I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-09-13 19:16

Company Of Heroes

Vet inte om det redan finns en tråd, men det här verkar vara ett höjdarspel. Jag låter recensionerna prata för sig själv...

http://www.gamespot.com/pc/strategy/comp ..

Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2006-09-13 21:31
Visst verkar spelet bra men att länka till en gamespotrecension känns väl lite...nja.

för övrigt kan inte en text prata, däremot kan den tala :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-09-13 22:34
Vet, kom på det efter att jag skrivit, att texten talar och inte pratar alltså.

Det finns ju fler recensioner, men varför tycker du att gamespot är dålig? Vilka tycker du om bättre, IGN?
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2006-09-13 22:35
Eller kan en text verkligen tala ? prata och tala torde vara ungefär samma sak tycker du inte? :)

2006-09-14 17:59
spelet verkar fett, men jag får baara svartskärm, kan se menyerna och så. Kan bero på att jag har ett Radeon 9250. Om nån vet hur man kommer runt detta så holla!
360 GT: Beezwaax

2006-09-14 18:03
klarade precis omaha beach riktigt roligt spel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-14 19:44
verkar riktigt roligt faktiskt. Kul o annorlunda gameplay för ett WWII spel faktiskt...som det WWII freak jag är så finns det numera i min download list ^^
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-09-14 20:34
gamesport har ett lite märkligt synsätt spel. Amerikanska produkter får märklig høga betyg och vissa av deras recensenter verkar inte ha alla bestick i lådan.

JAg føredrar att checka gamerankings där betygen från de størsta siterna sammanställs och sedan läser jag resensionerna som där spelet fått høgst respektive lägst betyg. Sanningen brukar ligga någonstan där emellan.

Prata är just att øppna munnen och med hjälp av stämbanden form ord. Tala har mer än en betydelse. En text kan tex tala om något før dig.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Moderator

2006-09-17 14:56
tycker det är ett riktigt skoj spel faktiskt. varierande och snyggt som fan. I like!  
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-09-17 15:04
gah har fastnat på banan där man ska hålla kvar staden med dom tre broarna. dör alltid när  artilleriet kommer någon som vet hur man gör?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-18 21:21
Fan va grymt spel det verkar vara.

Har precis gjort alla Tutorials samt fått upp lite trupper i Normandy.

Snyggt och det flyter perfekt i högsta upplösningen med AA :) Har ju bara 6600gt 128 så.. I like:)

2006-09-18 23:59
sitter på skitburk gfx5500 512 ram.. får väll hoppas på det bästa ser ju riktigt fett ut
Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.

2006-09-19 00:44
det är riktigt roligt faktiskt! när det här är klart så lär man ju prova på faces of war oxå..men tveksam till att det är så här bra!
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-09-24 10:55
E de nån som har strategi tips på den banan i början när man ska fucka deras Panzer fabrik?

Jag tycker fan de uppdraget e jättesvårt. Dels håller dom på att ta mina strateig points o munition points, dels kommer dom me nya panzers :(

hur gör man? :)

2006-09-24 12:38
Tyckte spelet var riktigt bra i början, men har ändrat mig lite..
Tycker att alldeles för stor del av spelet kringlar kring dessa strategypoints, känns som att det enda fienderna gör är att springa iväg och sno ens flagor, dom skiter liksom i att kriga ordentligt.
Sen är det så sjukt irriterande att hela tiden behöva skicka småtrupper och erövra tillbax dom. Sen finns det för lite och för ovarierande trupper. Och 2 lag är ALLDELES för lite..

Men tycker att stridsscenerna är riktigt coola, soldaterna verkar liksom leva på riktigt, och så att man kan gömma dom osv, ta skydd...Dom har något riktigt bra på gång, men det här känns inte 100%

DoW känns mycket bättre, även om dom också skulle behöva mkt av det som CoH ger!

2006-09-24 12:42
rasta:
mm håller me dig där faktiskt..
det är alltid nåt som felar med AIn..

vad är DoW

2006-09-24 12:48
Dawn of War, Warhammerspelet som skapade Company of Heroes, som känns häftigare, bättre och mer välbyggt...

Ett hett tipps!

2006-09-24 12:49
funkar det om man har Geforce 6800?
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-09-24 12:50

2006-09-24 13:24
kan nån hjälpa mig me det uppdraget ja fastnat på?

:/

2006-10-05 21:04
AEAP 

Skit i o bygga så mycke gubbar, bygg tanks o erövra deras kanoner.
Det är ingen mening att käfta emot, jag vet ändå bättre än du!

2006-10-05 21:05
nån som vet hur man kan öka antalet gubbar på banan. har lirat en där 78 är max. nån som haft mer??

2006-10-05 22:04
- Gamerankings -

Nice betyg från många sidor allafall.

2006-10-06 00:17
Har precis klarat singleplayer delen och idag spöade jag min första expert AI. Riktigt bra spel på vissa sätt, riktigt obra på andra. Sättet man får resurser på gynnar en sorts rush-taktik som blir riktigt gay i slutändan. Ju fler punkter man har desto dyrare trupper kan man bygga och desto fler punkter kan man ta över. Det kan man däremot utnyttja på många sätt.

Aja men iaf, här är tips på hur man spöar en expert AI på skrimish om man spelar som allies och inte med high recources:
1. Fixa så många engineers du kan och skicka ut alla för att ta över så mycket som möjligt så snabbt som möjligt. När du börjar få in lite resurser (efter typ fem minuter) så skicka tillbaka den engineern som står närmast (snabbast genom att klicka retreat).
2. Bygg Weapons support center och bygg HMGs och kanske nån sniper om du känner för det. Skicka ut HMGsen så att dom täcker/håller victorypointsen (eller viktiga CPs om du spelar annihilate).

3. Fortsätt pusha tillbaka fienden, bygg nån enstaka kulsprutebunker vid chokepoints och victory points så att du kan pusha fram dina trupper utan att riskera att bli av med mycket territorium (räkna med att bli av med något). Satsa nu på att ta alla fuel points, dom är viktiga som fan mid-game. Passa också på att fixa fram tanks om du inte redan har det.

4. Om du nu har alla fuel points så har du i princip vunnit, men det tar typ en kvart innan du har vunnit på riktigt. Ta över dom sista territorierna du inte har om du vill, eller så skickar du dina 3-5 tanks in i deras bas och jämnar den med marken. VINST!

Du behöver alltså inte bygga barracks eller motorpool. Ibland så kan det vara bra med riflemen mot tex AT-kanoner, men om du tar över terroitorium så snabbt som möjligt kommer dom ändå bara ha typ en kanon för varje två tanks du har. Motorpool brukar man bara bygga för att få AT-kanoner (fordonen är att kasta pengar i sjön), men dom behöver du inte för fienden kommer inte hinna få upp tanks innan dig, och dom kommer inte ha fuel för att bygga dom.

"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-10-06 00:26
Ajuste, om ni ska ha nån chans att vinna online så måste ni kunna banorna, typ var alla viktiga chokepoints och buggarna är. Spela igenom banorna några gånger mot en easy AI så lär ni er dom iaf lite grundläggande.

Sen när ni ska kriga så är micromanagement sjukt viktigt, ställ inte bara gubbarna nånstans och låt dom klara sig själva, då dör dom. Om det kommer ett sånt där meddelande till vänster på skärmen att nån blir skjuten så tryck space direkt och spana läget, om dina gubbar inte har en chans så tveka inte att trycka retreat. Använd den stora kartan (som man får om man trycker på pilen) ofta för att se att trupperna är rätt så jämt fördelade över "fronten", annars så finns risken att motståndaren plötsligt börjar ta över territorium av dig utan att du har någon aning om var dom kom ifrån och vad dom kommer med.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-10-06 14:10
Åh fan va flummigt jag skrev igår kväll :S
Aja ni förstår nog på ett ungefär vad jag menade...

2006-10-07 23:31
För er som är missnöjda med problemen i onlinedelen så finns det ett par hamachikanaler som ni kan joina. Coh.net är en.
Kanal: coh.net
Pass: coh.pass

2006-10-12 09:20
nån som vet hur man kan öka antalet gubbar på banan. har lirat en där 78 är max. nån som haft mer??