28 13:39
Dicecard 

Dock så tycker jag att ps2an äger xboxet!
Men jag tror inte på ps3, ja ska skaffa mig 360, jävla sony
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2006-11-28 13:41
Dicecard

jag har då inte dratt ner en endaste patch till min 360 sen jag köpte den i mars, så det säger mig inget...
Men vi får väl se vad som händer framöver när den kommer till europa...

2006-11-28 14:07
PS2s enorma framgång beror väldigt mycket på att de hade exlusiva andrapartsspel för konsolen. GTA, Final Fantasy, Devil May Cry osv. PS2 sålde även bättre då en marginellt bättre konsol (Xbox) fanns på marknaden.

Vad som är mest "next-gen" med 360 är dess onlinefunktioner. Microsoft har mer eller mindre satt standard. Personligen kunde jag inte bry mig mindre om poäng men vissa verkar vara helt besatta av det.
PS. Your cunt is in the sink

2006-11-28 14:36

Precis därför kommer Ps3 att vinna konsolkriget även denna gång. Dominansen blir inte lika stor som med ps2 men den kommer, på lång sikt, att märkas. För tunga titlar för att inte skaffa.

http://www.myspace.com/dirtydonline

2006-11-28 15:02
Dicecard:

Du får inte glömma Halo 3 och Ninja Gaiden som är på gång, och de två spelen är en av de största anledningen till att man har 360. Nästan som Final Fantasy och PS2, eller Zelda och Wii.

Sen så har jag inte sagt att Wii kommer vara bättre än PS3an, utan sa bara att Wii var de som hade något nytt att komma med.

Maddoc P1:

Microsoft släppte en patch med massor av förändringar, lite ändringar i dashboard, hd inställningar och massa små grejjer. Men inget man märker specielt.

Den tankas ner när man loggar in på Live(Silver/Gold).

2006-11-28 17:16
Jag älskar det när folk som inte ens testat grejerna själv bildar sina egna uppfattningar... baserat på andra uppfattningar.

Sedan är det otroligt korkat att jämföra introduktionsspel med spel som kommer till en konsol som funnits ett tag.

Ge det ett till två år till så ser vi vem som är vinnaren. Helt jävla meningslöst att försöka utse en vinnare nu.

2006-11-28 17:58
Ge det ett till två år till så ser vi vem som är vinnaren. Helt jävla meningslöst att försöka utse en vinnare nu.
Dock kommer det inte finnas något X-Box 360 att jämnföra med eftersom de redan har börjat krasha.
Shooo bree
Rappare

2006-11-28 18:40
sotarpojken

Vad jag vet så har inte Team Ninja sagt någonting alls om att göra ett nytt Ninja Gaiden till xbox. Det senaste är Ninja Gaiden Sigma som är till ps3.

2006-11-28 19:21
Omen: vad snackar du om? Ninja Gaiden 2 är planerat till 360, bekräftat och allt, står tom på xbox.com men du var väl för lat.

Rappare

2006-11-28 21:32
LittleJohnny

"Inga resultat hittades för 'ninja gaiden'. Försök med ett annat sökord, se efter i Maskinvarukatalog eller sök på hela webbplatsen."

Iklickat spel på xbox 360, och det står bara artiklar om de gamla spelen när jag söker på hela siten. Du får gärna visa mig vart det är bekräftat, då jag inte hittar ett ord varken på gamespot eller Tecmos hemsida som säger något om Ninja Gaiden 2.

På IGN och Gamespy hittar jag däremot sidor med texten
"NOTE: This game has not been confirmed for release on Xbox 360, and has also not been confirmed or denied for planning on another system. Please check back for official info".

2006-11-28 21:41

vafan klart som fan att PS3 kommer bli likvärdigt kanske t.o.m bättre än Xbox 360, Xbox 360 drivs av flera komponenter medans Ps3 kommer ha bättre proccessor, graffen kommer nog bli snyggare på PS3, men det är svårare att göra spel där eftersom Xbox 360 består av flera komponenter kommer det vara lättare

men vi kan avsluta denna tråd och vänta tills mars 2007 när PS3 kommer ut, o sedan göra en recension.

guess who´s back?

there´s a new sheriff in town

2006-11-28 22:00

har inte läst igenom hela tråden men att säga att PS3 är mycket kraftfullare än Xbox 360:n är skitsnack.
Dem är nästan lika kraftfulla, PS3:an är lite kraftfullare men den är även svårprogrammerad vilket gör det svårare att utnyttja dess fulla kraft än 360:n och Xbox 360:n har exempelvis en snabbare GPU än PS3.

Fast grafiken är inte allt, det såg vi förra generationen då Xbox var kraftfullare än PS2 men PS2 hade större stöd av spelutvecklare samt ett försprång. Och den här gången tror jag att PS3:an kommer fölora. Fler och fler spel som var PS3 exklusiva ifrån början kommer släppas till Xbox 360 (Assassins Creed, GTA 4 för att ta 2 exempel) och PS3:ans onlinetjänst är en oprövad och ny satsning medans Xbox live är riktigt bra och funkar väldigt bra.
PS3:ans motsvarighet är dock gratis vilket är bra, men jag ogillar att man inte har en enda kompislista utan att varje spel har separata kompislistor.

Sen är nog PS3:an lite för dyr skulle jag tro.
Tycker också det är synd att dem tagit bort skakfunktionen och ersatt den med tilt, men det är en smaksak.

Personligen tycker jag att 360:n har betydligt fler intressanta titlar än PS3:an, den skönaste handkontrollen (har inte testat Wii iofs) och ett riktigt bra online system.

Men det är ändå svårt att säga så tidigt, ska bli intressant att se även om det inte spelar någon större roll för mig. Kommer vara helnöjd med min 360 och Wii hur some helst :)

2006-11-28 23:53
Hehe, jag har läst inlägg i andra forum där xboxfanboys påstått att PS3an skulle hålla samma standard som en vanlig xbox. Folk ljuger rätt ut bara för att få hypa "sin" konsoll.
orkar inte läsa igenom allt tjafs men vill påpeka några saker.

För det första så har fall of man INTE ojämn fps som någon skrev. IGN (som förövrigt gav spelet 9.1) var mäkta imponerad över den jämna fps spelet höll även när det spelade upp till 40 pers multiplayer.

För det andra så är tydligen PS3an (precis som 2an) väldigt komplex när det kommer till spelutveckling vilket lätt resulterar i keffa spel från stressade (keffa) spelutvecklare.

Men jag ser det snarare som positivt då det gör PS3an till en konsoll som i framtiden kommer att kunna spotta ut spel som verkligen gör skäl för begreppet "next generation"

Utöver det ÄR PS överlägsna när det kommer till spelutvecklare och utbud så framtiden ser i mina ögon väldigt ljus ut för Sony..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-11-28 23:55

förövrigt är inte PS3an kraftfullare än xbox 360, inte om man mäter råstyrka. Men den är som sagt mer komplex, något som folk fått för sig skulle vara negativt.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-11-29 00:18
Det finns inte en chans att PS3 inte kommer sälja! Kolla bara på Japan, Sony kommer äga marknaded där tillsammans med Nintendo, där kommer man i dom flesta fall köpaen Wii och en PS3. Sen i resten av världen tror jag det kommer gå ganska jämnt ut på vad folk kommer köpa.

Dessutom så känns det verkligen som PS3an har fler exklusiva stor-titlar än 360n...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2006-11-29 01:11
Jag är i nuläget totalt o-impad av ps3'an. Kan inte säga att jag direkt är mer "impad" av 360 men den känns tusen gr mer solid på marknaden (även i det långa loppet). När ps3 landar i eu med en prislapp på 6k så är 360 med största sannolikhet sänkt till 2500 och wiin ligger i samma prisklass.
För mig känns det då värdare att plocka två konsoler varav en är rutinerad och har en massa bra lir, och den andra är inovativ och brand new.

Apropå allt peppsnack om b-ray så vet vi ju hur det har gått för sonys tidigare försök att skapa nya mediaformat..

2006-11-29 01:35

Asså jag är inte överdrivet imponerad av dem heller. Jag menar, "nästa generation" klarar ju vilken välutrustad pc som helst. Så det tekniska ser jag mest som en uppdatering till tvformat eller nått. Knappast revolutionerande. Inte Nintendos nya kontroll heller. Men både Nintendo och Sony har ju tvärfett spelutbud. Jag föredrar nog Sony då jag redan har GC & DS och verkligen saknar en Sonymaskin. Det har släppts hur mycket spel som helst till PS2an som jag verkligen skulle vilja spela så jag ser verkligen fram emot PS3ans utbud.

2006-11-29 01:39

Vad har xbox för exklusiva titlar som inte kommer till någon annan platform? GoW verkar ju jäligt fett, men vad mer finns/kommer?

2006-11-29 02:24
Exlusiva titlar till 360 är exempel:

Halo 3
Fable 2
MassEffect
Ninja Gaiden 2
Gears of War (som är ute)
Lost Planet
Dead or Alive 5 (på gång)

De här kommer inte att komma till andra konsoller.

2006-11-29 03:18
Dicecard:

Varshegod.

2006-11-29 12:53
Dicecard: Nämn inte ens Gran turismo... Jävla skämt att släppa versioner utan "något" på själva skivorna, sen betala för varenda bil, varenda bana och skit man vill spela.
Hur ska det fungera online? Kommer det spelas mer än 2-3 banor någonsin? Kommer det spelas mer än 1-2 bilar? Vad händer om man möter någon som inte har bilen man själv kör med?

Och vad fan är grejen med att installera spel på hårddisken med 4-5 gig ifall man vill minska laddningstiderna? Kunde inte fixa samma caching som tom den första xboxen använde sig av?

Men ser nu att jag inte heller hittar Ninja Gaiden 2 på xbox.com, förut stog det under upcomming games men hittar inte listan på alla titlar som stog där förut :/

Klart som fan man vill ha en ps3, men inte för 6700. När alla nämner korkade anledningar som blu-ray och dess "överlägsenhet" som starka argument blir man ju förbannad. Ge mig en ps3 med dvd istället för 2000 kr mindre istället för att försöka packa på en ett nytt osäkert format, som UMD, Minidisc etc.

2006-11-29 14:17
Och för alla hardcore-sony killar som säger "KIDTENDO ÄR GAY, PLAYSTATION ÄR COOLT"

Här

2006-11-29 15:33
Jävlar vad fanboys det finns här..

Jag tror att ps3an kan göra lika bra spel som 360, men inte snyggare, den har inte kapaciteten, 360n har bättre grafikkort men ps3an har kraftfullare processor, jag tror dom kommer vara jämna, jag skulle dock hellre ha ett ps3 men p.g.a att sony är idioter och lanserar den så sent här så tänker jag skaffa mig ett 360!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2006-11-29 16:40
haha folk snackar om fanboys. Mitt första val är helt klart Wii kan jag ju säga.

Jag tycker bara att man inte kan säga att "PS3 kommer bli en flopp" när man i princip vet att det kommer sälja mest i Japan av PS3 och 360.

Och när serier som...:

Final Fantasy
Devil May Cry
Shadow Of the Colossus/Ico "serien"
Tekken
Kindom Hearts
Suikoden
Naughty Dogs serier
Grandia
Metal Gear Solid
Killzone
Ratchet & Clank
Gran Turismo
Resident Evil

...är exklusiva/åtminstone kommer först till PS3, då kan man inte misslyckas oavsett hur sen man är med lanseringen.

Plus exklusiva spel som:

White Knights
Afrika
The Darkness
Heavenly Sword
Motorstorm
Singstar (tro mig, det säljer konsoller)
Zone Of The Enders 3

etc etc.. så ja... jag säger inte att dom kommer gå om xboxen, men man kan absolut inte räkna bort Sony bara för dom är sena med lanseringen.

2006-11-29 17:03
"haha, men kan herr STFU fortfarande förklara hur samma spel flyter på sämre på en bättre konsoll..."
Det kan jag göra. spelen är helt enkelt utvecklade till 360 från början.

"Klart som fan man vill ha en ps3, men inte för 6700. När alla nämner korkade anledningar som blu-ray och dess "överlägsenhet" som starka argument blir man ju förbannad. Ge mig en ps3 med dvd istället för 2000 kr mindre istället för att försöka packa på en ett nytt osäkert format, som UMD, Minidisc etc.
"
men spelen ligger ju på blueray .

"Har sett de första recensionerna på Gamespot "

för alla måste ju tycka som dem?
gamertag :ridleywhoa
Rappare

2006-11-29 17:22
sotarpojken

Du, har du ens läst din länk?

"May 27, 2004" - och där står det att det ska släppas 2006.
Den här, senare artikeln (July 25, 2005) diskuterar huruvida det kommer dyka upp på ps3 eller 360. och Den här!! säger att team ninja inte kan bekräfta att det dyker på upp på xbox.

2006-11-29 17:40

2006-11-29 17:41
ronaldinho9

Källa är wikipedia länken ovan, exklusiviteten är från Super Play.

Och nej, inte alls exklusiv för 360...

2006-11-29 17:54
Kan vi inte bara enas om att alla tre konsoller får superspel och alla tre är värda att köpa?

Men Resident Evil är inte ps-eklusivt, och att microsoft har väl försökt "köpa" Capcom nu? "Kommer först" bröts ju med gamecuben som fick ett par exklusiva, och RE4 långt för ps2.
Ninja Gaiden utvecklingen ska jag följa med spänning nu när tvåan inte längre står på xbox.com...

Och nej, Sigma är inte ett Ninja Gaiden 2.

Vem fan drar upp Africa föresten haha?

2006-11-29 19:47
LittleJohnny

Ingen har sagt att Resident evil är ps exklusivt. Och ingen har sagt att Sigma är tvåan. Men att det kommer ett gaiden spel till Ps betyder att det inte är exklusivt för xbox längre.

Och Afrika verkar skitsoft!

2006-11-29 20:43

visst är afrika ett rpg?

2006-11-29 20:50
Nosferatu P26

Det finns ingen officiell info om det. Rykterna säger att det kommer vara ett mmorpg!