The Legend of Zelda, @ wii
Som barn så spelade jag Zelda: A Link to the Past på SNES, jag tror att det var det spelet och Super Mario World som introducerade mig till tv-spel faktiskt. Jag minns att jag inte förstod någonting av handligen men att jag ändå tyckte spelet var superbt. Senare köpte jag även Nintendo 64 med Ocarina of Time. Fast jag fortfarande inte förstod handligen och att det måste ha varit 7-8 år sedan jag spelade det så tycker att det min bästa spelupplevelse genom tiderna. Även Majoras Mask till samma stystem var ett höjdarspel. Men efter Nintendo 64 köpte jag aldrig någon ny konsoll, varför vet jag inte. Så på 5 år har jag inte spelat tv-spel överhuvudtaget. Men nu fick jag reda på att nintendo har en ny konsol som strax ska lanseras. Jag kollade upp det och till release-dagen ska tydligen ett nytt Zelda spel komma! Efter att ha sett den här videon så har jag bestämmt mig för att köpa Wii:http://www.wii-volution.com/news/wii-media/zelda-twilight-princess-ultimate-trailer.html Men jag har lite frågor som inte google har kunnat svara på: 1. Hur kommer Twilight Princess att ligga kronologiskt med de andra Zelda titlarna? Kommer det vara en helt ny historia eller kommer det att vara lite mer av en uppföljare som OOT-MM? Och vad är handligen?, jag har läst en del förhanstittar men de fokuserar till 95% på kontrollen istället för handlingen. Kommer man exempelvis spela som en ung eller gammal Link och kommer man att kunna resa i tiden som i OOT. 2. Kommer Nintendo tvinga en att köpa ett gameboy för att ta del av allt material?, jag har nämligen föstått att dom gjorde så med Wind Waker. 3. Kommer Ocarina of Time: Master quest, A Link to the Past och Majoras Mask finnas till nerladdning på Wii download center eller vad dom nu kallar det? 4. Har ni några bra länkar att dela med er av där man kan få lite insikt i Twilight Princess innehåll? Tacksam för svar
om inte annat kan du ju köpa en Game Cube för typ 400:- och sen nya Zelda! Billigare i alla fall..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
tror det blir mycket härligare känsla med wii asså =)
pssshh
allt skit i Wii. skaffa gamecube , d eksotar runt 400. Zelda CE innehåler zelda 1 och 2 (nes) och zelda Oot och majoras mask. de spelet kan du få för 100-200kr. Windwaker behöver du inte alls gba för , de GÅR att koppla in gba men d är HELT värdelöst funktion. spelet går hur bra som helst att spela ändå. köper du limited editon versionen får du även med en bonus skiva med Oot/master quest. sen finns ju 4 swords till gc åxå men d ovanstående spelen lär ju hålla dig sysselsatt länge nog.
gamertag :ridleywhoa
Alltså jag funderar seriöst på om det verkligen kommer vara så kul i längden att svinga armarna igenom ett Zelda.. Jag vet inte. Kanske det är. Men jag är ändå i skrivande stund liiite skeptisk. :/
Låter mer jobbigt och som något som är skoj i typ en halvtimme.
Men jag har ju inte haft förmånen att spela spelet så..
Kan man inte bara koppla in Gamecube dosor och spela spelet som "vanligt" på ett Wii då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kommer väl finnas vanliga dosor med om jag inte minns fel... http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=57175&lang=se&subsite=games&&ref=
High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with
High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with
Jo, men den ser ärligt talat hemsk ut. Alltså ur ett ergonomiskt perspektiv.. Ser inte bekväm ut för fem öre. Men den kanske är det.
Vet nån om man kan "välja" på Wii spelet hur man vill spela det?
Till Gamecube blir man ju låst av förklariga skäl till enbart spela med pad. Men hur är det med Wii?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tackar för alla svaren! Att köpa en beg. Gamecube får jag defenitivt överväga, men Wii verkar ju väldigt fräsch så vågskålen lutar just nu mot Wii. Ingen som är insatt och vill berätta lite om handlingen?
Man kan väl bara vända handkontrollen som följer med så får man en "vanlig" kontroll.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
handling: zleda kidnappas av ganon och link+häst rider land och rike runt för att samla medaljonger och/eller gula trekanter för att få bort den magiska barriär som ganon stängt in sig, zelda och sitt slott bakom. Ungefär så brukar det se ut.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
vart fan får du tag på ett GC för 400? Bortse från den mest använda och misshandlade skiten på blocket.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
potatisen>
Vet du detta, eller är det en gissning från din sida? :)
Twilight Princess kommer ligga efter WW i kronologin.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Av det jag har sett från Zelda till Wii så är det en sak jag stör mig helt obegripligt på. Det är den där markören som handkontrollen viftar runt på TVrutan. I form av en sådan där fairie. Kommer man vifta runt med den hela spelet? Verkar inte vara min grej i så fall. Tycker det ser grymt störande ut.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
TP är inte "Zelda till Wii". TP är nästa Zeldaspel helt enkelt, och det kommer att kunna spelas på både GC och Wii. svårt att skriva "nästa Zeldaspel" eller "LoZ - TP" eller? bah. nybörjare.SeeD P15 kan du förklara hur du tänker att TP skulle kunna vara mellan OoT och MM? OoT och MM är direkt ihopkopplade. dessutom är Link vuxen i TP, medan han i MM fortfarande är ett barn. hur tänkte du där egentligen?
allt bra svar på alla dina frågor finns länkade i Nya Scans från ZeldaGC(kan uppfattas som spoilers) -tråden här i datorspel/konsol. letar man lite så hittar man all info man kan tänkas vilja ha.
Såg nån video där dom visade själva basenheten och där fanns det 4 gamecube kontroll uttag. Kanske går att koppla in sin gamla gc kontroll om man inte diggar o veva runt med den nya... =)
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
Angående Virtual Console grejen till Wii, det kommer inte bara vara NES spel, det kommer vara en massa olika, bland annat NES, SNES & N64 (de har sagt att de kommer börja med flest NES spel, men att det ska finnas av alla 3 i början), och Zelda spelen lär dyka upp där förr eller senare. Kommer också komma andra konsoller till Virtual Console. Angående storyn, eftersom spelet inte är släppt än och folk bara spelat korta E3 demos osv så vet man inte så mycket. Link börjar som en vanlig person i en by, och så börjar det hända konstiga grejer, inget info om prinsessan ännu dock (mer än att man sett henne i trailers etc) och det kommer finnas ett Twilight Realm som kanske skulle kunna jämföras med hur det var i ALttP fast man kan rida på en vargliknande grej där också.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Väntar på att misery_chick ska komma hit och reda ut alla frågetecken,mycket förvirring nu:)
...
och rida på en vargliknande grej stämmer ju inte? Man är ju vargen? Lite bättre än när man är den rosa kaninen. Då hade dom fan inte rökt tobak!
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
Evolution P22 "Twilight Princess kommer ligga efter WW i kronologin. " nej. det kommer utspela sig före WW, och efter Oot.Junkgirl "kan du förklara hur du tänker att TP skulle kunna vara mellan OoT och MM? OoT och MM är direkt ihopkopplade. dessutom är Link vuxen i TP, medan han i MM fortfarande är ett barn. hur tänkte du där egentligen?" det är inte HoT som är med i TP. men du har rätt i att det inte utspelar sig mellan MM.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
gorrit vargen heter inte midna, midna är en varelse som rider på en när man är i vargform.
aha, ajuste ja, jag har försökt att inte läsa eller se något alls om TP sen precis i början för att inte bli spoilad.
ajdå, förlåt.
verkar som att man bara kan spela med wii kontrollen på wii. snål nintendo vill väl att man köper båda versionerna.
Okej, tack så mkt Mr. ridley. Dumma Nintendo.. :(
ridley det har jag svårt att tro. Tror man kommer att kunna använda vanlig kontroll också. tänk det går ju inte att spela smash bros med "wii kontrollen"
pssshh
Wydee P17 nej, wii-versionen av TP kan bara spelas med wiimoten, vill man spela med den andra kontrollen får man sätta i en gc-skiva.
Misery_chick jaså? man kommer inte kunna använda nån annan kontroll än "wiimoten" då till alla wii spel?
pssshh
Wydee>
Jo, uppenbarligen.
Men detta spel verkar skilja sig. Iom att det både finns en GC och en Wii version.
Wydee P17 det gäller ju inte alla spel, men just till TP är det wiimoten som gäller.
Bat Jag är hyffsat säker på det. Får man inte se i någon reel att en kille spelar ett bilspel där han har kontrollen horisontellt?
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Potatisen>
Jo, det vet jag. Jag måste missförstått ditt inlägg.
Jag syftade alltså på om just Zelda gick att spela på det viset. :)
Det var det jag undrade över. Men jag har fått svar nu.
ey nu har både jag och miserychick sagt vad som gäller och d är lätt vi som är mest nörd så vi vet vad som gäller oookey? shiiet hur kan man va så dum att man inte fattar något även när man får d förklarat. haha peace
ridley>
Detta var innan ni skrev, vilket du kanske kan se om du öppnar ögonen hombre.. :)
bat njaee syftar du på dig sj såvisst, men d fanns nog flera andra. menmen skit samma. skaffa ninja gaiden black , se till att dina kompisar fixar ninja gaiden black har du inga kompisar skaffa så de kan skaffa ninja gaiden black;)
Nu fattar jag ingenting. :)
Haha, måste skett någon sorts missförstånd här.
Har Ninja Gaiden Black. Det är kickass. Men vad har det med Zelda att göra? :)
ingeting;) måste allt ha med zelda att göra:? iofs kankse vi inte ska trasha den här zelda tråden,men kom till min ninja gaiden black tråd då vafan;)
Misery_chick hur i hela fridens namn fick du det jag sa till att jag trodde att HoT var med i TP? det var jag som råkade säga fel till Evolution om att det utspelade sig efter TWW. mindes helt fel där. lite pinsamt, men vafan, här försöker man att inte spoila och så glömmer man massa man kan om spelet. bra tecken för mig iaf. ^_^
junkgirl "dessutom är Link vuxen i TP, medan han i MM fortfarande är ett barn." fick det att låta som om det handlade om samma person.
Misery_chick aha. jo, nu när du säger det så. klumpig formulering.