I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-07-21 00:06

OSX Lion

Så fett! Vad tycker ni? Vilken är er favoritfunktion? Trodde jag skulle bli askåt på mission control, men gillar fan multitouch gestures för att byta "spaces" (med magic mouse) mest hittills. Launchpad förstår jag inte vad det ska vara bra till, och fullscreen och autosave får man la vänta lite på så 3e parts utvecklarna hinner uppdatera sina appar...

jag har alltid rätt.

2011-07-21 10:08
En fråga:
Har en macbook pro som är drygt ett år gammal, ett och ett halvt kanske. Om jag installerar Lion, kommer den gå bättre eller sämre då, när jag kör program som Logic t.ex.?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2011-07-21 11:02
Undrar samma som funken!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Redaktionen

2011-07-23 12:17
Det borde ju inte bli sämre om man har:

Mac computer with an Intel Core 2 Duo, Core i3, Core i5, Core i7, or Xeon processor
2GB of memory
OS X v10.6.6 or later (v10.6.8 recommended)
7GB of available space
Some features require an Apple ID; terms apply.
Some features require a compatible Internet service provider; fees may apply.

Men man vet ju aldrig...
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2011-07-24 11:03
Jag har en drygt ett år gammal macbook (den modellen som var unibody innan alla dom bytte namn till macbook pro). Jag upplever inte att min dator blivit slö. Kör aldrig logic, men photoshop rullar på som det ska.
jag har alltid rätt.

2011-07-24 14:15
En fråga till:
Vad händer med program man har installerat? Är allt kvar eller måste man installera om allt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-25 01:15
Beror på. vill du göra en clean install (vilket jag personligen gillar) blåser du hela systemet och får allt fräscht. Då måste du dock lägga in allt på nytt (no biggy om du har en extern hd att backa upp på). Annars installerar du bara vanligt och då är allt som det brukar vara förutom att du kör lion istället. Vissa fåtal program funkar inte riktigt som de ska (än). Kolla på http://roaringapps.com/ om det är någon app där som inte funkar som du absolut inte kan leva utan. Isf får du vänta tills utvecklaren släpper en uppdatering ;).
jag har alltid rätt.
Producent

2011-07-25 03:04
vadå, kan man inte köra timemachine återställning efter en clean install så slipper man allt krångel maybe?
Since 1984
@realgizlee // twitter

2011-07-25 10:23
Isf får du vänta tills utvecklaren släpper en uppdatering ;).

Grejen är att jag kör crackat program så jag kan inte uppdatera det så det är väl det som är största kruxet.
Producent

2011-07-25 10:30
crackat:S uppdateringen kostar typ 200 spänn, varför tanka olagligt, it doesn't add up
Since 1984
@realgizlee // twitter

2011-07-29 08:56
micKillah P27: Vad är poängen med en clean install om återställer gamla systemet från time machine igen?
jag har alltid rätt.

2011-07-29 09:55
micKillah P27
Crackade program, inte operativsystemet. Jag kan inte uppgradera programmet som jag använder för då funkar inte nyckelkoden längre.

Därför undrar jag om man kan installera lion och fortsätta köra som vanligt eller om det kommer bli problem.