I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-11-15 09:30

BlackSnow + tele2?

Undrar om någon testat sig på nya jailbreaket från BlackR1n och kört upplåsningen BlackSnow för 3.1.2 med BB 05.11.07?

Själv kör jag 3.0 med BB 04.26.08 - använder mig av Dev Team's jailbreak och använder UltraSnow.

Har inte vågat uppdatera till 3.1.2 ännu då jag inte hört så mycket om hur stabilt BlackSnow är med tele2?

2009-11-16 17:29
Jag fixade farsans iPhone 3G igår, uppgraderade från 3.0 till 3.1.2 med Blackra1n. Dock krånglade det vid första försöket (program från App Store, såsom Spotify) vägrade starta, så jag slängde ihop en ny ipsw-fil med Pwnage Tool, tyvärr vägrade den DÅ att låsa upp luren för alla användare (han köpte den med Telia men använder Telenor-kortet i den). Blåste om luren med standard 3.1.2 och körde Blackra1n igen, funkade felfritt och efter lite confande i Cydia/Rock var den uppgraderad och i perfekt skick!

Vad vill jag ha sagt med det här? Det funkade skitbra för mig, även om man fick krångla lite. Något ni som inte använt iPhone eller iPod Touch så länge ska vara tacksamma för är hur OTROLIGT simpelt och välfungerande jailbreakande är i dagsläget, jämfört med i början :D

Blackra1n = Funkar finfint
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-12-21 02:46
Som PenDragon sa, Se till att uppdatera luren med 3.1.2 via iTunes. sen e de bara att tuta å köra. det tog max 1 minut och har funkat klockrent. Se till att du stänger iTunes innan du kör blackrain. fast iof så har jag inte använt mig av blacksnow då jag inte behöver det, men har hört av andra att de ska funka felfritt det också.
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-12-21 18:19
Enda nackdelen är ju att om man någonsin stänger av telefonen helt så måste man köra blackra1n igen. Men det går typ 30 sec sen är man på banan igen.
-- Mellanslagsanvändare --

2009-12-21 23:10
Fast det du nämner drabbar endast de absolut nyaste modellerna. Dvs. den överlägsna majoriteten berörs inte av det du beskriver.
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-12-22 22:44
Slänger in en liten request här & ber er att tipsa om bra sidor att hämta hem bra apps till jailbreakad iphone. Jag hittar inget vettigt hur jag än letar och söker. Är dock helt färsk i JB världen. Gjorde det igår kväll.
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2009-12-23 19:35
Regular-0650-Joe kolla samma sida som du drar hem film ifrån..
-- Mellanslagsanvändare --