I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vill koppla in två skärmar; får damp.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2010-03-30 02:16

Vill koppla in två skärmar; får damp.

frågat på datorforum.se.

jag vet inte ens vem jag ska vända mig till. jag kan ju inte ringa netonnet och kräva att dom hjälper mig. jag kan heller inte ringa BenQ eller nvidia. eller? hjälp mig ffs.

Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2010-03-30 08:35
Det skulle ju kunna vara så att din ena vga port är paj... Vad står det när du går in på Nvida Graphic Center (eller vad dom nu kallar det)?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2010-03-30 11:51
vet inte riktigt hur jag lyckades posta på världens dödaste IT-forum... men jag gjorde ett nytt försök på IDG.

om nån vet lösningen och inte har IDG-konto så kan ni svara här.
Rhetoric

2010-03-30 12:05
Du skriver ju inte ett ord om vad du har gjort annat än att koppla in skärmarna. Du måste gå specifikt in på skärminställningarna i Windows och aktivera den andra skärmen som är avslagen by default vad jag kan minnas.

Dessutom föreslår jag nordichardware.se och sweclockers.com föe datorforum och idg eller whoa för den delen.

2010-03-30 13:14
Du skriver ju inte ett ord om vad du har gjort annat än att koppla in skärmarna. Du måste gå specifikt in på skärminställningarna i Windows och aktivera den andra skärmen som är avslagen by default vad jag kan minnas.

jag trodde det skulle vara underförstått. jag frågade ju inte hur man gör för att få igång två skärmar, jag frågade efter en lösning till ett problem.
Rhetoric

2010-03-30 14:53
läste sig nu. tack för svaren!
Rhetoric

2010-03-30 16:29
Ah, kul att det löste sig för din del. Fick rätt nice hjälp på idg med.

2010-03-30 16:47
japp! sjukt bra forum (rent mjukvarumässigt). whoa borde sno lite idéer där ifrån.
Rhetoric

2010-03-30 16:54
nu när jag ändå har ordet... 50hz HDMI->DVI (digital) borde väl vara bättre än 60hz VGA (analog)?
Rhetoric