I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-02-13 12:56

Problem med PS2

Tjo!
Min polares ps2 har knasat. När man startar konsolen kommer man till den här förbannade inställnings/browser sidan. Varken spel CD eller DVD sätts alltså igång. Det verkar sonika som det är damm eller liknande i den men det tycks inte gå att rengöra..?
Vad gör man, någon som varit med om liknande? Släpps PS3 till våren kan man ju lika gärna köpa den men ändå...

2006-02-13 13:07
verkar vara läsaren som är paj då. Lämna in den på granskning typ.

2006-02-13 14:23
Har du en chippad maskin?
Har hört att det finns ett gammalt chip som gör att om man dubbelklickar på reset/on knappen så ställs den in på att bara köra ps1-spel och du måste då dubbelklicka på knappen för att kunna köra dvds igen
Shooo bree

2006-02-13 14:30
Vet inte om den är chippad eftersom den inte är min, kan ta reda på det. Har tänkt på läsaren också, kostar inte det typ lika mycket som en ny om man skall laga den..?
Fler förslag tack!

2006-02-14 19:45
testa att lägga maskinen upp och ner. det måste jag göra för att köra mina skivor.

När det gäller chipp så kan man ställa in konsolen i olika lägen genom att hålla inne powerknappen olika länge, hålla inne knappar på kontrollen lr dubbelklicka lite varstans. Allt beroende på vilket chipp man har i sin konsol.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-02-17 12:43
Det e ju helt åt skogen detta... Inget av tipsen hjälpte.
Tack i alla fall!
Så... Någon som vet ett servicecenter för ps2 i göteborgstrakten?
Nån affär eller liknande som fixar det hyfsat billigt???

2006-02-17 15:30
Släpps PS3 till våren

lol
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!