I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Adk S-51, bra mikrofon?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2011-07-28 19:03

Adk S-51, bra mikrofon?

Hallå Whoa!

Har nyss fått mitt Line-6 ljudkort, mitt stativ och puffskydd. Har även en Shure SM58 mick som jag inte tycker håller måttet..

Hört att ADK S-51 ska vara en bra mick för priset, vad tror ni? :)

http://www.emusic.se/default.asp?do=search&text=adk&kategori=&grupp=&undermeny=&flik=1&exp=&info=12544

Kostar 1500:- på 4sound..

Ta en banan
Producent

2011-07-28 19:19
Skojjar du mä mig, SM58 är skitgrym för vocals, du måste lära dig och mixa bättre helt enkelt, allt handlar om mixning, klart även avståndet och kontroll på hur du rappar, kraften i rösten osv, många faktorer spelar roll när det kommer till en bra mix, jag säger detta ofta till nybörjare
Since 1984
@realgizlee // twitter

2011-07-28 21:04
Ljudet blir för lågt, och om jag höjer spricker ljudet.. :)
Ta en banan
Producent

2011-07-29 02:06
det ska va lågt, du ska inte höja, det gör du i mixen, använd Limiter, Compressor, en extern compressor skall man helst använda med en sådan, satsa på den micken du länka annars, du måste tänka på att skaffa rätt utrustning innan du köper mickar o har dig.

När jag använde internt ljudkort (Juli@) så hade jag compressor och ett mixerbord.
Nu är jag effektivare och kör Mbox och Macbook Pro, det enda man behöver.
Är du seriös med det du gör så är du vis och investerar i bra utrustning, ta det från nån som spenderat massa pengar på skitsaker
Since 1984
@realgizlee // twitter

2011-07-29 11:33
Tack för ditt grymma svar! Ja jag är väldigt seriös med det jag gör, så en bättre mick skulle ju ändå sitta fint! Hört att Adk S-51 ska vara en väldigt prisvärd mikrofon, vill ha en mick för max 2000. Vilken skulle du rekommendera?
Ta en banan
Producent

2011-07-29 14:18
För under 2000 kr? hade nog kört på Röde Nt1-A den har man reccat med och fått riktigt bra resultat tidigare
Since 1984
@realgizlee // twitter

2011-07-29 14:58
Den ser bra ut, ska kolla runt lite till och fråga om denna micken. Säger fler att den är bra så köper jag antagligen! Tack för svaret.
Ta en banan