I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hjälp] Bluescreen problem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-08-27 23:31

[Hjälp] Bluescreen problem

Som jag skrev i rubriken har jag bluescreen problem. Det kan komma när som, ibland helt random när jag sitter på internet och inte gör något speciellt. Fast oftast kommer det när jag drar igång något spel, hur ofta beror på vilket spel men t.ex. CS går inte att spela för efter ca 10 min kommer den där jävla bluescreenen varje gång.

Så vad tror ni? Kan det vara något med gafikkortet eller nätaggregatet? Någon här som har samma/liknande problem isf hur gick ni till väga?

Uppskattar all hjälp, är sjukt segt att inte ens kunna sitta på nätet utan att skärmen ska bli blå och datorn börjar låta som en katt i elektriska stolen.

2009-08-29 12:37
Inget?

2009-08-29 13:27
Grafikkortet meat troligt, testa uppdatera grafikkortets drivrutiner alt moderkortets drivrutiner

2009-08-29 14:35
Brejkish P20: okej, har provat uppgradera grafikkortet men det hjälpte inte så får väll prova med moderkortet då. Tack så mycket :)

2009-09-03 23:20
kolla så att alla fläcktar snurrar som dom ska å är damm fria innan du börjar handla nya saker =P

skulle tippa på att den blir för varm
om allt snurrar och är damm fritt, så blocka av sidan på chassit å se fall det funkar lite smidigare

sen bluescreen? sitter du på windows ME?? finns väl ingen bluescreen i xp och uppåt
Get hit and Hit back // GoBo

2009-09-04 10:23
GoBo: blåskärm finns i XP, Vista, 7.

För mig verkar det som att du lider av minnesbrist. Hur mycket dedikerad grafikminne har den, har den någon delad minne med datorn, hur mycket ram haru totalt och hur mycket ledigt utrymmer har du på hårddisken?

2009-09-04 10:59
Nästa gång du får bluescreen kolla vad det står i felkoden så underlättar det att hitta lösningen på ditt problem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-04 11:24
Kaneida: Inget delat minne, 2000 RAM har jag för mig och 288 GB ledigt utrymme.

Jeffi: Lite svårt då det försvinner efter 1 sec, men det står något om drivrutiner men hinner inte läsa vad :(

2009-09-05 00:44
ofan något om drivrutiner :D

uppdatera saker o ting, kolla windows update, om du har automatiska uppdateringar kanske installerades något som inte riktigt är kompatibelt så stäng av automatiska uppdateringar o installera de gamla stabila.

In på kontrollpanelen och enhetshanteraren/dator... äh administartiva verktyg, sen in på datorhanteraren, sen in på device manager (vad det nu är på svenska) kolla om det finns något osm måste uppdateras (brukar vara gul ballong med ! i sig).

2009-09-05 00:45
Förresten, om du vet att felet inträffar, ha kamera redo o knäpp bild eller ha penna redo, om du skriver ner felkoden 0000000x000000000 osv grejen så kan du googla på det och få reda på vad felet är och förmodligen en lösning :D

2009-09-05 00:47
Aimbot kan fucka datorn rejält
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-09-05 00:51
hahahaa

2009-09-05 02:32
Kaneida: Tack som fan ska prova :)

RenegadeHard: haha