I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flash tar kål på mitt tålamod!!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2011-10-04 05:51

Flash tar kål på mitt tålamod!!

Jag kommer snart slänga min macbook i väggen vilket skulle suga då jag inte har råd med en ny laptop, så jag behöver råd.

VARENDA dag fuckar Flash upp Firefox och/eller Safari. Ibland behöver det inte ens handla om något specifikt Flash-tungt, utan bara en hemsida med nåt Flash-element som gör det. Visst jag har många flikar uppe, men det borde inte spela nån roll känns det som. Det som händer är att webläsaren låser sig och det lilla regnbågshjulet kommer upp och jag kan inte klicka på nåt. Jag kan fortfarande använda datorn på andra sätt, men inte webläsaren. Ibland kommer det upp en varningsruta som säger att flash crashat, men oftast är det bara hjulhelvetet som snurrar och inget annat händer.

Har testat att installera om, uppdatera, byta webbläsare, allt, inget får mig att undkomma att flash minst en gång per dag låser min webbläsare.

Har någon något råd att ge? Något jag missat?

Ps. vill helst inte förlora mina tabbar jag har uppe, inte hela världen iofs. men jag försöker att undvika det.

Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-10-04 15:47
Jag har aldrig haft problem med flash, men sen är jag inte inne på jätteflashtunga sidor. Jag kör bara Safari dock, tycker mozilla känns för tungt.

Insåg att jag inte var till någon hjälp alls, men nu vet du att det åtminstone inte gäller alla mac-användare.

2011-10-04 16:05
Det är det som är grejen, jag är inte heller inne på väldigt flashtunga sidor, plus att jag använder både firefox och safari, det händer på båda regelbundet. Det börjar bli väldigt frustrerande...

2011-10-04 19:52
finns ett program till google chrome som heter killflash. gör alla flashfönster till rutor där det står flash på, och om man vill aktivera dom trycker man bara på dom en gång. funkar rätt bra, men känns ju dock inte som att varken safari eller firefox ska krascha på grund av flash. pröva google chrome och se om du har samma problem, om det fortfarande kraschar kan du nog hitta flashinaktiverare som plugins till dom flesta webbläsare!

2011-10-04 23:28
Jag fick det där problemet helt plötsligt för ett tag sedan, antagligen efter nån uppdatering. Både Safari & Firefox kraschade ett par gånger om dagen pga Flash. Men för någon vecka sedan började köra Chrome för att testa lite & nu har jag inte haft en enda krasch. Finns rätt mycket bra add-ons till Chrome också + att det tog bara nån sekund att importera bokmärken & inställningar från Firefox.
Kan ju vara värt ett försök kanske?

2011-10-05 01:48
Jag testade Chrome för ett tag sen och det va samma sak där, jag kan dock prova igen och se om det blivit bättre!

2011-10-06 09:12
Tanka hem flashblock och Noscript till Firefox, funkar kanon
http://duckdown82.tumblr.com/
Skivsamlare

2011-10-06 13:58
Räcker med noscript, det blockar även flash
fair enough..

2011-10-12 19:56
Tanka hem flashblock och Noscript till Firefox, funkar kanon
... och stäng av automatiska updateringar av firefox, blev själv körd av flash problem när FF börja updatera sig till beta varje vecka.