I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp mig att få MW2 att fungera online på PS3, BARA EXPERTER TACK!!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-12-17 20:52

Hjälp mig att få MW2 att fungera online på PS3, BARA EXPERTER TACK!!

Ok.. Ger nu snart upp denna skiten. Mitt problem kräver stora mått av kännedom kring hur en router fungerar, om du redan nu känner att du inte har det så sluta läsa och slösa din egen tid.

Jag har MW2 på PS3 och den ger mig alltid strikt NAT typ. Spelar liksom ingen roll vad jag gör. Har gett PS3'an en statisk IP adress:

IP Adress - 192.168.1.80.
Subnet Mask - 255.255.255.0
Default Router, primär DNS, sekundär DNS - N/A = Intern IP Adress för routern.
Ingen proxy, auto MTU och enabled UPnP.

Har forward ports på:

80
443
5223
3478-3479
3658-3659

Firewall disabled.

Fungerar inte för fem öre.. Strikt NAT och noll möjlighet att hosta eller joina hosted games av mina vänner.

Har gärna lust att sätta PS3'an som en DMZ men det verkar vara mission impossible för min router är en hora.

Modell: Thomson TG 585iV7 (senaste firmwaren).

Någon här som kanske varit med om samma sak och löst problemet? Eller ska jag bara kasta routern åt helvete och köpa en ny?

Visst, jag kan joina hur mkt som helst random games online men kan inte hosta eller joina hosted games för mina vänner för fem öre. Det suger balle. HJÄLP MIG få ned NAT till 1 = Open eller att få routern att sätta PS3'an i DMZ!

Att skriva port 1 osv på den ger inte automatiskt DMZ och jag hittar INGA indikationer på att DMZ finns överhuvudtaget i konfigurationen, :S

All hjälp är välkommen men som sagt, svara inte om du inte vet vad du snackar om.

Mvh, M.