I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpa ett PS3 i USA?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-10-02 21:52

Köpa ett PS3 i USA?

Ja, om jag har förstått det rätt är maskinen regionsfri men inte spelen? Vad innebär detta?

Och hur svårt tror ni det är att hitta ett PS3 i NY när det kommer där?

2006-10-02 22:11
lär väl vara omöjligt om du inte förbokar, och du lär inte få förboka om du inte bor där
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-10-02 22:22
Nu har jag bara hört det här ryktesvägarna så jag kan inte verifiera det heller.

Men det jag hörde var att:
Du har bara en månadsgaranti och ingen ånger eller bytesrätt.
En ganska saftig investering om din ps3a skulle gå sönder efter en månad. Visst man kan ta chansen men jag kommer vänta tills den släpps här.

2006-10-02 22:42
mcc: någon kan nog boka åt mig

nowice: det låter ju ganska ovärt. om något skulle gå sönder och man inte har garanti, är det dyrt att laga den då? vad brukar det kosta att laga ett vanligt PS?

2006-10-02 22:59
Det låter ju bara skadat. varför skulle man bara få en månads garanti? Det finns en amerikansk motsvarighet till konsumentverket också :p
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-10-03 20:30
Nick: Går den sönder är du i stort sett körd om jag förstått rätt.

Coke: Du har all rätt att leta reda på mer info ^^ Glömm inte att meddela oss den :p

Dice: Det där gäller om du köper en ps3a från usa. Vad jag vet, men jag har inte kontaktat usas svar på konsumentombudsmannen och kollat.

Dessutom så har du inte ett års garanti.
Du har ALLTID 2 års garanti (konsumentlagen) samt 3 års reklamation (fabriksfel osv). Tro inget annat. Säger de något annat till dig i butik så meddela dem om att lagen ändrades i juni förra året. Det är TVÅ år som gäller!

2006-10-03 21:59
Dice: Jag tar det där som ett löfte! Är trött på folk som låter sig snackas ner av butikspersonal, och butikspersonal som inte är ärlig.