I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2009-11-05 09:15

Nätverket droppar


Hej.

Jag har nästan i ett år haft D-links Dir-635 med N tekniken (enligt han jag köpte av ""Den bästa"" ). Jag har alltid använt nätverkssladd till min stationära medan sambon haft trådlöst till sin laptop (som nu är paj dock).

Problemet uppkom nu när vi flyttat till en större lägenhet och jag var tvungen att skaffa mig ett trådlöst nätverkskort eftersom det enda uttaget för routern sitter i hallen.

Jag införskaffade ett D-link DWA-140 USB kort som enligt han jag köpte det av skulle vara "" det bästa för min router"".

Nu är det dock så att när jag gör bredbandskollen så visar den att jag har 5 upp och 5 ner när jag egentligen ska ha 30 upp och 30 ner!

När jag tidigare använde sladd (iof i min förra lägenhet) så fungerade hastigheten precis som den skulle men nu när jag har börjat använda trådlöst nätverkskort så är hastigheten kraftigt försämrad.

I bland verkar det som om nätverket tappar kontakt , tex att spotify och msn ställer sig offline.

Till och med när jag provade att spela vanlig CS 1.6 så fryslaggar jag ganska livligt.

Jag satt och funderade på eventuella fel. Först å främst så tror jag inte att jag kopplat adaptern till en USB 2.0 port(om det spelar någon roll?). Vet faktiskt inte om jag har en sådan.



Någon som har ett bra svar på vad jag bör göra för att få rätt hastighet?


(ps:Jag är inte så extremt bra på hur det här med nätverk fungerar så om du är pedagogisk blir det en extra guldstjärna i kanten. men jag är tacksam för alla svar )

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...