I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rappare

2009-07-29 12:26

Webhotell?

Tjena!

Jo kort o gott ska jag snart skaffa mig en hemsida.

Men One.com som många har rekommenderat, såvitt jag uppfattat det, erbjuder inte nerladdningshemsidor?

Vår unika serveruppsättning ger oss möjligheten att erbjuda våra kunder fri trafik på sina webhotell skonto. Många av våra konkurrenter skulle säga att det är inte är möjligt. Ändå har vi sedan 2002 gett våra kunder denna service. Idag har vi kunder som har mer än 25 miljoner hits och mer än 1000 GB trafik per månad.

Vi erbjuder dock inte möjligheten för våra kunder att ha en renodlad download-sida hos oss. En download-sida är en sida där varje enskild hit genererar mer än 1 MB trafik.

Betyder det att jag inte kan lägga upp låtar på hemsidan så att folk kan ladda ner dom?

2009-07-29 13:59
Streaming Media
Streaming Media är tillåten att ha på servern. Tänk bara på att det ”äter” Din bandbredd (transfer) om många använder sig av Dina mediafiler.
Mp3, Mpg filer m.m får Du ha på din FTP eller Webbsida – Men de måste naturligtvis vara lagliga. Egna alster eller ej upphovsrättskyddade verk/filmer är tillåtna.

http://www.manufrog.com (går inte att länka vet ej varför!)
Billigt och bra. Vet inte om det är det du vill ha. Eller dina krav uppfylls.
Jag har ingen personlighet

2009-07-29 15:30
jag kör med www.web10.se , alltid funkat fint, billigt och jag har aldrig fått några klagor över att jag har mp3-or samt småfilmer uppladdade på deras server.
Niceness!

2009-07-29 16:20
Jag tycker Manufrog är bra. 10gb transferlimit/månad om jag minns rätt, 100kr/år.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-08-03 12:01
Tack för förslagen, ska titta på dom där hemsidorna! :D

2009-08-10 20:34
Jag undviker one.com sa mycket som mojligt.
jag har haft drivor med problem med dom om att flytta domaner, prestandaproblem etc.
men om du vill kora one.com varfor inte lanka till typ yousendit, soundcloud.com eller annan filhosting? funkar for en massa bloggar med manga hits.

2009-08-17 18:07
Att ladda upp filer via FTP eller dylikt till din site om den ligger på One.com är inga problem, inte heller att tanka ner dom. Däremot om du hade tänkt att någon form av blogg (typ WordPress) eller liknande på sidan så bör du välja ett annat webbhotell. One.com's "minnesbuffert" suger.
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!