I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan inte ändra bildskärmsupplösning!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2010-01-19 22:55

Kan inte ändra bildskärmsupplösning!

Just nu ser skärmen ut som ett Nes-spel av någon anledning, skärmen har flippat en hel del senaste veckan och ändrat upplösning hit och dit. har även lagt till snygga gula ränder över hela skärmen.

Har kunnat ändra tillbaka upplösning men nu går det inte, jag ändrar upplösning, verkställer men det händer inget, ser lika jävligt ut.

Vad beror detta på? Fel på grafikkortet? Går det att göra något åt?

SMÅLAND!

2010-01-20 02:16
om du har ett annat grafik kort till hands kan du testa med det, sno ett ifrån en annan dator installera drivrutinerna för grafikkortet och plugga in den, funkar det så får du handla nytt grafikkort annars vet jag inte vad du ska göra,. kanske installera om drivrutinerna för grafikkortet,. !
They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D

R.I.P. Whoa !

2010-01-20 14:19
Då detta har inträffat för mig så har det räckt med att starta om datorn. Har dock endast inträffat 2 gånger på senaste året. Antar att du har testat det redan, men vem vet :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-20 15:14
i morse när jag startade datorn funkade det fint men nu ser det lika jävligt ut, kan grafikkortet bli överhettat och strula för det?
SMÅLAND!

2010-01-20 16:56
Ja ett överhettat grafikkort kan ställa till det. Men som Profound sa: testa med ett annat grafikkort.
http://www.slagskottfilm.com/

2010-01-23 11:13
nu är det helt svart, ska försöka hitta ett annat grafikkort. Tack!
SMÅLAND!

2010-01-23 11:25
Om du har en laptop eller någon i närheten som har en så kan du ju testa skärmen med hjälp av laptopens extra skärmutgång.
http://www.slagskottfilm.com/

2010-01-23 14:20
jo jag har testat skärmen på en annan dator och där funkar den fint
SMÅLAND!