I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med extern hårddisk.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2011-06-04 19:19

Problem med extern hårddisk.

Hej!

Till en början så hittade inte datorn den externa hårddisken, vilket gjorde att jag flertal gånger startade om datorn samt hårddisken dessutom testade annat usb-uttag. När datorn väl hittade hårddisken så fanns den lokaliserad under "lokala enheter" och inte på "Enheter med flyttbar lagringsmedia". När man försökte öppna hårddisken så låste sig rutan och man kom aldrig vidare. Så fort man kopplade ur hårddisken ur datorn började den "rutan" fungera igen.

Sen råkade jag klicka mig vidare på "formatera hårddisk", men tog ut usb-sladden innan något hände. Det stod ett meddelande "inget har formaterats".

Vidare sökte jag på google och klicka mig in på den här datorn, enheter och hittade hårddisken där. Men då stod det att den var tom, att 100% var ledigt. Men kan fortfarande inte komma in på hårddisken.

Min fråga lyder då alltså. Kan jag (om allt har raderats) återfå det som var på hårddisken? Eller ta sig in på den, vad gör jag fel?

Har ej tillgång att testa annan dator eller en annan usbsladd just nu.

Mvh, Mitchy.

Don't!