Har man blivit gammal??
Har varit en av dem som sparat varenda krona för att kunna köpa spel. Premunerat på Sega Force, Amiga tidningar och Super PLay sen den blev en tidning för alla format. Men mitt spelintresse är verkligen utdöende. Iaf spelandet. Tycker fortfarande det är kul att läsa om de nya maskinerna och alla nyheter som sega kommer med. Men orkar inte sitta och spela längre. Är det så illa att man håller på att växa i från tvspel?? Hoppas bara att man har blivit mer kräsen med tiden för man kan ju fortfarande hitta guldkorn men de blir allt färre.. Vad säger ni andra växer man upp och lämnar kontrollen efter sig?? Känns inte riktigt så för jag är fortfarande lika förtjust och håller stenhårt på sega som man gjorde under 90 talet när man var nintendo eller sega ;)
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar
jag spelar inte så mycket längre, men jag hamnade i branschen när jag var 19-20 och har gjort "karriär" eller vad man ska säga så spel är min vardag.. den dagen jag blir riktigt less på spel så kommer jag söka mig till en annan bransch.. jag kan läskigt mycket om spel.. men det är så skönt att komma hem efter jobbet och göra något helt annat
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Jo, jag har känt lite så jag med. Att jag spelar lite och tröttnar snabbt som fan, till skillnad från förut då man satt och tragglade som ett fån för att låsa upp var enda jävla bana. Men jag tror att det ha att göra med tillgängligheten, förr så hade man inte råd med spel, man siktade in sig på ett speciellt, provspelade för att se om det var bra innan man köpte det, kanske till och med hyrde (minns ni de tiderna? =)). Sen köpte man det, efter att ha sparat månadspengen i tre-fyra månader, sen var det bara det spelet som gällde, och man pressade ut allt ur det. Nu när man har jobb och ekonomi så köper man minst ett spel i månaden och kanske tillförskaffar sig tre-fyra spel illegalt i månaden. Man känner inte längre att det är samma sak, man spelar lite och tänker: "Men nu vill jag testa det där andra spelet." Men som nu, nu har jag gett mig fan på att spela sönder PES4 eftersom jag inte spelat det mycket sen jag köpte det, och jag tycker att det är svinkul (tar just nu bara en kort paus innan jag ska krossa i Masters League igen om när inlägget är klart), och nu slukas jag av spelet som förr. Jag vet inte om min teori stämmer, men jag känner det lite som att får jag för många bra spel så spelar jag inte, får jag ett och enbart ett så spelar jag skiten ur det och ÄLSKAR att spela det. Sugen försvinner annars. Men det är bara jag.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Känner också att jag inte orkar spela längre, eller jag orkar inte sätta mig in i spelen på samma sett som jag gjorde förr. Förr var det alltid kul att kolla in ett nytt spel, nu känns det bara motigt att starta upp ett helt nytt spel. Lusten att börja spela finns inte lägre. Lyckades iofs komma igång med Oblivion för ett tag sen, men annars har jag inte spelat några nyare spel mer än någon timme.
That's just stupid.
spelade igenom God of war igen nyligen..det va kul. Det kommer få såna kanonspel o det e ju bra på ett sätt. Orkar inte börja spela nåt annat..inget nytt. Testat flera men känner att jag orkar inte fortsätta. Men när väl storspel kommer då e det skillnad. typ Zelda, God of war 2, Kingdom hearts 2. Spelar mest pes5..men det e inte dagligen.
Jag fixar & testar i princip allt jag tycker verkar intressant på de formaten jag äger (en hel del). Men förr kunde man ju sitta i veckor, ja tom månader med ett ända spel. Nu händer det att jag spelar en kväll och sen lägger det på hyllan, även om det är bra titlar. Har liksom inte ork. Har därför börjat skala ner mitt spelande till de genrerna som jag verkligen gillar. För sätter jag mig med katamari damacy eller day of defeat, Då har jag garanterat kul :)
Det är inte lika kul att spela längre. Sedan jag fick råd att faktiskt köpa alla spel jag vill ha så har mitt intresse svalnat något brutalt. Jag har iaf 10 spel som jag bara kört igenom halvvägs för att sedan sätta tillbaka dem i hyllan och försöka med något annat. Jag spelade faktiskt igenom MGS 3 i veckan (jag är efter) och sitter nu och kör det med no alerts vilket är ganska underhållande men samtidigt otroligt frustrerande. Man har inte samma tålamod som när man var tio. Sitter och stirrar på mitt importerade ex av suikoden V, jag vet att det är ett lysande spel men jag kan fortfarande inte förmå mig själv att köra igenom det. För tre år sedan så hade jag suttit med spelet 24/7 tills allt var gjort. Tvspel har under så många år varit en viktig del av mitt liv och jag vill själv att det ska fortsätta så. Kanske är det hela bara någon form av existentiell kris där man funderar över vafan man egentligen gör av livet :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
mdubbelc P22 blev nyfiken...va jobbar du me?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fler P24 Jag spenderar fortfarande runt 30 timmar i månaden på mina asiatiska rollspel. Doch har man blivit kräsen och gillar man inte ett spel så slutar man spela det efter en timma i motsats då man satt i dygn och spelade sig igenom ECCO: the dolfin även om man hatade spelet. PS. Vart är mitt Pyo Pop Fever som du lånade av mig för 3 år sedan ;)
Shooo bree
dels så får man ju mindre tid på sig när man blir äldre o dagens jäkla maratonspel tar ju evigheter att klara igenom så det är som coke säger man pallar fan bara halva sen läggs det ner. Det behövs riktigt jävla guldkorn till spel för att jag ska fastna för det, senast man gjorde det var Beyond good and evil. Eller ge mig en uppföljare till BoulderDash där allt man gör är o gräva fram diamanter inge massa jäkla backtracking hit o dit för o låsa upp den o den dörren.
jag spelar inte alls mycket, jag har ett liv
Get Random!
Tror tristessen beror på att man blivit för kräsen. när goldeneye kom till n64 satt man nästan konstant med 1-3 polare helt utan bottar och spelet var fortfarande det bästa man spelat, även fast det var exakt likadan 95% av matcherna. sen har spelutvecklarna blivit för lata och börjat slänga ut allt för mycket remakes och annat skit
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Det var roligare när man var yngre, dock har det förbättras. Men det är så många konsoller och spel därute och känns pinigt när man inte har råd ibland att köpa alla. Sen så tröttnar jag om inte spelet är riktigt bra och faller i min smak. Då kanske jag spelar en stund och lämnar ifrån mig den.. är väl samma med böcker.
What I said, yo!
Känner exakt lika dant som trådskaparen. Jag älskar att hänga med i spelvärlden, men spelar nästan ingenting. PSP är det enda jag spelar i princip och då spelar jag Snes spel :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
haha oj vad jag känner igen mig. men mitt spelande har kommit igång nu igen lite efter ett tags frånvaro lirar oblivion, snake eater, san andreas och gt4 nu (jag vet, jag är jättesen)
http://www.sthlmmd.se
jag har tänkt på detta ett antal gånger genom åren. visst är det så: spelintresset har sjunkit rejält. det är, som du skriver, fortfarande kul att läsa om nya maskiner och spel, men att spela dem? nej, jag tröttnar oftast illa kvickt. det har varit så i, ja, det måste vara minst fem år. jag har därför inga förhoppningar om att återgå till barndomens intensiva tv-spelande. men visst finns det några spel som jag har fastnat för. pes-serien spelar jag fortfarande ofta. half-life 2 gillade jag att varva. för ett tag sen började jag lira senaste splinter cell, vilket var förvånansvärt kul (ända tills min profile knasade och min save försvann). så mitt spelande har inte helt dött ut - ännu. ibland undrar jag om det är en brist på tålamod och en ovilja att kämpa (med resonemanget: "det är ju bara ett tv-spel, det ska vara roligt och inte jobbigt") som får mig att inte spela. någon gång har jag sänkt svårighetsgraden och på så sätt kunnat ta mig igenom spelet relativt bekvämt, och det har då känts lite roligare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag känner igen... Trevligt att läsa om spelen och tekniken och allt. Och man (iaf jag) fylls av positiva känslor... dock är mitt problem inte att jag tröttnar... Utan jag bara stänger av de få spel jag förmått mej att ens börjat spela... när det är dags att sluta för tillfället så sparar jag snällt å stänger av... å sen bara startar jag inte igen... Så står konsollen framme mitt på golvet några dar tills mamma plockar bort den. Men jag har fortfarande inte tröttnat, utan bara... Pausen blir långdragen=/ Har spel med årslånga speluppehåll. Men jag är inte trött på dem... jag bara spelar dem inte. Jag saknar spelandet =/ Man gör för mycket Bös! Samma saker som hindrar mej från å göra vettiga saker hindrar mej även från att spela!
"Even so, there's no excuse for putting pineapple on pizza."
Roligt eller man kanske ska säga tråkigt att det är så många som verkar känna precis detsamma som en själv. farbrobla Har nästan klarat ut det nu sen får du självklart tillbaka det. ;)
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar
Man blir äldre så är det. Personligen så köper jag mycket mer spel än jag verkligen spelar vilket egentligen är ganska fel, men hey den dagen jag bryter båda benen och blir sängliggandes i 6 månader då kan jag inte klaga på att jag inte har saker att göra. :) Började också när det var SEGA mot Nintendo och jag måste säga att tiden 91 till 98 var den roligaste inom spelbranschen, där efter så var det inte lika roligt, hur många ironiska reklamflyers och trailers ser man nu för tiden? Ingenting nästan, allt sådant gick i graven med segas sista konsol. :/ Eller sista och sista de har ju släppt Pico2 i japan men den räknas fan inte ^^
Jag spelar friskt fortfarande. Fast det är mest onlinespel med mina kompisar nuförtiden. Försöker ta mig tid att spela ett gäng konsolspel med, och då är det mycket liksom, storyinriktade spel ala Metal Gear, Final Fantasy eller actionspel som Devil May Cry, God of war etc.
Jag känner likadant. Man har inte längre samma drivkraft. när man var yngre så satt man verkligen med ett spel tills man klarat allt. Nu pallar man inte med om det blir för jobbigt. Sen har man inte lika mycket tid till det heller. Jag lirar typ bara tv-spel nu för tiden när jag är bakis eller av nån annan anledning inte pallar med nåt annat. Det känns som jag har fått ett kortare attention span. det känns ju så jävla jobbigt ibland å starta ett spel som är så jävla långt med story å allt. När man var yngre på 8-bitars tiden kunde man klara ett spel på mycket kortare tid
NoWice De slängde upp playstations döds datum i London när Dreamcast skulle lanseras eller hur var det nu?
Skivsamlare
2006-07-31 12:20
Pallar sällan lira igenom ett helt spel om det inte är sjukt kort ,typ Gun. Det enda jag nöter är WoW, tror det är lite att jag känner att det är roligare än ngt annat jag lirat/lirar.
(hoppas jag inte upprepar nånting nån redan sagt) Ni alla sitter & pratar om när ni var yngre, men att det saknas intresse för att spela har lite att göra med spelmarknaden idag. Den är i min mening alldeles för strikt & smal, spelen måste hålla viss standrad & ha massa onödiga tillägg & funktioner så ibland pallar man inte just för att de är för mycke ibland, man vet vad man ska göra & hur man ska göra de men det är på sitt sätt ändå komplicerat för en trött skalle.. Så mitt råd/förslag är att ni börjar lira dom lir ni lira när ni just var yngre.. Jag kan fortfarande plugga in min ombyggda nintendo 8-bits konsoll & lira spel för dom kan man köra igenom å bara nån/några timmar man måste inte sitta & traggla.. för de äldre konsollerna har så brett urval på spel, det finns alltid nått som passar för stunden lira snes, lira sega, lira spel som aldrig kommer dö..
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"
fick precis hem super mario worls 2: yoshis island till snes på posten så nu har jag ny spelglädje ett tag framöver! :D
min spelglädje bara eskalerar hela tiden. landade med flyget från spanien för 1,5 timmar sen, och jag kan fan inte vänta tills imorn då jag har hela 2 nya spel att nöta igenom.
Sitter just nu med det alldeles underbara Kingdom Hearts 2 och köttar mig igenom ända upp över 40 timmar. Min spelglöd lever vidare även om min ålder borde ha tagit bort intresset.
Shooo bree
skittråkigt när sånt händer...hände för mig när jag spelade wow... dö....länge
Uppsala Roots & Culture Uppright Musicant
Jag pendlar sammanlagt 1,5 timme om dagen, fördelat över två resor. Jag har köpt en Nintendo DS. Mitt spelande har återfötts.
fler: Mycket möjligt. :) humor helt enkelt :D
Jag har funnit lösningen på mitt problem och det är retro gaming. Sitter och drar igenom gamla klassiker såsom suikoden I och II samt ff VII och IX i dessa dagar och glädjen är fan total. varför ser inte alla rpg ut som Suikoden II?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Coke, Det handlar inte om hur spelet ser ut, det handlar om epix!
Och hur gammal är man när man inte alls håller med om att FFVII är retro? Det kom ju bara häromåret! Nej, tacka vet jag FFIV, där har vi gammaldags gott spelande. Linjärt och 2-dimensionellt, tackar som frågar. --- Jag tillhör åtminstone inte typ, Defender-generationen.
eksem: I hear ya. ^^ Playstationspel kan inte vara retro. :) Det finns bra spel men inte fan är de retro. En maskin som det fortfarande produceras spel till (som inte är fan baserade) i större skala är inte retro.
Exakt samma för mej. Det är någon sorts stor jävla deprision på gång nu, detta börjar bli allt vanligare oavsett vilken ålder folk är i. Man gillar att läsa om det fast man läser inte tidningarna och nyheterna dagen dom kommer ut, mer typ några veckor efteråt när man inte har någonting att göra. Och när man väl läser fylls man utav värsta lusten som sitter i några timmar fast efter det så är suget helt borta igen och man går tillbaks till vardagen.