I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad har ni för appar till er smartphone?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Rappare

2011-06-16 20:20

Vad har ni för appar till er smartphone?

Tjabba! Tänkte ifall ni har några roliga appar ni har på eran smartphone som ni kan rekommendera till andra människor :)

Själv sitter jag på: Arlas app, Plants VS Zombies, Angry birds, djay, aftonbladet, imdb, SL, SF, Systembolaget, Spotify, Fejan, twitter, speedflirt, fruit ninja, jag har aldrig, akinator, svåra svenska ord.

Så vad har ni att rekommendera?

Fridens!

(Inlägget ändrat av Gogaku som ändrade tråden så att den handlar om alla smartphones 2011-06-19 19:42:14)

Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Moderator

2011-06-16 20:46
true caller, flight radar, plex, tradera, skånetrafiken, cracked, cyclemaster, fotbollskanalen, svd, tv.nu
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2011-06-16 20:53
Nu är det så att jag rockar Android, men jag har F1.com 2011.
Räcker så liksom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-06-16 22:23
Ptja, ni kan ju tipsa om android-appar också givetvis :)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-06-16 22:37
Blir så jävla tråkigt med bara iPhone hit och dit. Man kan blanda tråden istället :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-19 19:46
Har en Nokia N97 (suck...) med: Qik, JoikuSpot, Worms, Block Breaker 3, Skype, Fring, Uploader Pro, etc.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Rappare

2011-06-20 16:21
Tack till Gogaku som ändrade rubriken :)

Laddade hem ett rätt galet spel till iPhonen som heter Touchgrind. Man åker helt enkelt bräda :) 38 spänn, lite dyrt kanske men det var helt klart värt det :)

2011-06-20 17:19
abduction! är ett roligt spel.
dropbox, sveriges radio, swedbank, spotify, tvmatchen, tv.nu, schack, winamp, andchat, acv (app för att läsa serier), hmm.. säkert nå mer, fast dom där brukar jag ivf använda =)
((MAAD))
Skivsamlare

2011-06-20 23:10
Har Android.

PowerAMP (musikspelare)
Facebook
Dolphin Browser HD (webläsare)
Twitter
Beautiful Widgets
Advanced Task Killer
AndroZip
Nordea
WidgetLocker
Minimalistic Text
Electrum Drum (Sequencer)
Hitta.se
Zap's Hitta
Jasuto (synth)
Spotify
tv.nu

typ så hehe!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-06-21 02:40
Hmm, undrar om dropbox finns till symbian, det lär det iofs inte göra. Lätt ett av dom värdaste apparna/programmen, har det på alla datorer här hemma :)

(Inlägget ändrat av Gogaku 2011-06-21 02:40:30)

Just det, WhatsApp är också grymt värt, som sms fast via 3G/Wifi så man slipper paya för varje sms (som en chatklient egentligen fast man använder folks mobilnummer istället för nån epost/användarnamn). Se bara till att polarna också har det. Finns till iPhone, Android, Symbian, etc och funkar mellan de olika plattformarna.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-06-22 11:15
Snesoid :D spela fett med supernintendo spel. finns även Genisis och nes. Robodefenders,
frukt ninjan, bebbeld, slimeball.
Sen ett riktigt nice bildgalleri.

Finns alldeles för mycket skitappar.. har säkert testat 50 st som är helt röv. typ, smoke a bowl, fakta om alla skjutvapen+ljud. gräsodlar/försäljar simulator. Get youre screen clean, typ brudar som kommer halv näck och putsar upp din skärm :D
Shopping korgar/vagnar, olika kalendrar och list appar.. Uh
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Moderator

2011-07-18 13:59
Jag frågar här istället för att göra en ny tråd:

Är det någon som har tips på bra väckarklock-appar till Iphone? Kravet är att man kan vakna till musik från Ipoden samt att appen inte lyser för mycket. Jag har nån gratisklocka som jag inte kan använda för den lyser upp hela rummet, även i dimmat läge.

Eller det ultimata skulle vara om man kan skippa appen och göra som jag önskar med den inbygda alarm-funktionen, men enligt både mig och internet funkar inte det.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator

2011-07-18 22:33
Det var inget. Kom på att det bara är att söva telefonen. Hehe.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Promotor

2011-07-24 22:14
Har för många appars för att orka lista allihopa, men här är några jag använder mest:
Textie (sms), Viber (samtal/sms), Facebook, iMsn, Skype, Momento (Daganteckningar), LogMeIn (styra datorn), Asphalt6 (enligt mig det bästa bilspelet till touchlurar), LuxorAR HD (beroendeframkallande spel), Monle (Inspelnings app med 4 tracks), FL studio mobile (Fruityloops på luren), HDR artist (hdr kamera app), 8mm (skön videoeffekts app med många filter)..

Känns som de kunde va lite kul att förklara vad det är för något också.. en massa namn på appar säger mig inte mycket alls..

2011-07-26 20:02
SR, Spotify, Google+, SEB, SMHI, Facebook, Wordpress, Skånetrafiken, Lastpass...
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2011-10-14 11:38
Äntligen så hittade jag tråden:) Kul att se vilka appar andra har!

2011-10-17 22:17
Känner att jag måste fylla på min lista lite!
AndFTP

Androidlost (om man skulle lyckas bli av med mobilen så kan man t.ex fota, säkerställa info, radera info, osv osv direkt från nätet)

Animated Widget

Automatic task killer

Beautiful widgets

Blade buddy

CF-bench

Drag Racing (sjukt simpelt fast underhållande bilspel)

Easy Installer

Fruitninja

Hoccer (häftig app som gör att man kan "slänga" bilder till andra telefoner /datorer,
ser häftigt ut)

Incoming - snygg nummerpresentatör

GetJar - Få betalapps gratis! $50 apps läggs ut gratis, helt lagligt.

Minimalistisk text - Kan göra rätt läckra klockor och andra användbara "boxar"

Modern Combat 2 - Rätt ball FPSlir.

Ninjump - roligt och simpelt hoppspel

Papercamera - App som gör att man kan ta bilder som ser ritade ut... typ i blyerts osv.

Splashtop remote - Gör så du kan styra din dator. Du får databilden direkt i luren.. så du kan göra mao allt på datorn med den appen.

Superuser är ju som ett krav-.

System tuner pro - om man vill kunna kontrollera sina kärnor osv så behöver man det.

Soccer scores - alla ligor och dylikt med live feeds. Bra om man gillar fotboll .

Seal - gör att man kan sätta lösenord på ja vad man nu vill ha lösen på, t.ex sms eller dylikt.

They need to be fed - Roligt och simpelt spel.

Titanium backup - känns som ett måste det också, gör som det låter, back up.

Wikipedia

Pingchat

Dolphin browser HD

OBS: en del av dessa apps kräver ROOT, så om ni inte har rootat er lur så kolla t.ex http://www.swedroid.se för mer info.
Apps och dylikt som kräver ROOT brukar ofta ha med det i sin beskrivning när man läser om det på market.
((MAAD))
Poet

2011-10-18 01:09
Jag har en app som gör att jag kan ringa och texta... oj förlåt, det var visst ingen app, utan bara en vanlig mobiltelefon :)
At the gates of Eternity...

2011-10-25 21:04
Kör Android, Samsung GS2

Mina apptips är:

Gesture Search - enkel sökfunktion där man skriver en bokstav, perfekt för snabbt ringa upp folk.

PdaNet 3.0 - för att dela nätverk med dator, fungerar på Mac, pc och ubuntu.

Ljusaste ficklampan - perfekt ficklampa helt enkelt.

Dragon fly - simpelt men roligt spel.

Vem ringde (eniro) - slår upp nummer som ringer till en. Hittar bla telefonförsäljare rätt ofta.

SlideIT Keyboard - bästa appen! man skriver genom att dra fingret mellan touch- tangenterna
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2011-10-25 22:49
Android:

True Caller
Speakto assistant
Tinyshark

sen några spel, men det är det enda jag använder, och änd är det slut på minne i telefonen.. =/
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2011-10-26 20:50
Mina appar:

3
4 Player Reactor
Abduction:World attack
Air Control
Air Hockey
Alarm Clock Xtreme Free
Alchemy
Amatalee
BeatBox
Blockdroid Lite
Blocket
Camera ZOOM FX
Compass
Crazy Penguin
Droid DJ Lite
Facebook
FlashLight Professional
Funny Facts Free
Gold Miner
Guitar Tuner (Free)
Jelly Monsters Lite
Labyrinth Lite
Link It Pro
Mouse Trap
MusicTimer
PhotoFunia
PvM(Pumpkin vs Monsters)
Ringtone Maker Pro
Scooter Hero AD
Shazam
Shoot Bubble Deluxe
Sonic Mosquito Repellent
SoundCloud
Spotify
Squibble
StopWatch & Timer
Super Box
Swedbank
TubeX Uloops Studio Lite
xPiano+
YouTube

Överdriver mycket, jag vet. :)
Mycket jag har kvar p.g.a highscore o.s.v
I got an idea so smart my head would explode if I even began to know what I was talking about" -Peter Griffin