I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag kan inte installera ubuntu

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-07-29 23:23

Jag kan inte installera ubuntu

Hej!

Jag har i flera omgångar försökt installera ubuntu,men det är alltid något som strular. När jag försökte första gången på min förra crapdator så fick det att installera, men inget funkade. Nu har jag en ny dator och vill verkligen testa ubuntu, då jag hatar windows. Jag har laddat ner programmet och bränt det på en skiva. Men när jag försöker installera det så får jag felmeddelandet " permission denied, please see the log file C:/user/mittnamn/appdata/temp/wubi-9.04-rev128.log"

Jag kollade loggen men fattade givetvis ingenting.

Jag kan tillägga att jag har en trojan som jag tror att jag lyckats blivit av med. Mitt antivirusprogram hittar inte fler infekterade filer iaf.

Som sagt,jag vill verkligen få det att funka den här gången och jag är ingen datanörd. Vad är det jag gör fel? Skriv ett pm med din msn om du vill hjälpa mig med mer än småtips.

Tack så mycket!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.