I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ta bort admin i användarkonto, vista - windows 7?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2010-01-22 00:17

ta bort admin i användarkonto, vista - windows 7?

hur gör man det?
problemet e att de inte går att ta bort, nån annan har tagit över
admin användarkontot.. hur får man bort de?

2010-01-22 00:31
gör så att du går in på Start/kör och skriver " control userpasswords2 " jag tror det ska funka på vista dock inte säker!
They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D

R.I.P. Whoa !

2010-01-22 00:46
vad funkar de till? xp kanske?

2010-01-22 00:56
har provat men då kom denna admin grejen upp o måste skriva detta lösenordet nån annan skrivit..

2010-01-22 17:33
maomakke
Mitt tips är att skaffa Hiren's Boot CD. Finns torrent på piratebay. Har för mig att det går inte ladda ner på deras egna hemsida pga vissa av verktygen bryter mot några lagar i landet som servern står på
Lista med apps på skivan: Länk till http://www.hiren.info/pages/bootcd
Leta dig ner till avdelningen: Password Tools. Första programmet där:
Active Password Changer 3.0.420
To Reset User Password on windows NT/2000/XP/2003/Vista (FAT/NTFS)

Den har jag använt framgånsrikt i XP, Vista och 2003. Inte testat Windows 7 än.

Är du inte allergisk mot engelska och har lite datorvana så lär du inte ha några problem och fixa det här. Finns kanske till och med guides på google om du söker.

Vad som händer är att den tar bort lösenordet på vald konto, därefter klickar du på username och kan logga in direkt. Sen dra en ctrl-alt-del och ta byt lösenord och sätt ett nytt.

Adminkontot kan man nog aldrig ta bort i Windows, däremot ska man kunna stänga den:

Länk till http://windows7news.com/2009/02/03/enable-or-disable-the-windows-7-administrator-account/

Lämna gärna feedback om du lyckades lösa ditt problem.
Est. 1984

2010-01-22 17:57
tyvärr e jag inte datorexpert och engelska e inte så bra..