I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Säg en grym idé till ett datorspel!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2005-12-30 20:16

Säg en grym idé till ett datorspel!

ska göra ett datorspel i skolan med en kompis.. inget avancerat.. men vi kan inte komma på nån bra spelidé, det borde va lätt å komma på egentligen... är tacksam för alla tips =)
(hade typ tänkt att det skulle va ett äventyrspel lite som monkey island men tipsa om vadsomhelst annat också som hade varit kul att det handlar om..)

2005-12-30 20:41
Du skall göra ett spel om någon idiot som skall komma på ett spel och han behöver ledtrådar. Han går ut på stan och gör ledtrådar. YES!
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2005-12-30 21:04
När jag var yngre hade jag tusentals idéer till grymma datorspel (plus att jag kunde grunderna i dvs språk typ hyfsat grym i basic var jag o hyfsat n00b i C++ men ändock~) iaf sen blev jag skadad i hjärnan och så försvann allt..

Det enda jag kan komma på nu i skrivande stund är nåt platformspel liknande det "Cosmos Cosmic Adventures" (om en ful Jazzjackliknande sak som landat ur ett trashat rymdskepp) som jag lirade när jag var liten kotte aaaye peace gott nyttt erhm.. ^^

2005-12-30 21:39
Här sitter man och hoppas på att nån ska vilja ha ens hjälp o göra spel =p

coolt och göra en metal slug spel, fast man behöver ju kodare och grafikare och en hjärna och en som håller i piskan och en som beställer pizzan så klart =p

men en bra spel ide kommer inte av sig självt, jag tror det alltid bra o ta en ide som redan finns och sen göra nåt liknande fast ändå nytt emm hehe av det..

..fast sen lär man ju komma på flera ideer under spel skapandet..så använd så mycket fantasi ni kan..hur sjukt
det än är =D

gott nyTt åR =D
Adjöö..adjööö saa jaaag

2005-12-30 22:14
Dicecard

sOft =D

Jag vill gärna inte hålla i piskan =D
men jag kan typ göra bakgrunds grejer som byggnader och emm lykstolpar? =/
Adjöö..adjööö saa jaaag
Skivsamlare

2005-12-31 00:07
en ball idé vore annars om man var en rörmokare eller nått, och så kunde man ha en mobbad brorsa som ingen ville spela. och så är det nån tjej som får problem så man måste blåsa i flöjtar och hoppa på svampar för att rädda henne, eller nått.. i dunno...
fair enough..

2005-12-31 01:52
..sen blir allting svart liksom =p

haha skön inlägg där Kloak =D
Adjöö..adjööö saa jaaag

2005-12-31 02:04
shiii.. det var visst inte bara jag som har svårt att komma på idéer... men takc ändå dom som har försökt, spel som metal slug är ju kul men jag menar mer nån originell/kul idé till handling snarare än spelgenre.. typ som kloaks inlägg fast på allvar

2005-12-31 03:33
jaa varför inte fråga nån som har skumma drömmar när personen sover och sen använda det som en spel ide, det brukade min polare göra eller gjorde..eller..var det bara en dröm?..hmmmm
Adjöö..adjööö saa jaaag

2005-12-31 21:42
Ett vanligt 2d skjutspel där man siktar med musen å så en enkel editor liknande Lieros Wormhole editor(inte den som följder med sopelet) där man kan "måla" för å bakgrund... å så vore de ballt om man i editorn kunde sätta ut enkel AI som patrullerar fram å tillbaka å är rätt lama på att skjuta... Hope u understand...
kanske lite avancerat men jag saknar ett bra 2d skjutspel med bra editor!

annars ett mariokart lir där man ser uppifrån och kan skaffa vapen å så... å så ska det ha en bra editor med massa konstiga fiender man kan placera ut på vägbanan, typ sköldpaddor som travar omkring.. och om man kör in i dom så ahr dom ju skalet, så man tappar fart å ändrar riktningt.. å så vanliga människor med pistoler som man kan köra över ala GTA...
OSV...

mina krav e typ höga, förlåt :(

2005-12-31 21:59
Kloak P19

hahaha skön!
<3

2005-12-31 23:25
hahahah Watakushi for the win =D
Adjöö..adjööö saa jaaag

2006-01-01 12:40
Jag och en polare gjorde ett spel i mellanstadiet. Det gick ut på att man var Mona Sahlin och skulle ta kontokort i en labyrint (inte helt olikt ett spel som heter pacman) men man var jagad av Ingvar Carlsson.

2006-01-01 18:57
vill du göra ett äventyrslir ska du ta en titt på programmet adventure maker. det ser inte mycke ut för världen men har en grym potential om man lägger ner tid på det. kostar la typ 200 spänn för att få hela licensen tror jag.
Shop smart. Shop S-mart

2006-01-01 19:09
Här är ett program för alla er wannabe speltillverkare, visst det är simpelt men om man är kreativ så kan man nog fixa till nåt snyggt
http://www.gamemaker.nl/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-02 04:02
Asså nånting som jag tycker vore trevligt å kul,
de vore om man byggde ett spel som liksom gick ut på att baka massa tårtor åt gammla pensionärer å sen leverera... men sen så såg man till att leverera nöt tårtor till nötallergiker å så.. åså dog dom alltså... det tycker jag vore trevligt.

2006-01-02 04:03
o sen blir allting svart.. eller jag vet inte.. jag vet inte...