I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mobilt bredband i smartphone (eller ja windows..)?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2010-03-02 01:12

Mobilt bredband i smartphone (eller ja windows..)?

Hej, funderar på att införskaffa en windows-lur.
Tänkte höra om någon har koll på hur det funkar med mobilt breband.

Det jag funderar på att göra är att skaffa mobilt-bredband från BBB (har dem till min fasta anslutning). Men jag har TRE som abonnemang för samtal/sms..

Går det att ha båda?

Dvs BBB för mobilt / data
TRE för samtal / sms

Tacksam för svar!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-02 19:36
Då varje abonnemang är knutet till ett SIM-kort är det oklart var frågan avser. Några förslag:
Går det att byta SIM-kort i en windows-lur? Ja, förutsatt att det inte ligger något operatörsrelaterat lås på telefonen.
Går det att använda båda abonnemangen samtidigt på en telefon? Nej, det närmaste skulle vara en lur med dual-SIM, förmodligen inte windows.

Där tar idéerna slut, come again plz.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2010-03-02 19:52
Det finns väl abonnemang med flat-rate för datatrafik och samtal. Ett sådant går ju utmärkt att använda då du vill surfa på och via luren.

Det går sällan att köra röstsamtal via mobila bredbandsabonnemanget.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2010-03-02 20:05
skaffa du ett mobilabonemang med fast kostnad för datatrafik, så kan du använda luren som modem till din dator om du har lust..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2010-03-02 20:22
@SFX Så i praktiken är det ett sim-kort för varje tjänst? Dvs. ska man använda ett mobilt bredband behöver man ha ett sim-kort för det i telefonen.. och normalt så finns det kanske bara 1 slot då. Jag kanske inte har hajjat att man inte bara kan knappa in inloggnings-uppgifter i modemet och köra

@bakeman ja det är ju datatrafiken jag vill åt, samtalen vill jag ju ha från mitt vanliga samtals-abonnnemang, men det verkar ju inte gå då man behöver ha 2 sim-kort i telefonen om man inte har samma leverantör på båda tjänsterna

@friktion jo fast tanken är att ersätta en laptop med en pocket-pc :)

får väll bli att man kör TREs data-tjänst..
Tack för svaren allihopa!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-03 21:04
poorks P25: Varför kan du inte ha samma leverantör? Allt annat låter underligt.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2010-03-04 02:25
bakeman P27 mobilt bredband är ju 100% flatrate! Väljer jag till 3s data-tjänster (utöver samtal/sms på samma sim) så får man ungefär 1-5gb att surfa för per månad, sen efter det stryps hastigheten

2010-03-05 17:47
tror du att du kommer över ens 2 gb / månad med mobilen? jag surfar varje dag, laddar hem skit, spelar, youtube osv.. man klarar sig fint.

och jag har tre, dom har bra nät.
 i get more pussy then panty!