I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Boota från usb problem!?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2010-07-26 13:04

Boota från usb problem!?

I need some help, det är så att jag försöker installera Win7 på min Fujitsu Siemens Amilo Notebook Si 3655 som nu har Vista installerat. Skulle boota med dvd men tydligen så har lasern i dvd-rw'n fuckat ur och kan bara spela cd skivor och eftersom dvdn är slip in eller vad det nu heter så kan jag inte rengöra lasern heller.

Så jag skapade mig en bootable usb med win7 på och väljer att boota från den i BIOS vid omstart, den kommer upp som Kingston HDD usb 2 eller nåt liknande men efter jag valt den i boot menyn och flyttat upp den över den interna hårdisken i bios så startas vista som normalt, den skiter i usb'n.

Har testa diverse olika guider och tools för att göra usb hdd'n och testa med 2 olika usb stickor och får samma resultat. Googlat som en galning men till ingen nytta, laptopen är bara nåt år gammal och borde väl vara bootbar från usb?

Tacksamma för svar!