I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

FF7 kommer som Anime[OVA]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2005-06-25 15:04

FF7 kommer som Anime[OVA]

I samband med Advent Children-lanseringen kommer det även släppas en special-utgåva av dvd-filmen som de valt att kalla "Ultimate Edition"..

Tillsammans med lite andra extragrejer kommer det även att ingå en anime-film baserad på FF7 som de valt att kalla "FF7:Last Order"... ingen aning vad en kommer handla om, men att döma av de väldigt få screenshots som S-E har släppt så verkar zack va me en hel del..

screenshots

eftersom denna "Ultimate Edition" bara kommer släppas i japan och den här animefilmen inte är nåt de planerat att sälja så kanske de blir lite bökigt att få tag på den härifrån :/

källa : www.adventchildren.net

"I lay chicks like mother goose"

2005-06-25 21:41
en anime också, det var som fan. Jag längtar..
http://www.myspace.com/dirtydonline

2005-06-25 22:50
Jag tycker att de ser sjukt snyggt tecknat ut, hoppas det är snyggt animerat också. Men eftersom det är en OVA så kommer nog den animefilmen hålla ganska hög klass..

2005-06-25 22:51
eftersom zack är med på nästan hälften av de nya bilderna och cloud knappt är med på en bild(halva ansiktet syns) så tror jag nog Zack har huvudrollen :D

2005-06-26 00:49
Det är väll annars rätt självklart vem som har huvudrollen så dom behöver väll inte visa ansiktet på cloud...kanske...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-26 02:17
inte så självklart nuförtiden, i before crisis har turks huvudrollen, i dirge of cerberus-> vincent och i crisis core sägs det att zack ska ha huvudrollen.. så vettefan hur det blir i den här filmen.

2005-06-26 14:00
skönt hoppas den blir bättre än deras senaste filmsatsning
Shooo bree

2005-06-27 15:03
Jag vill inte heller göra er besvikna men filmen FF7: Last Order är enbart spelets FMV-sekvenser fast nu som animé. Det kommer alltså inte bli en film du får ut särskillt mycket av om du inte spelat igenom spelet. Det blir knappt en film egentligen utan mest sekvenser som klippts ihop.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2005-06-27 20:10
Nagi P21

hahah, hittade du på det där själv just nu eller är du bara uttråkad och vill sitta o ljuga lite på internet för att tillfredsställa dig själv på nåt konstigt vänster? Eller så blev du riktigt grundlurad av nån sate..

releasedatumet för japan/usa är 14 sep 05. Och varför i helvete skulle den släppas i just "LA" för?? hahhah

TenFingers P19

Samma sak gäller dig.

S-E har själva gått ut o sagt att det är en animefilm. Och vilket spel är det du syftar på?? Jag förstår inte riktigt hur du tänker i ditt inlägg. Du blev då antingen sjukt lurad eller så har du bara tråkigt och hittar på saker ur tomma luften..

2005-06-27 20:12
TenFingers P19

ditt skitsnack spricker redan i och med bilden där zack står i elden istället för sephiroth. Inte nån gång under FF7(om det är det spelet du syftar på?) får man se det där. Samma gäller bilden med alla i turks.

2005-06-27 20:18
Okej. Innan nån annan hittar på något mer föreslår jag att ni går in här först.

Läs igenom lite och kolla så erat "rykte" stämmer ganska bra överens med faktan ..

2005-06-28 00:01
ehm...eftersom anime OVAor brukar vara lite funky och oftast köra på en sidestory så kommer förmodligen FF limited ha Zack som huvudroll..känns så med tanke på screenshotet, skulle vara logiskt.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2005-06-28 00:29
Kan nån förklara begreppet OVA?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-28 00:59
Empire P21

OVA = Original Video Animation .. eller ibland OAV = Original Animated Video

När det gäller anime osv, så brukar oftast OVA:n ha mkt bättre kvalité på animeringen osv än vad det är på serien som visas på tv etc.

2005-06-28 12:23
Nagi P21

Vad har det med saken att göra vilka animeserier man har sett? Ser verkligen inte kopplingen här. Men för att göra dig tillfredsställd så kan jag säga att jag inte alls är nån "hejare" på anime manga. De jag sett och gillat är FullMetalAlchemist, SamuraiChamploo, Scrapped Princess, Ninja Scroll. Och just nu följer jag Bleach och Naruto.

Och angående mitt "dryga" inlägg: Jag är ganska van vid att folk drar till med sina fabler och vilda(påhittade) rykten på whoa men tänker inte låta nåt sånt sabba min tråd. Därmed en "dryg" mc_kiprono..

peace

2005-06-28 13:33
Ahhh tackar.

2005-06-28 15:00
Nagi P21

"känns som man inte ska använda sej av så dryga inlägg m man kanske bara sett Sailormoon"

sehhesh, har du mindervärdeskomplex eller något?
onödigt att vara så dryg uta vettig anledning
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-06-28 15:33
lite större bild av Cloud och Zack

Nagi P21

men lugna ner dig

2005-06-28 15:52
Nagi P21

ok, de lugnt..

Mm jag har sett alla fma-avsnitt. Om du redan sett så många som 49 så tycker jag du ska se resten också. Blir riktigt bra mot slutet. Händer ganska oförväntade saker. Väntar bara på filmen nu för att se hur det fortsätter.

Ska kolla in Silverfang nån dag när jag orkar. Är inne på Eyeshield21 just nu.

Misery_chick

nice bild =) .. Känns definitivt som att Zack kommer ha huvudrollen, om inte det så en stor roll =P
Känns även som att filmen har en koppling till Crisis Core också..

2005-06-28 16:05
säg mig, är det bara jag, eller ändrar de Zacks frissa hela tiden?

Zack
AC- Zack
BC Zack
LO Zack

2005-06-28 16:30
Nagi P21

varsågod

2005-06-29 00:27
så zack finns med i 7:an... fast som clouds minne?
får man se hnm nångång?

blir galen
www.tobar.se

2005-06-29 18:13
hoppas OVAn reder ut lite begrepp om Zack/Cloud förhållandet...det skulle behövas...trött på alla teorier och indicier...
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2005-06-29 21:16
kommer fan inte ihåg nån transfergrejj.... -_-

måste nog spela om spelet igen känns det som..

2005-06-30 00:56
Kommer inte ihåg varför dem inte dödade Cloud.

Dom trodde att cloud redan var död eller iaf "döende" så dom lät honom vara.
Cloud var inte lika pigg som zack när de rymde, han satt ju helt däckad i lastbilsflaket när zack snackade med han.

Ang "transfergrejerna".. de va alltså dom där gröna tuberna som dom flöt omkring i och blev pumpade med jenovaceller.

En teori om vad som hände sedan: Zack dog aldrig utan lyckades ta sig till midgar som planerat, men han var helt jävla psykad och bodde i ett rör där i hoodet utanför aeris morsas hus.
Om ni kommer ihåg så står det en snubbe utanför det röret som frågar om man kan hjälpa personen där inne. Så går man in så ser man en snubbe som sitter o skakar(ungefär som när cloud blev sjuk) och så har han lite svarta spikes utstickande ur bandaget han har runt ansiktet..

2005-11-21 18:12
Killen i röret utanför Aeris hem måste fan vara zack! Men det skumma är varför inte cloud känner igen honnom

2005-11-21 19:24
men i advent children så är ju zack död ju? han och aeris går ju där
aigt?!
Rappare

2005-11-21 19:33
Last Order är en 20-30 minuter lång (sjukt snyggt) animerad sekvens ur Final Fantasy VII spelet där man får se lite av relationen mellan Zack och Cloud.
Vad som egentligen hände i Clouds hemstad och lite av Zack och Cloud's flykt från Shinra.

2005-11-22 09:06
man får inte reda på mkt alls i spelet,
men de är nog genomtänkt också :) så dom kan tjäna lite extra pengar på extra material
aigt?!

2005-11-22 14:54
Ok, nu måste jag börja spela FF VII och VIII igen.

satoNe

jag tror inte de tänkte på extramaterial över huvudtaget eftersom de inte hade en aning om hur väl vi spelare skulle ta emot spelet.

det finns en del människor som dissar FF VII just för att storyn egentligen inte håller ihop som helhet och menar på att quaresoft försökte med något storartat men misslyckades.

Personligen skiter jag i vilket eftersom det var FF VII som fick mig att börja spel rpg, om spelet sedan är bäst genom tiderna är en annan fråga.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2005-11-22 15:36
jo men de är klart. men menar dom senaste filmerna, OVA'n och Advent Children,

Det är ju säkert inte bara för att försörja dom stackars gamla ff7 lirarna med hur det gick efter spelet och före :P

dom har ju börjat gjort massor med spel om de där. känns lite som ett sista försök att få in nåra slantar.

men sant som sagt, det är ett jävligt bra spel och kommer alltid vara, gillade filmerna också btw! ^_^ så man ska inte klaga :)
aigt?!
Rappare

2005-11-22 15:51
Fjong ; När man kommit till tredje skivan kan man åka tillbaka till Shinra Mansion i Nibelheim. Går man ner i källaren får man se en liten filmsekvens med Zack och cloud.

satoNe ; Jag tycker att man får en rätt klar bild om allt som hänt och händer i spelet.

2005-11-22 16:09
kommer den vara om ff7 eller advent children?

2005-11-22 16:45
FF7:Last Order finns redan ute, såg den igår
aigt?!

2005-11-22 21:43
lgk

Om FF7. Den är inte så mycket mer än de extra-sekvenserna man får se i spelet där nere i shinra mansion på 3dje skivan.
Eller lite mer är det ju, men det kan jag inte säga för då spoilar jag :P

2005-11-23 00:17
Så man kan alltså kolla på animen och få all story som finns med i spelet?
Rappare

2005-11-23 15:10
lgk

Man kan kolla på animen och få se en animerad version av en sidostory man kan hitta i spelet. Spelets story får du bara om du antingen spelar spelet eller läser en summering nånstans på nätet eller nåt.

2005-11-23 15:24
Last Order släpptes samtidigt som Advent Children släpptes

2005-11-24 12:18
hehe redan?

fan jag som inte orkar spela spelet :/

2005-11-24 13:06
Ja både last order och AC kom ju samtidigt.

Nån som vet nått mer om O.V.A'n

2005-11-24 14:02
vad vill du veta?
aigt?!
Rappare

2005-11-24 15:29
Empire ; Är det inte Last Order som ÄR OVA:n?

2005-11-24 16:48
jo de är de
aigt?!
Rappare

2005-11-24 16:59
Empire ; Isåfall så har jag skrivit vad den handlar om en bit upp. ;)