I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-10-27 20:58

bing.com

Jag vet inte vad ja gjort men när jag skriver något i firefox sökfält som inte är en adress, brukade den vara smart och hitta vilken sida jag sökte, alternativt göra en googlesökning utav det. Men NU! Nu förstår den absolut inte vilken sida jag menar om jag inte skriver .com och gör en jävla BING sökning utav skiten istället.

Mitt hat för Bing är RIKTIGT kraftigt just nu. Det tog verkligen emot att skriva "ddghlfijd" uppe i sökfältet nyss bara för att minnas vad skiten hette. Vill fan aldrig mer se deras vidriga logga.

Hursomhelst.. Försökte ändra tillbaka men hittade ingen sådan inställning. Någon som har en lösning på detta problem ?

(Inlägget ändrat av greggan 2009-10-29 10:04:01)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-27 21:07
-- Mellanslagsanvändare --

2009-10-27 22:17
Nja det där är ju en search bar jag menar adressfältet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-27 23:59
jupp och sen kliver du ner till Manage SEarch providers..
ändrar om google till standard..

sen är ditt problem löst.

2009-10-28 00:00
trodde seriöst det skulle räcka med att visa bilden, men jag hade fel.

2009-10-28 07:57
Jag har Xp inte vista så den funktionen verkar inte finnas. Dessutom ifnns en inte ens Bing med där så ja tror det är nåt helt annat.

2009-10-28 09:21
har ju inget med vista eller xp att göra. är ju en inställning i firefox som är detsamma i båda os´en.
((MAAD))

2009-10-28 13:59
Kolla dina firefox addons + installerade program i windows, later som du installerat ett program som i sin tur installerat nagan toolbar liknande program.
"fördomar fördummar"

2009-10-28 20:00
Kolla i "lägg till och ta bort program".
Shake n' Bake!

2009-10-28 21:17
davve_d Jag vet inte om det beror på Vista eller inte.. Men det ser iaf inte ut som på bilden för mig. Trycker jag på den lilla pilen i searchbaren så ligger först mina search engines (där bing INTE finns med) sen och sen lägger "Manage Search Engines" Väl därinne kan jag bara välja ordning på dom jag har, eller trycka på "Get more search engines"

ChopACop

Jag kollade men jag hade inget konstigt där. Disablade alla och startade om det hjälpte heller inte.

Kollade även mina installerade program utan att hitta något konstigt.
Tror fan inte de handlar om nån searchbar eftersom det aldrig har haft något med den att göra utan med adressfältet.

2009-10-29 00:26
bing tillhör microsoft :>

2009-10-30 15:06
Det verkar som att nar man installerar Microsoft Live Messenger sa installerar den bing automatiskt at dig. For att andra tillbaks till google maste du pilla i firefox installningar.

Las mer:
Länk till http://kb.mozillazine.org/Location_Bar_search

Länk till http://kb.mozillazine.org/Keyword.url

Javla skit MS som forsoker uppa deras statestik genom att ta over folks default installningar.

Jag foreslar att alla windows anvendare anvender Länk till Digsby, basta MSN klienten so far.
"fördomar fördummar"

2009-10-30 20:02
Tack !

2009-10-31 13:18
Sorry men fattar typ ändå inte hur ja ska göra exakt

2009-10-31 17:57
For people who are not a fan of Google. The search engine can simply replaced, for example by Scroogle or Windows Live. To do that, go to "about:config". After promising that you will be careful, fill in the filter "keyword.URL". Then you will see the key with the name "keyword.URL" that you must edit. Double click on that key key and replace the default Google url with the url of your wanted search engine. For example, for Scroogle you need to fill in "http://www.scroogle.org/cgi-bin/nbbw.cgi?Gw=" or for Windows Live: "http://search.live.com/results.aspx?q=" (without quotation marks).

du borde ha nagon bing adress i detta falt om jag har gissat ratt pa dina problem.
Kopiera default URL i value istallet om du vill anvenda google.
http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=

"fördomar fördummar"

2009-11-03 01:34
Jag förstår inte hur bing fungerar. Det ska tydligen vara en sökmotor (som MS anser utmanar google) och även om man använder den som en sån får man helt vansinnigt dåliga svar. Lite som att använda Lycos 1998 typ.

Bing är ungefär lika givande för mänskligheten som basshunters spotify-reklam.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-11-03 02:07
altavista är ju annars hett...
((MAAD))

2009-11-07 14:17
Endeavaour

Verkligen! RIKTIG JÄVLA SKIT från början till slut. Något som gör mig ännu argare är det kom i samband med senaste MSN som är lika mycket katastrof där.

2009-11-07 14:18
Tack föressten ChopACop nu funkar det !