I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Final Fantasy VII till PS3 ! [Tech Demo]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2005-05-19 12:46

Final Fantasy VII till PS3 ! [Tech Demo]

Square-Enix har gjort en Tech Demo på hur Final Fantasy VII skulle se ut på PS3.

Dom har gjort om introt till original-spelet, sjuukt snyggt. Men dom envisas fortfarande med att inte visa Aeris ansikte.

screens

trailern

Man börjar undra om det kanske blir en remake? .. man kan ju alltid hoppas, men det verkar inte så.

"I lay chicks like mother goose"

2005-05-19 14:07
såg ju grymt ut... fan vad sugen jag blev på att spela lite FF nu ;D
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader

2005-05-19 14:26
kiprono
enligt de senaste uttalandena blir det inte ett ff7 till ps3.
dock ett helt nytt final fantasy.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-19 15:01
jag håller delvis med. å ena sidan skulle en så där kort film kunnat göras väldigt mycket snyggare på ps3 men å andra sidan så tänkte de väl visa hur snyggt skulle de kunna göra hela spelet. rollspel på över 50 speltimmar kan aldrig bli lika snyggt som ett bilspel eller beat 'em up. "hej, här är nya final fantasy. det ligger på femton skivor och bara texturerna har tagit oss tre år att göra. punga ut med 1700 per ex tack""
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-19 15:17
så du tror att kommande final fantasy till ps3 kommer vara bra mycket snyggare i realtid än den där demon?

2005-05-19 15:20
Den dagen de gör om Final Fantasy VII med exakt samma spel fast i snyggare grafik, den dagen blir jag religiös, :)

2005-05-19 16:00
jag kollade på alla presskonferanser, ps3,xbox 360 och nintendos..
å ps3an verkar ju böxtavligt talar R*V KN*LLa de andra konsolerna..de där videorna du visade BMAN de där e sjukt!
har ni sett när de visar de nya ljuseffekterns osv?? om nån vet vad jag menar så kan inte nån länka det klippet??
HELT SJUUUKT ALLT DE HÄR=D

2005-05-19 16:02
alltså..

För att förklara lite, för vissa verkar inte förstå.

Det där var bara en "tech demo".. alltså dom har inte sagt att dom kommer göra en remake eller ens något FF-spel överhuvudtaget till ps3.
Det där var bara nåt dom gjorde för att visa hur introt till ff7 från ps1 skulle kunna se ut med ps3 motor, bara en liten sidogrej som teamet bakom Advent Children gjorde för E3.
Dom gick nog inte in för det speciellt mkt då detta inte är till nåt spel och det här är ingenting dom ska "sälja".. Det var iaf vad jag fick ut av en av de översatta intervjuerna med Nomura.

Om ni kommer ihåg så gjorde Square samma sak till PS2. Fast med FF8, med den där dans-scenen osv..

2005-05-19 16:03
jag tycker iofs fortfarande att introt är jävligt snyggt =)
Dock verkligen inte lika imponerande som Advent Children..

2005-05-19 18:00
Jag är faktiskt inte heller så där jätteimponerad.. men det återstår att se om det överhuvudtaget blir nåt spel och sen om Square kan klämma fram nåt ännu vackrare.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2005-05-19 18:45
förortspiraten, men de har ju redan gått ut med att det blir minst ett final fantasy till ps3

2005-05-19 18:48
Ox_Taleg - visst.. minst ett Final Fantasy, men det behöver absolut inte vara en remake på den gamla sjuan. Snarare tror jag på Final Fantasy XIII med Red XIII (Nanaki) som gästartist.. hähä.

2005-05-19 19:19
hoppas på en remake!!!!!!!!!!!
You have smoked yourself retarded!

2005-05-19 19:28
Det var annars jäkla kul att se Aeris med så många polygoner.. alltid tyckt att hon är vacker.

2005-05-19 20:41
Jag har svårt att se varför de skulle göra den där filmen om de inte tänkte göra en remake på spelet, det verkar dumt när square-enix säkerligen vet hur mycket den här "remake-frågan" har diskuterats bland hängivna fans i flera år.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2005-05-19 20:54
Squeare Enix president sa på Sonys Presskonference att dom inte har några som helst planer på att göra en remake på FFVII till Ps3... Så ni kan sluta hoppas! Det var som sagt bara en Tech demo. Däremot kommer det ett helt nytt Final Fantasy som folk redan skrivit. Antagligen FFXIII om dom inte gör nån konstigt spin off á la Chrystal Chronicles.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2005-05-19 22:04
Gogaku P19

det kommer komma ett nytt crystal chronicles, men till revolution.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-05-19 22:15
Misery_chick : Det ante mig... Jag hoppas iaf det blir ett FFXIII till PS3!

2005-05-19 23:59
__Virre__ F19 : Visst är det också en möjlighet, kanske till och med en mer trolig sådan. Men jag vet också att remakesnacket inte bara varit hittepå från fans utan även har diskuterats tidigare inom det som då hette Squaresoft. Detta genom ihärdigt läsande av press-releaser och dyl.

Om en remake bara innebär en rent grafisk renovering, kanske ett par nya sidequests så tror jag själv att det visst kan "toppa" den där känslan, eller åtminstånde komma nära. Den första gången är ju alltid den första gången där man fascinerades av allt det nya.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2005-05-20 04:30
Jag hoppas verkligen inte på ett FFXIII till PS3.

Tyckte serien nådde sitt slut i och med FFIX, FFX var väl OK.. men sen efter FFX-2 vart det bara riktigt pinsamt :/

Och det tar emot att säga det lite faktiskt, men tolvan ser inte så jättehett ut det heller, jag gillar inte att dom ska ändra så mkt på fightingsystemet.. Och karaktärerna verkar otroligt tråkiga, iofs är det inte Nomura som designat.. men ändå!

Jag ser hellre att dom gör spin-offs på FF-II till IX..

Skulle helst vilja se lite spinoff-spel på FFIX :D .. de lyckades ju trots allt väldigt bra med sjuans grejer.. Before Crisis är en stor succé och DoC ser mäktigt ut..

2005-05-20 11:57
om de ska göra en ny version på ett gammalt final fantasy så ska det banne mig vara ff6. men det vore också roligt med en ny del i serien som använder sig av femmans jobbsystem. jag har inte spelat x-2 men jag har förstått att det ska vara något liknande där men det är roligare med de klassiska utseendena white mage, black mage osv..

2005-05-21 03:30
mm 6/3 är coolt..

2005-05-21 13:58
virre
helt rätt! men jag gråter inte blod om de överger mangastuket på karaktärerna.

2005-05-21 14:19
haha.. dom kan ju inte droppa mangastuket :P det är ju det som är fett..

2005-05-21 18:49
Athnagzo P15

den är sjukt gammal, men sök runt lite så kanske du hittar den, tror inte det kommer va lätt dock :P

2005-05-21 19:56
Det vore underbart att se ff7 i ny teknisk tappning.
Damn va nice...shit va den skulle sälja.

2005-05-21 21:27
till alla som tror att Killzone 2 kommer vara så som på trailern så är det inte så..sony har sagt att det var scriptat..alltså det var ingen som satt o spela det

2005-05-22 01:44
I presskonferencen sa Sony att Killzone 2 demon var renderad utav PS3:an, alltså kommer det visst se ut så.