I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2010-03-09 16:49

tptest dålig?

gjorde en test på tptest bara för att ta reda på exakt vad jag har för lina. jag har tidigare trott att jag haft 100/100 eller nåt sånt men börjar tveka på det.

när jag laddar ner brukar jag normalt ligga runt 2-4mb/s, toppar dock runt 9,7mb/s eller nåt sånt. händer dock inte ofta. upp så har jag toppat runt 4mb/s TROR jag, men idag var jag uppe i 3mb/s iaf. normalt ligger jag runt 1-1.5(ibland upp till 2).

testerna var helt klart förvånande och förvirrande.

är det bara jag som tycker att den här testet fick väldigt skumt resultat?
skicka: 27.60mbit/s
ta emot: 18.61mbit/s
mätserver i sthlm där jag även bor.

har bredband från bredband2. efter att jag kollat in deras sida och se vad dom erbjuder för hastigheter här i botkyrka så kan jag verkligen inte förstå vilken av dessa jag skulle kunna ha.

aboslut inte 10/10, inte 30/30, inte 100/10. kan det verkligen vara 100/100 med dessa hastigheter? borde ha lite högre hastigheter upp normalt då tycker jag. och jag har haft detta i ett halvår så...

program jag hade igång på det där testet var endast firefox med en tab, och det var för att kunna göra testet.