I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cutscenes i spel ljudlaggar (enbart formatet .bik)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-09-09 15:13

Cutscenes i spel ljudlaggar (enbart formatet .bik)

Hej!

Har ett fruktansvärt irriterande problem som jag jag försökt felsöka dom närmaste dagarna. Alla filmer i spel som inte renderas av grafikmotorn och som är i formatet .bik har ett irriterande ljudlagg. Ungefär var 3-4 sekund stoppar ljudet helt i nån sekund medans videon flyter på normalt, ibland är ljudet även ur synk.

Värt att tillägga är att allting flyter på perfekt när själva spelet är igång, inget lagg alls. Det är alltså bara filmer i spel av formatet .bik som laggar och det är endast ljudet, annars har jag inga som helst problem med datorn.

Jag har testat:

Drivrutiner till grafikkort, ljudkort, chipset, radtools för uppspelning av .bik, directx

Sänka accelererationen på ljudkortet, stänga av antivirus osv, allt standard i princip.

Allt utan framgång. Har googlat som en galning men inte hittat någon lösning som inte har att göra med att datorn suger eller att någon hårdvara är knas.

Specifikationer:

Asus P5Q SE med:

Intel Core 2 Quad Q9550

2x2gb Corsair DDR2

ATI Radeon HD 4870

1GB Samsung SATA

Inbyggt ljudkort Realtek HD med ljudcodec ALC1200


Oändligt med tack till den som hjälper mig fram till en lösning!

Walking the street of dreams