Top 10 Bästa RPG Moment/Upplevelser (SPOILERS!!)
Hade vatt ganska kul om vi listar våra top 10 bästa RPG upplevelser, kan man se vad de flesta tycker om.
10
Neverwinter Nights: Shadows Of Undrentide : Sista Striden
SoU var ett jävligt bra tilläg storywise, handlingen var mycket skönare och kändes mer sagolikt än original-storyn. Jag diggade Huerodis starkt som boss och hennes sista repliker när hon känner sig helt omnipotent. Dessutom så tog striden plats på en av de fetaste ställen man kan ha en, en stad som svävar ovanför marken och faller och så såg man massa debris som svävade runder i luften.
9
Planescape: Torment : Annah
Det jag tyckte va så as härligt med Planescape är att det är det perfekta rollspelet för folk som gillar lite mer neutrala karaktärer, anit-heroes som jag. Och Planescape var ett riktigt bra spel om man ville spel antingen som anti-hero eller ond. Flörtarna med Annah är ett sånt exempel, diggade henne skarp mest för de coola dialogerna man kunde ha med henne...då när Nameless One och hon flörtar med varandra o biter varandra och en massa sådana grejer.
8
Fallout 2 : Sulik
Sulik & Grampybone...förmodligen den näst härligaste duon inom hela RPG genren. Så jävla rolig han var, tyvärr kommer jag inte ihåg något fett citat från honom..:(
7
Baldur's Gate 2: Throne Of Bhaal : Yaga Shura
Detta tyckte jag var en av de mest intensiva så att säga striderna i hela ToB, kommer fortfarande ihåg när jag inte palla leka med varken yaga Shura eller hans undersåtar efter ett tag så jag förvandla PC'n till the Slayer o riktigt slakta Yaga Shura, så jävla badass jag kände mig då asså
6
Star Wars: Knights Of The Old Republic : HK 47
Translation: My systems tell me with 98% accuracy that it seems as if the jawa wants you to find the rest of his clan and save them from the sandpeople, master.
And what's the other 2%?
Answer: That the jawa wants to lead us into a trap so we could kill it. But that's propably wishful thinking from my part, master.
Den skönaste roboten någonsin, han var så härligt morbid och rolig på samma gång, kom alltid och förslog att man skulle döda saker och ting och blev alltid så jävla glad när man lekte lite ond.