I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

friska upp mitt minne (xbox)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2005-11-11 21:41

friska upp mitt minne (xbox)

var ett jävla tag sen jag la in roms på min xbox så jag kommer inte ihåg exakt hur man gjorde.
kan någon beskriva lite snabbt lr länka en guide så kommer jag nog på hur det var man gjorde.

Som fisken i vattnet

2005-11-11 22:47
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2005-11-11 22:48
koppla ihop med datorn, kör ftp program, gå till emulatormappen o vidare till dess Roms mapp o lägg över det du ska.

2005-11-11 23:07
coke
kan tilllägga att jag redan sökt i furomet och på google utan resultat.

henkO alla snackar om ftp program hit å dit men när jag la in roms förut så skrev jag något liknande med ftp/xbox@xbox
och la in roms den vägen.

Som fisken i vattnet

2005-11-12 01:10
jag hade ett program förr som hette qwix101 eller nått i den stilen, skitenkelt program var det också..
Orale!

2005-11-12 16:44
först kopplar du in din xbox till en hub sen till din dator (eller korsad sladd), sen ska du installera ett ftp program på datorn (Flash FXP), sen ställer du in nätverksinställningarna i xboxen, username o pass är xbox/xbox, sen ska du försöka connecta till xboxen med ftp-programmet, går det inte så har du ställt in fel i xboxen. kommer du in då ska du leta dig fram till emulator mappen och hitta den emulatorn du vill lägga in roms på. tex. går du in på snes emulator mappen och sen i roms mappen o skickar in dina spel dit.

jag skrev direkt som jag tänkte, så ja hoppas detta räcker =P