I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-01-26 08:03

Nätverkslagring

Hej,

Jag skulle vilja ha någon form av nätverkslagring för musik så man inte behöver ha den på sin klient - då det tar en del utrymme - men vad ska man ha? Speciellt när det gäller OS X? Man vill ju att hårdvaran bara ska ligga där som en nätverksdisk eller något utan att man behöver några speciella program och så där.

Någon som har koll på sådana här saker?

jagvillocksåhaenblog.com

2010-01-26 08:29
Du ska ha en NAS! Och en med stöd för AFS är att föredra för Mac.

Qnap TS-209 II har det skrivits väldigt mycket positivt om, men den är inte helt billig heller. Men har inte du en Airport Extreme? Isf kan du ju koppla in en extern disk till den, ska tydligen fungera alldeles utmärkt.
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-01-26 08:53
Nej, jag har bara en Express. Men man kanske ska ta och köpa en Extreme, för den har väl AirTunes stöd den med antar jag. Känns som en alternativ lösning. För jag behöver ingen Bittorrent-klient och sådant skit i den. Fast däremot klart trevligt att köra RAID och sådant.
jagvillocksåhaenblog.com

2010-01-26 08:55
Eller en Time Capsule?
jagvillocksåhaenblog.com

2010-01-26 08:59
Fast Time Capsule är ju primärt för Backup, trodde du skulle lagra din musik där främst?

2010-01-26 09:20
"Time Capsule fungerar också utmärkt som en trådlös hårddisk oavsett om du har en Mac eller PC. Det är enkelt att konfigurera den och du får en nätverksansluten hårddisk som du kan använda för att lagra och dela alla typer av filer."

Säger Apple? Hmm...
jagvillocksåhaenblog.com

2010-01-26 09:57
Ja då är det ju sannolikt som Apple säger då :D