I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Laserkvalitè vid chippning

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2004-09-09 21:06

Laserkvalitè vid chippning

Tänkte chippa min ps 2 för tusen spänn imorrn men jag har hört att det inte ska vara så bra beroende på vad laser man har.
Min har dock funkat bra och inte hackat på nått spel eller film utom battle royale.
Min konsol är förvisso köpt för en 3 år sen och är av model
scph 30004, kanske för gammal?
Tack på förhand=)

www.homos.se "En genväg till himmelen"

2004-09-10 07:56
du har gjort 2 likadana forum =) ville bara säga det! puss
Forumsignatur:

2004-09-10 08:30
Jag chippade min ps2 nyligen och har inte kunnat köra brända spel pga att min laser e för trött =(
Taikon - The Bastard Formerly Known As Mad-P <br> "What was your dick doin' in the milk man..."

2004-09-10 09:06
¨taikon, vad har du för laser då? o vad koster en ny sådan?

2004-09-10 10:42
finns det nya chip med sånna komponenter också,vet inte om det är messiah han kör men det ska va nytt i alla fall.

2004-09-10 14:23
det är fullständigt värdelöst att köra en massa billigt mög, det ska vara riktiga grejer. Jag fixade in ett messiah2 i min maskin för ett år sedan till en kostnad av 1000kr. Det har använts väldigt mycket och fungerar fortfarande felfritt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2004-09-11 12:46
Taikon P21

Vilket chipp var det du fixade in då? =S

Funderar själv på att chippa om min Ps2 för att bl.a köra Mega Man Anniversary Collection, men jag är osäker på vilket chipp ja ska ta, förmodligen ett rätt dyrt för att få bra kvalité som det nämns i tråden.

Coke P19 Chippade du din Ps2 hos Psxcare?

=/
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.

2004-09-11 18:32
Man bödr först kolla upp vilken version man har, själv hade jag en v 3:a och det rekomenderades inte att chippa med nått chip.
Har dock en del bra spel så nu blir det till att sälja på blocket, kan nämligen köpa ett silver ps2 med 2 kontroller och nytt bra chip för 2500 på xl.nu sedan=)