I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Datorn hänger sig, går ej att starta

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2011-01-11 17:25

Datorn hänger sig, går ej att starta

Haft en stationär hp dator i drygt 1,5 år och den började hänga sig för ungefär tre veckor sen. hade samma problem för ett år sen men det löste sig då av sig själv

Den hade sen en tid innan låtit mycket - fläktarna skulle jag tro.

Kan inte alls mycket om datorer och visste inte riktigt hur jag skulle gå tillväga, försökte felsöka och kolla om allt stod rätt till men kom inte fram till var problemet var. Iaf fick jag tipset att damma ur den och gjorde det, genom att blåsa och använda en torr dammtrasa och en liten pensel. Efter det slutade den väsnas och verkade först fungera som förut, men nästa gång jag slog på den var den väldigt seg och tog lång tid för olika program att svara.

Nu när jag startar den kommer jag först till återställningshanteraren och har försökt återställa den till fabriksinställningarna men den hänger sig innan hela proceduren är genomförd, nästa gång man startar den stannar den vid en svart bild som säger -detecting storage device- och sen händer ingenting. Har tänkt lämna in den på reparation, men tänkte bara kolla om någon här haft ett likartat problem eller vet vad som är fel. tacksam för svar.

ps. enligt vissa på hewlett packards hjälpsidor är det hårddisken som är kass. ds