I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

doom3 referat(spoilers)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2004-10-21 16:50

doom3 referat(spoilers)

ok nu har jag spelat igenom doom3 på normal, vad tycker ni om spelet?
plus och minus
- inge "doom" känsla, tycker det kunde varit mer monster som tålde lite mindre.
- inge dubbelhagel
-efter varje monster kunde man i princip vända sig om och skjuta ned en till, hela tiden kom det 1 bakom och 1 framför.
-om man inte har en bra dator laggar spelet sönder, lite synd, tycker man kunde ha gjort spelet lite enklare,hade blivit samma sak egentligen.
-soulcube kanske va lite lam, dödae dom tjockaste monstren på 1 träff, och ger en nästan full hp. Tycker den borde ha gjort massa skada istället för direkt död.

+extremt snyggt
+pda idén tycker jag var väldigt bra, lite kul med spam mail och grejjer vilket jag tycker resulterade i att man kunde leva sig in i hur folk hade det när dom jobbade på mars. Även hemligheterna va kul om man hittade dom.
+kul att dom hade med gamla monster, kul och se dom i uppdaterad version.

sista ord: tycker dom kunde lagt ned lite mer tid på handlig framför grafik, dvs mer mails på pda osv, kanske lite mer monster och mer bossar. Dom sa också att dom skulle göra färre smartare monster istället för upplägget i doom och doom2, jag märkte inte ngn speciell AI skillnad.

Gifted Rebels And Funky Fresh Individuals Tagging to Impress And Rock the possible situations Today. Aka GRAFFITI ART

2004-10-21 18:39
Spelet är sjukt hett.

-Nee läskigare med stora monster som tål allt. Fick slut på ammo så sjukt ofta igenom spelet och fick backa med pistolen och döda gubbar.
-Dubbelhagel saknas, saknas som fan.
-Njaaa, vette fan om de stämmer asså.
-Faktiskt, den krävdes en för bra dator.
-Soulcube va skit rolig ju! Troligen de roligaste vapen på länge.

+Skit snyggt.
+Mailsen va riktigt roliga faktiskt och det gav riktigt mkt extra om man läste dom alla.
+Det gav också ett stort plus med dom gammla godingarna i super versioner.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-21 23:59
Kommer komma feta mods till denna motor så det gör inte så mycket att spelet hade lite sunkiga brister.

2004-10-22 00:17
tyckte det var för mycket skuggor å mörka korridorer. Det gjorde ju spelet läskigt som fan men efter en stund så lessnade man på det. sen så att det kunde teleporteras fram fiender lite överallt blev också jävligt irriterande, och inte så himla läskigt heller, då föredrog jag när dom kom kraschandes genom väggarna & taken så man höll på att skita på sig.

Sen så kunde dom hoppa över vissa "video" sekvenser när nån ny fiende kom, t.ex när man mötte den första "tjuren" (vet inte vad jag ska kalla dom.) när man var instängd i ett litet rum med en stor glasvägg på ena sidan. Då skulle dom strunta i film-sekvensen, för man hade allvarligt fått hjärtattack om den där jäveln skulle komma bankandes på dörren utan förvarning.

det jag verkligen gillade med doom3 var att det inte kryllade med ammo och liv. man lära verkligen kämpa sig igenom vissa partier utan ammo å grejer, man kunde liksom inte gå omkring å skjuta hejvilt omkring sig.
"A thorough reading and understanding of the Bible is the surest path to atheism." - Donald Morgan

2004-10-22 00:32
håller verkligen med om det sista
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Admin

2004-10-22 02:37
Det sämsta med spelet var att de gamla fusken inte fungerade. iddqd, idkfa (idfa om man "inte vill fuska så mycket"), idclev m fl är klassiker som inte ska bytas ut. Och ja, det är givet att man fuskar i de flesta spel, i synnerhet när man ska köra på svåraste leveln och klara spelet med enbart motorsåg :) Det ger spelet ytterligare en dimension när det är avklarat att kunna vara odödlig och omringad av monster och bara kunna genomföra en massaker. Blir iofs enformigt, men då byter man bara bana.

(Det är väl f ö nåt som är jäkligt taskigt med dagens spel över huvud taget, att man måste dra ner en console som kan vara det svåraste med ett fusk och sen skriver man i 11 fall av 10 "god" och/eller "giveall" om man vill fuska).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-10-22 08:28
håller med om zombiesaken, lite mycket resident evil, ja. kanske bara skulle ha tagit dom gamla hederliga med grön frilla...
Gifted Rebels And Funky Fresh Individuals Tagging to Impress And Rock the possible situations Today. Aka GRAFFITI ART

2004-10-22 11:45
Ehhhh man e färsk om man kör me fusk i sånna här spel ;)
Chainsaw!

Den blev jag ruskigt glad över faktiskt, tog mig igenom mkt med den kära vännen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2004-10-23 00:38
Nej, men är härdad om man kör med fusk :P

Dock är inte fuskkulturen vad den en gång var. Nu finns allt på det där jävla internetet och tar ungefär 2 minuter att hitta. Det var coolare förr, när man fick leta runt i tidningar och fråga folk som hittat fusken. Eller koden till Mike Tyson i Punch Out när man inte klarat sig hela vägen fram.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-10-23 14:30
Evolution P20: håller med, fusk var mer exotiskt förr :)