I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-03-11 14:19

Gudfadern!!

Läste på gamereactor.se att EA ska göra gudfadern! Hoppas bara inte att dom slarvar bort licensen..

"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2004-03-11 14:21
Med risk för att vara bitter tror jag den lämpar sig bäst som film, men det kanske kan vara ett kul lir.

2004-03-11 14:27
Pax för att vara sonny
That's my mother you're pissing on.

2004-03-11 14:34
dlc P26

Spelat mafia?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-11 14:45
Jag känner mig ändå jävligt skeptiskt mot det, men det kan ju bli bra.
Men EA håller ju fan på å ta över hela spelbranschen.

2004-03-11 15:45
dlc P26

Ja, din poäng är att...?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-11 15:59
dlc P26

Man behöver ju inte ha samma handling som i filmerna. Räcker om man har vissa nyckelkaraktärer och miljöer från filmerna för att det ska få den rätta känslan. Mafia tog jag som exempel för att det är det mest gudfadern-aktiga spel jag har spelat :P

2004-03-11 16:26
Mafia var ändå ett exempel på hur man skulle kunna gå till väga när man skapade ett spel baserat på gudfadern-filmerna. Personligen tror jag att något slags action/äventyr i en stor stadsmiljö skulle passa bäst och jag tror att det kommer något i den stilen också. Känns som att det ligger rätt i tiden. Ett strategispel vore svårare då man aldrig riktigt kommer nära några karaktärer i ett sådant.

Mafia ligger också nära till hands när man tänker på det filmiska sätt spelet presenteras på, skulle passa ett spel i gudfadern-miljö också. Skulle ju helst vilja ha en något mer seriös framtoning än GTA.

2004-03-11 16:28
Ett rollspel skulle kunna passa bra också när jag tänker efter.

2004-03-11 16:28
och det går att göra bra spel på filmlincenser, knights of the old republic och blade runner är bra exempel.

2004-03-11 16:35
dom har ju redan gjort ett gudfadernspel till Amiga.. jag kommer ihåg att jag gillade det som fan.. kommer dock inte riktigt ihåg hur det var, och särskilt trogen filmen var det säkert inte..