I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur väljer facebook sina Förslag?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-08-16 23:40

Hur väljer facebook sina Förslag?

Ja hur går detta till? När man har gemensamma vänner etc förstår jag att den kan föreslå någon som vän el dyl. Men jag har nu fått upp två personer återkommande som jag har undrat vilka i hela friden de är eftersom jag inte känner igenom dom och vi inte verkar ha någonting gemensamt. Men sen kom jag på att båda dessa är personer som jag (för flera år sedan) har snackat med via whoa och msn. Hur fan vet facebook det? Jag menar, jag har inte använt msn sedan jag skaffade mitt fejjankonto och jag har inte pratat med dessa via whoa heller sedan dess..

vadå? jag dyster?
Toastare

2009-08-17 02:16
Jag undrar också då en tjej kom upp som jag undrade vem det var och sen kom på att jag gick första terminen på lärarhögskolan med henne. Jag är inte kompis med någon från lärarhögskolan och det är typ 5-6 år sen... jag har hoppade dessutom av utbildningen. Och kan tillägga att jag tyckte denna tjejen var den konstigaste i gruppen ;)

Jag skyller allt på Emma!

2009-08-17 02:28
Facebook kollar folk man har på msn också. Gå till "Vänner -> Hitta personer du brukar skicka e-post till" så får du upp en lista. Det som jag tycker är konstigt är att man ibland får upp personer som man har typ 1-2 vänner gemensamma med, när det finns många andra med 10-20 gemensamma vänner.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Toastare

2009-08-17 07:24
Jag har inte hon på msn, jag har inte den registrerade mailadressen på msn och har inte använt msn på 2 år kanske. Har inte haft henne på någon maillista heller.

2009-08-17 11:58
skulle tro det är något med informationen man fyller i ?
kanske såna som bor när, gemensamma intressen ? :s
jag har ingen aning lite konstigt är det ju iaf :p
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2009-08-17 12:06
Så enkelt är det inte..

jag bor inte i samma stad som denna människa, har inte fyllt i intressen.. och kan inte tänka mig något gemensamt mer än att vi än gång hamnade på samma lärarutbildning.

2009-08-17 12:26
då är det något annat ja, =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-17 12:31
kanske att ni gickpå samma skola? ^^

2009-08-17 12:35
Kanske ni har någon gemensam vän från lärarutbildningen?
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-08-17 12:38
hmm, känns som att msn-förklaringen duger på mig. men ändå freaky, jag menar jag har ju fan inte ens använt msn på typ ett år
vadå? jag dyster?

2009-08-17 13:24
Avancerade algoritmer :)
Toastare

2009-08-17 13:41
Ni får läsa...

Det står ju ingenstans att jag gått där och nej vi har inga gemensamma vänner. Varför just hon och inte nån av de andra som jag faktiskt pratade med då?

2009-08-17 14:53
du är väll registrerad på skolan, and so is she..? inte så konstigt enligt mig..har själv varit med om skummare grejer
Toastare

2009-08-17 16:52
Jag är inte registrerad.. läs.. jag har hoppat av och det var 5-6 år sen. Vet du hur många som går lärarutbildningen? en startkull är på över 1000 elever...

2009-08-17 21:01
Hon kanske har spanat in dig och fejjan känner av det?

Fan, nu vill jag veta vem jag har blivit föreslagen till..
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Toastare

2009-08-17 21:29
Man kan inte se min pres.. men hon kanske har sökt på alla hon prata med i sitt liv, kan inte vara så många..

nej nu var jag elak, nu kommer facebook rekommendera dumma vänner till mig.

2009-08-17 22:55
vi kan testa, om jag söker på dig boo en gång om dagen så berättar du när jag börjar poppa upp, mkay? :D
vadå? jag dyster?
Redaktionen

2009-08-18 08:21
haha.. greggan.. du vill ju bara bli vän med boo.. :)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-08-19 01:23
Samma grej för mig. Har ett flertal personer som förslag, utan att jag har en aning om vem det är, vi kommer inte från samma stad, inga gemensamma vänner, ingenting. Rätt underligt tycker jag.

2009-08-19 01:25
En till skum sak är att dom två (som jag kan komma på just nu) som ständigt återkommer som förslag hos mig har bara runt 10-15 vänner. Fick för mig förut att det var nån reklamgrej/bot eller nåt liknande. Men den teorin tror jag inte på längre.

2009-08-19 03:49
det är ju folk som sökt ens egna namn, eller klickat sig vidare till ens profil
och vem fan är du?

2009-08-19 16:41
Så sånt syns? Kefft...
Toastare

2009-08-19 18:25
Remy, det är nästintill omöjligt att den här tjejen gjort det...

skillz, det syns inte..men facebook sparar den infon.

2009-08-19 19:08
Det har aldrig hänt mig. Folk jag inte känner, visst. Men då har vi nån gång gått på samma skola samtidigt. Så på nått sätt måste FB veta det Bounty.

I stick my dick in your ear - and fuck what you heard