I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Konstigt problem, långdistans, datorklocka o video-chatt

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2010-11-20 10:47

Konstigt problem, långdistans, datorklocka o video-chatt

Hej!

Min laptop är 5 år gammal och batteriet till datorklockan har tagit slut. Det här har förit med sig massvis med konstigheter.

Jag har det längsta långdistansförhållandet ever, nämligen London - Tokyo så ni kan tro att video-chatt är extremt viktigt för mig.

Jag har försökt använda dessa program:

googletalk
gmail-chat
MSN

... o inget funkar. Jag antar att detta har att göra med mitt datorbatteri.

Så, till min fråga: Hur kan jag video-samtala med min tjej? Ngt som komplicerar de ytterligare - hon har Mac och jag har PC.

En ide hade varit att streama till ngn websida kanske?

Alla försök till hjälp vore väldigt uppskattat.

2010-11-20 13:36
måste väl gå att byta ut enna?

2010-11-20 14:25
Jo men jag letar efter en tillfällig lösing till jag orkar göra det.

Toastare

2010-11-20 14:39
batteriet till datorklockan? vad har du för stenålders dator?
Jag skyller allt på Emma!

2010-11-20 14:51
Hej BountyBoo,

Jag trodde att alla datorer hade en datorklocka som drivs av ett separat batteri? Jag har en Fujitsu Siemens Lifebook från 05 o den är fortfarande rätt OK

Toastare

2010-11-20 16:45
Har bara aldrig hört nån som behövt byta det.. men har du en 5 år gammal PC förstår jag.

2010-11-24 21:56
Även många nyare burkar har ett litet backup-batteri till klockan.

Måste nog vara sådär trist som alltid och be om lite mer info om hur det strular och vad som händer när ni försöker. "Det funkar inte"är faktiskt en urusel felbeskrivning att jobba med. Kan inte alls se att det har med klockan att göra dock.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.
Toastare

2010-11-24 21:58
Endeavour, jo men att batteriet tar slut.. det jag menade.

2010-11-25 08:53
eftersom inga IM funkar så måste det väl finnas nån chat med privat rum eller liknande där ni kan prata? Jag sitter på jobbet, så vågar inte googla private cam-chat :)