iPad - so so sweet
Nån mer som har skaffat en? Isåfall, rekomendera sköna apps? Lite framtung är den. Skrivet från min iPad.
i get more pussy then panty!
Är inte iPaden i stort sett bara en stor iPhone som man inte kan ringa på? Educate me!
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Ja jag skulle också vilja höra ett eldtal om hur bra den är. Vad betalade du?
vad kan man göra med en ipad som man inte kan göra med en mini-laptop?
SMÅLAND!
Som med alla grejer Apple gör så handlar det nog mer om känslan än nått man kan göra. Läste en utmärkt artikel om det som handlade om att om "prylar" har rätt känsla i sig så kommer folk köpa de oavsett om de behöver den eller inte. Man intalar sig att man behöver den och därefter finner man funktioner för den.. snarare än tvärtom, alltså att man är i behov av något och köper något utifrån behovet.
Jag har försökt intala mig att jag behöver en ipad i snart ett halvår. "tyvärr" har jag misslyckats övertyga mig själv ungefär lika länge.
cry me a river! --> thcrew
Har du haft en i tassarna? Finns ju risken att allt förändras då... :)
iPad 32G WiFi - 6000 kr. Kan tyckas att den bara är en stor iPod touch, men när man väl har haft den i händerna så inser man ganska snabbt att det inte är så. Den kommer dock inte ersätta din laptop heller, men den känns inte som en oversized iPhone/iPod. Det är nu man också inser hur bra (nästan) iPhone OS är, det känns som att det är så här det var tänkt från början men att dom lanserade iPhonen för att få in folk på touch-grejen. T ex så är iTunes & Appstore så mycket bättre, så mycket mer överskådligt, så mycket mer användarvänligt. Och har man någonsin gillat att spela ett spel på iPhonen så är det löjligt mycket roligare att spela på iPaden och de är väldigt tråkigt att spela spel på iPhonen istället nu. Man vänjer sig snabbt vid den stora skärmen, som har sjukt bra respons, och är snygg. Även mail, kalender och bilder får ju komma fram och skina här. De är ju så här det ska vara, även om kalender är rätt bra på iPhonen också. Finns två saker jag vill se dock, ett filsystem som går att komma åt från varje app. Det räcker med att Apple delar med EN mapp som alla kan komma åt, så att det går att ladda hem vilka filer man vill från vilken app man vill (t ex safari, mp3or, RAR-filer osv) och sedank unna dela filerna med vilka appar man vill. Sen såklart multitasking, speciellt när det kommer till spotify. Det är dock på väg men skönt om det hade vart med från början. Har hittils inte laddat hem så väldans mycket apps än, just nu är det free som gäller. Det finns ju x-amount med filmer ute på nätet nu men om de är nån som vill se nått speciellt så holla så kan jag göra nån liten film och lägga upp.
confidence hur är filmstreaming från en mediaserver? Skulle tänka mig i stort att enda användingsområdet är att ta med iPad till sängen och streama nåt avsnitt av något eller se film (även lite surf), men annars, njaa. Batteritiden?
iPad kommer att sälja som smör, sanna mina ord ^_^ Sen måste folk fatta att det inte är en laptop eller tablet, utan en MID (Mobile Internet Device). Och det är ju bara en tidsfråga innan du kan jailbreaka den och få tillgång till allt det där confidence. Jag kommer åt hela min filstruktur på min iPhone, kan multitaska osv :)
Look with your own eyes - See with your own mind
wow, du kommer åt din filstruktur på din iphone och du kan multitaska, grattis. hur jävla skev är inte världen när det mest självklara förvägras en. :/ Kaneida, då är man antagligen mer, eller lika, bekänt av ex. en macbook. De flesta som köper en ipad lär väl dessutom ha en tv i sovrummet. Men visst, hookat till en tv-setup hemma som du kan streama all tv genom har du ju en liten edge över en laptop iaf - om vi bortser från att vi antingen behöver hålla i den under hela tiden, eller skaffa någon form av stativ. Trist att ingen på allvar tycks satsa på penntekniken (eller har jag fel?). En platta med schyssta text- och bildbehandlingsprogram och bra pennteknik hade jag inte bangat på.
Haha menar väl mer att man är en idiot om man inte jailbreakar, det har ju trots allt varit så pass enkelt överlag. Och att sitta och gnälla över att man saknar funktioner som bara är en knapptryckning bort känns ju mest töntigt.
Kaneida Funkar hur bra som helst, jag laddade hem AirVideoFree till iPaden och ett litet serverprogram till datorn, och dom parades ihop direkt över WiFi. Med Free kan man dock bara ha 3 filmer i kö samtidigt, vilket inte gör mig något. Jag låg i sången igår och kollade på Solsidan och de flyter på hur bra som helst, även när man väljer att den ska konvertera samtidigt som man kollar. Jag fick hem den i tisdags, har lekt en hel del, lagt in bilder, surfat, spelat osv, och jag laddade den första gången igår (lördag), idag har jag använt den sen 8 imorse och gjort samma saker och det är bra med batteri kvar.PenDragon Ja det gör jag också, på min iPhone men än så länge finns det inget jailbreak till iPaden så :) Men samtidigt så kan man väl inte (om du kommer åt dina filer) t ex surfa in på en bilduppladdningssida via safari och sedan hitta bilden och ladda upp den? t ex på imageshack eller nått sånt? Jag vet att med jailbreak kan man ladda hem filer via safari också, men inga app-store-apps kan ju komma åt filerna.Joda Jag funderar på köpa nån slags penna/stylus, för att testa ritprogrammen ordentligt.
Pendragon, ja visst, men likväl borde man inte behöva avsäga sig sin garanti för att få tillgång till sådan funktionalitet. visst i vissa fall kanske det är befogat därför att man vill säkerställa att allt fungerar och håller god kvalitet, men i många fall handlar det bara om inlåsning och illvilja. confidence, kvarstår ju dock problemet med "intelligent" skriftanalys så att man kan skriva med skiten. nog för att det i vissa fall duger gott att bara kunna ha den som vanligt anteckningsblock, men när möjligheten ändå finns inom räckhåll att dessutom kunna generera "digital text" så är det lite tråkigt att det ändå tycks vara så långt borta. jag hade gärna sett en platta där jag kan läsa och enkelt kommentera material och dessutom enkelt dela med mig av detsamma till andra. där är ett touch-tangentbord aldrig ett riktigt alternativ.
Nja beror på confidence, det finns en del Cydia-program som kommer åt sånt. Men det är ju inte så jäkla viktigt ändå ^_^ Finns ju smidigare publiceringsmöjligheter än imageshack om det ska vara så, laddar upp mycket direkt till Flickr och till Facebook via min iPhone, fungerar felfritt. Joda: Du avsäger dig inte ett skit genom att jailbreaka :) Det är tekniskt omöjligt att brick:a din iPhone. Du kan ALLTID återställa till originalfirmware, hur illa det än gått. Givetvis hade det varit trevligare om man kunde göra det direkt, men det kommer ju. De har ju snott features från jailbreakscenen sen den först drog igång.
Brukar låta så tills du sitter med en trasig mobil och de vägrar ge dig en ny lur för att du breakat den. : -)
confidence Tack för feedback och tips på program. Tänkte även kolla med dig utifall du haft möjlighet för längre läsning på iPad'en? En av kritiken var ju att det var aktiv bakgrundsbelysning som tröttade ut ögonen snabbt och skulle göra den jobbig för eBookläsning.
Kaneida, största problemet ur eboksläsning är väl annars att skiten drar ström konstant till skillnad från en eboksläsare. men visst, bakgrundsbelysning är ingen hit när det gäller läsning. säger egentligen sig självt.
HTC har något liknande på gång, med Android givetvis. Även om man kan köra flera program samtidigt utan att behöva breaka/roota så hade jag nog inte skaffat en. Höll i en iPad för några dagar sedan, helt klart en jävligt ball pryl. Men det lilla man kan göra för det priset gör det inte riktigt värt.
SMÅLAND!