PSP Homebrew på 2.0 SNART !
Hej alla olyckliga PSP EU ägare med firmware 1.52 och 2.0. Snart kommer inom de närmsta dagarna (förhoppningsvis) en loader för emulatorer, ISO backups m.m. till firmware 2.0. Läs mer på www.psphacks.net Det är inte knäckt än, men inte långt ifrån. cheers
WAB tog väl bara emot en massa donationer och sen försvann?
all fire burns, little baby, you´ll learn
Om ni tittar så har man lyckats starta "hello World" på en psp:a med f-ware 2.0. Vilket är ett enormt framsteg att man klarar att köra osignerad kod på den. Jag tror bara det är dagar det handlar om innan en full homebrew kommer.
2.0 firmmwaren(eller vad det nu blir på svenska) är dumpad så de e bara vänta lite till så fixar det sig säkert
Du kan sluta läsa nu, allt viktigt är sagt.
ännu ett steg närmare....kolla varje dag på www.psphacks.net
hahaha gud va negativ du är. de rullar ju på iallafall
Men köp spelen och stöd marknaden istä....ppfff hahahahaha :D
Married to the money, fuck the world, that's adultery
nu verkar downgradern ha kommit...nice för dom som har 2.0
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
jepp,funkar både att nergradera och uppgradera igen.
all fire burns, little baby, you´ll learn
eh, min kompis har redan alla emulatorer till sitt psp...han kan även tanka ner psp spel o köra de också
sotar pojken engagera dig inte i diskutioner du inte vet nått om... din polar har med andra ord en 1.50 inte en 2.0 som de senare postsen handlar om 2.0 ja det e confirmed du kan donwgrada din 2.0 psp har du en 1.51-2 så måste du uppgrada den först (reckomenderas att anv den japanska 2.0) och sen down grada den till en 1.50 dar finns rumours om att ett par psp har låst sig men dom är intebekräftade (dom har med andra ord inte följt instruktionerna') massor med folk har downgradat utan problem so nice day for u guys ^^
omg. bäst jag inte gör detta själv, då min psp antagligen kommer låsa sig för jag kommer göra feeeeel fel fel :<<<
kichi
BMAN P24 : Ahh den klassiska testern! Den är alltid bra ;) Soft att man kan nergradera den nu iaf! Är så sugen på ett köp, men det känns så onödigt på nåt sätt... (plus att jag inte har nåra cash, men de e ett annat problem ;))
Married to the money, fuck the world, that's adultery
jag testa å de funka!
Du kan sluta läsa nu, allt viktigt är sagt.
VAD var deet jag sa :) muahaha ! Peace alla, happy pirateing
testade, och fungerade bra för mig med, hade japanska 2.0 innan *^^^^^^^^^^^^^^^^^*
kichi
jag fattar ingenting av vad ni snackar om...Så kan nån ta det på lekmannaspråk?! Jag har ingen PSP men kommer köpa en om jag kan tanka alla spel och filmer jag vill till den, funkader det ännu?
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Om du inte uppdaterar dens programvara till 2.0 så funkar det fint men om du nu råkar göra det eller den kommer med 2.0 så måste du nedgradera till 1.5 via den sk downgrader.
Har en fråga som inte rör ämnet riktigt men det känns inte lönt att starta en ny tråd för det. Om jag köper ett PSP från England fungerar alla spel/filmer osv. som om jag hade köpt PSPn här i Sverige? Jag skiter i om menyer osv. är på Engelska.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Potatisen: I believe it should. ^_^ universal media disc! min psp är från kina och allt härifrån fungerar bra med den ^^
kichi
Superbt. Då blir det att beställa en sån nu snart.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
okej men funkar och kommer alal spel att funka till 1,5 programvaran då?
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
ColdE: du syftar på psp-spel, yes? alltså, jag är inte riktigt säker iaf, men tror vissa spel kräver 2.0 eller något x_x alla mina psp-spel fungerar än så länge till 1.5 iaf ;o
kichi
Btw. minneskortet, vilken typ av minneskort är det? Eller det är något Sony-special?
sådär kan de se ut, och du får väl en Sony memory stick från början men rätt lite utrymme osv. jag har en på 512mb från sandisk nu ^_^
kichi
PSP är regionsfri för spel men inte för UMD filmer, men England har väl samma region som PSP så det borde ju vara lugnt
*samma region som sverige
Mmmkey. Fungerar ett MemoryStick PRO Duo till PSPn? Det verar som om det måste vara bara MemoryStick Duo
min från sandisk är MemoryStick PRO Duo :) så, yes, it works.
kichi
Lite uppdates till folk. Köper ni en psp:a i Europa så är den version 1.52. Dvs INTE 1.5. Alla som inte har första releasen av psp för USA och Japan måste därför uppgradera till firmware 2.0 och sen använda Downgradern som ni kan hitta på www.psphacks.net eller thepiratebay.com. Använd sen Fastloader 0.8 för att ladda era spel, då kan ni även ladda upp era UMD spel som ex. Burnout som vill tvinga pspan att uppgradera till 1.52. Köp en 1 GB memorystick för många spel ligger på över 512 mb upppackade ur. Nån som har nå frågor så skriv ett mail ! grill and chill
Någon som vet en Browser till PSPn som är på engelska och fungerar. Har provat ett antal olika men antingen är de på något asiatist språk eller så funkar dem inte och Lua-program, måste ha emulator till dem va? Var hittar man den?
umd loader menar jag. Det funkar även med fastloader 0.7 att lura den vilken version. Den märker själv när man öppnar umd'n vilken version den ska sätta. Har dock inte testat WAB's än.